Vinařský fond chystá tendr. Agentury si rozdělí zhruba 100 milionů korun

6. 8. 2021 07:08

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Agentura roku: porota za vášnivé diskuse vybírala odpovědnou agenturu

Již třetí zasedání poroty v rámci Agentury roku, kterou pořádá týdeník Marketing & Media, mělo za úkol vybrat odpovědnou agenturu. Odborným garantem této kategorie je Asociace společenské odpovědnosti.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Vinařský fond bude brzo vybírat agentury pro komunikační kampaň pro podporu vín z Moravy a z Čech pro období od roku 2022 do roku 2025. Poptávat bude služby strategické a kreativní agentury, produkční služby a mediální agenturu.

Rozpočet na zmíněné období odhaduje fond na zhruba 100 milionů korun celkem pro všechny tři odnože kampaně. Marketingovou, produkční i mediální. Zástupci Vinařského fondu zatím absolvovali předběžnou tržní konzultaci a nyní finalizují zadávací dokumentaci.

Doposud marketingovou část zajišťovala agentura McCann, mediální agenturou je aktuálně MQI Brno.

PSALI JSME
Svatomartinské letos trochu jinak: v printu, rozhlasu a na sítích

„Tentokrát hledáme, kromě mediální agentury, která by měla mít silnou vyjednávací pozici na trhu, nějaké štiky. Doba se od minulé zakázky změnila, předpokládáme, že se budou účastnit i menší agentury. Zatímco v minulém období bylo ústředním tématem spojení vína a jídla, tentokrát, s ohledem na vývoj kolem pandemie, se chceme soustředit na patriotismus spojený s vinařstvím a představování práce vinařů,“ sdělil MAM ředitel Vinařského fondu Jaroslav Machovec.

Machovec si zároveň od rozdělení tendru slibuje úsporu, avizovaná částka se nakonec nemusí úplně vyčerpat. Vinařský fond je financován od samotných vinařů, kteří do něj z každého vyprodukovaného litru posílají padesát haléřů. Dostává i dotace od krajských samospráv, zejména Jihomoravského kraje, kde se nachází 95 procent vinic. Největší příjem tvoří prostředky od resortu zemědělství, který na roční bázi fondu „přihodí “ jednou tolik, kolik si sám vydělá.

„Předpokládám, že výběrové řízení vypíšeme na konci srpna, “ uzavírá Machovec s tím, že fond plánuje dál pracovat se všemi mediatypy, včetně TV.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Tomáš Kopsa

Další zajímavé čtení