Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Wiki Commons/Dmitry A. Mottl
Newsletter

Informační systém pro Prahu navrhují světoví experti v soutěži Czechdesignu

Redakce MAM18. 11. 202117. 11. 2021

Mezinárodní designérská soutěž pro podobu Jednotného informačního systému pro veřejnou dopravu a prostranství hlavního města Prahy, kterou organizuje Czechdesign, má čtveřici finalistů pro 1.fázi. Ti už pracují na návrzích.

Do soutěže se přihlásilo celkem 16 soutěžních týmů. Nároky na složení týmů odpovídaly komplexnímu zadání, které vyžaduje mezioborovou spolupráci odborníků různorodých profesí. O účast v 1. fázi soutěže projevilo zájem osm českých a osm zahraničních týmů. Ty se do soutěže hlásily z Německa, Švýcarska, Řecka, Francie, Nizozemska, Velké Británie, Spojených států amerických, Polska a také Slovenska. 

„Příjemně mě překvapilo, s jakým zájmem se soutěž setkala, zejména mezi zahraničními designéry. Mnohá přihlášená studia mají obrovskou zkušenost s podobně rozsáhlými projekty, takže ve mně roste přesvědčení, že soutěž dopadne skvěle. Porota neměla jednoduché rozhodování, protože opravdu bylo z čeho vybírat, na několik slavných jmen se bohužel nedostalo. Naštěstí se na pěti postoupivších nakonec vzácně shodli jak členové odborné poroty, tak zástupci Prahy či ROPID. Jsem proto velmi zvědavý, jak se s úkolem jednotlivé týmy vypořádají a co bude tvořit onen detail, jakýsi pražský prvek, kterým se návrh odliší od jiných měst,“ citoval server Czechdesign.cz Filipa Blažka, typografa a člena nezávislé poroty.

Mezinárodní porota složená ze zástupců hlavních aktérů vznikajícího systému a českých i zahraničních odborníků vyzvala do 1. fáze pět soutěžních týmů: Studio Gourdin, Büro4, Side2 + A69 + Superior Type, Mijksenaar, Dalton Maag, Billings Jackson Design a Herrmann & Coufal, Studio Najbrt. Poslední jmenovaní se z důvodu časové náročnosti závazků v jiném projektu rozhodl ze soutěže odstoupit.

Postoupí trojice

Úkolem týmů je zpracovat komplexní zadání k vytvoření celkového konceptu informačně-navigačního systému s praktickým znázorněním typografie, barevnosti a především funkčních principů na různorodých 3D výstupech. Předložená řešení bude porota hodnotit anonymně, tři nejúspěšnější postoupí do 2. fáze soutěže.

Designérská soutěž takového rozměru nemá podle Czechdesign.cz v Česku obdoby. Od výsledků soutěže si Praha slibuje sjednocení současného roztříštěného systému, které přinese zlepšení přehlednosti a srozumitelnosti informací pro obyvatele i návštěvníky. Kvalitně navržený informační systém má zároveň potenciál stát se jedním ze symbolů města.

„Současná podoba pražského navigačního systému se vedle své dílčí originality vyznačuje také roztříštěností a celkovou nekoncepčností výstupů. Je to dáno především nánosy nevhodných úprav, novotvarů a doplňků k původním řešením ze 70. a 80. let minulého století, ale i vynucenými legislativními normativy posledních let, které se spolupodílejí na dnešním chaotickém stavu. Myslíme si, že je možné se realizovanými systémy jinde ve světě inspirovat, ale protože má Praha specifický charakter a měřítko středoevropského města, říká si o svébytné řešení. Domníváme se, že je to příležitost vstoupit současnou vrstvou do pražského veřejného prostoru, zároveň však s pokorou a respektem k jeho historickému kontextu,“ uvedl Tomáš Machek ze studia Side2, tedy jediného českého týmu.

Od 27. září 2021 pracují vyzvaní účastníci na svých návrzích, do 1. fáze je musejí odevzdat nejpozději 6. prosince 2021. O týden později znovu zasedne mezinárodní porota, která na základě stanovených kritérií zvolí tři nejúspěšnější týmy. Ty dostanou možnost dopracovat svá řešení před finálním rozhodnutím poroty o vítězi.

Soutěž bude probíhat do ledna příštího roku, výsledky soutěže budou schváleny Radou hlavního města Prahy a jejich vyhlášení je předběžně naplánováno na únor 2022.

Zavřít reklamu

Nejefektivnější reklamou světa je Dream Crazy s Colinem Kaepernickem

Starší článek

Alzáka nemůžeme zbavit typického hlasu

Novější článek

Podobné zprávy

Newsletter

Kampaň se Spikem Lee přinesla rekord pro Nike

Projekt k 50. výročí značky, který Lee režíroval a zahrál si v něm, přivedl do aplikací Nike nejvíce lidí v historii a přispěl k miliardovým tržbám.
30. 6. 202229. 6. 2022
Newsletter

Konec cookies je příležitostí začít využívat vlastní data 

Málokterá změna v digitálním marketingu přinesla takovou odezvu jako „cookies apokalypsa“, málokterá též přinesla tolik příležitostí, píše Ondřej Popelka.
27. 6. 202226. 6. 2022
Newsletter

Téměř sedm milionů pro trvalou udržitelnost

Letos slaví společnost dm 30 let působení na tuzemském trhu. Při této příležitosti podpoří prostřednictvím iniciativy Společně třicet projektů, které se…
27. 6. 202226. 6. 2022
Newsletter

Inspirace z paláce, ze sklepa i z výletní lodi

Na Cannes Lions čelíte FOMO na kritické hranici a stát se vám může cokoli, reportují z jihu Francie Martina Kalusová z Ogilvy a Tereza Kovandová z VMLY&R.
27. 6. 202226. 6. 2022
Reklama
CĚZ Kuráž 300x250
Etnetera motion banner

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Generální ředitel ČT Petr Dvořák obhájil post viceprezidenta Evropské vysílací unie
Ondřej Cikán je novým ředitelem Rock rádia

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.