Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: IKEA
Newsletter

Zpátky do minulosti poslala IKEA mladé ve Španělsku

Jakub Křešnička9. 9. 20218. 9. 2021

Čtvrtstoletí na španělském trhu oslavila IKEA integrovanou kampaní od McCann v podobě reality show z doby, kdy řetězec v zemi ještě nebyl.

Telefony s rotačním číselníkem, štípající deky, klasický plynový sporák nebo poličky, na které se nic moc nevejde. To je jen několik málo z nástrah, s nimiž se musela vypořádat šestice Španělek a Španělů narozených po roce 1996, kteří tak nezažili dobu, kdy IKEA ve Španělsku neexistovala. Stalo se tak v osmidílné realityshow „Uvězněni v devadesátkách“ (Trapped in the 90s), kterou pro řetězec připravila agentura McCann Spain k jeho 25. výročí na tamním trhu.

„Je to vůbec poprvé, kdy IKEA vytvořila kampaň v podobě realityshow. Cílem bylo s vtipem ukázat, jak naše produkty demokratizovaly design. Ukázali jsme tak dobu před a po vstupu IKEA na trh,“ uvedla Laura Durán šéfka řetězce pro marketing a insighty ve Španělsku.

Agentura McCann Spain na kampani spolupracovala s producenty specializujícími se na reality show a strávila několik týdnů jen hledáním šesti mladých lidí, aby došla ke správnému mixu soutěžících.

„Nechtěli jsme udělat reklamu, která bude vypadat jako reality show, ale opravdovou reality show. Dá se to nazvat integrovanou kampaní, protože je opravdu všudypřítomná. My v tom ale vidíme skutečně populární televizní show, která je náhodou kampaní značky IKEA,“ řekl Emiliano Gonzalez De Pietri, šéf kreativy McCann Spain.

Soutěžící byly uzavřeni do repliky španělské domácnosti z 90. let v madridských El Alamo Studios. Dvacítka kamer je sledovala 24 hodin denně. Z režie na ně dohlíželi Maxi Blanco z produkční společnosti Landia a Santy García, který pracoval na show jako Big Brother nebo Fear Factor. Vzniklo tak přes sto hodin obsahu, které zaplavily španělskou televizi i sociální sítě a kampaň je tak přirovnávána k pop-kulturnímu hitu.

„Je to ta nejúspěšnější kampaň s brandovým obsahem, jakou jsme kdy udělali. Každá metrika je mimo měřítka,“ dodala Laura Durán.

Zavřít reklamu

Novým šéfem Rohlik.cz se stal Olin Novák

Starší článek

Města přistupují k regulaci vizuálního smogu. Z centra Brna zmizí stovka reklam

Novější článek

Podobné zprávy

Newsletter

Kampaň se Spikem Lee přinesla rekord pro Nike

Projekt k 50. výročí značky, který Lee režíroval a zahrál si v něm, přivedl do aplikací Nike nejvíce lidí v historii a přispěl k miliardovým tržbám.
30. 6. 202229. 6. 2022
Newsletter

Konec cookies je příležitostí začít využívat vlastní data 

Málokterá změna v digitálním marketingu přinesla takovou odezvu jako „cookies apokalypsa“, málokterá též přinesla tolik příležitostí, píše Ondřej Popelka.
27. 6. 202226. 6. 2022
Newsletter

Téměř sedm milionů pro trvalou udržitelnost

Letos slaví společnost dm 30 let působení na tuzemském trhu. Při této příležitosti podpoří prostřednictvím iniciativy Společně třicet projektů, které se…
27. 6. 202226. 6. 2022
Newsletter

Inspirace z paláce, ze sklepa i z výletní lodi

Na Cannes Lions čelíte FOMO na kritické hranici a stát se vám může cokoli, reportují z jihu Francie Martina Kalusová z Ogilvy a Tereza Kovandová z VMLY&R.
27. 6. 202226. 6. 2022
Reklama
Etnetera motion banner
FM banner srpen 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Generální ředitel ČT Petr Dvořák obhájil post viceprezidenta Evropské vysílací unie
Ondřej Cikán je novým ředitelem Rock rádia

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.