Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Chris LeBoutillier/Unsplash
Newsletter

Studie: Za dezinformace o klimatu dostává Facebook miliony

Redakce MAM19. 8. 202118. 8. 2021

Facebook vydělal v roce 2020 nejméně 9,5 milionu dolarů za propagaci ropy a plynu. Zpráva nezávislého think tanku InfluenceMap ukazuje, jak snadno Facebook poskytuje placený reklamní dosah hlavním znečišťovatelům.

Při analýze všech facebookových reklam 25 největších zástupců průmyslu v USA v roce 2020 InfluenceMap zjistil, že těchto 25 společností spustilo více než 25 000 zavádějících reklam, které propagují využívání fosilních paliv. Tyto reklamy získaly nejméně 431 milionů zhlédnutí.

Ropný a plynárenský průmysl ve velkém využívá Facebook pro greenwashing vlastních aktivit. To má u spotřebitelů vyvolat přesvědčení, že produkty společnosti jsou šetrné k životnímu prostředí. Tento trend odhalil nový výzkum „Změna klimatu a digitální reklama: Strategie odvětví ropy a zemního plynu“ od InfluenceMap, díky kterému je zřejmé, že pro ropný a plynárenský průmysl je Facebook klíčovým zdrojem podpory. Společnosti o sobě vytvářejí klimaticky přívětivý obraz, který neodpovídá klimatickým datům a nekoresponduje se závěry mezivládních klimatických panelů.

PSALI JSME
Proč by měly firmy v CSR více konat a méně mluvit

Ropný a plynárenský průmysl má podle think tanku velmi dobře propracovanou strategii, jak zdůraznit úlohu fosilních paliv v energetickém přechodu. Využívá k tomu úderná sdělení, která mají společnost přesvědčit o významu fosilních paliv pro budoucnost.

Největším zadavatel reklam byl v roce 2020 ExxonMobil (5,04 milionu USD), následovaný API (2,97 milionu USD) a OneAlaska (330 000 USD). Útraty ropných společností za facebookovou reklamu rapidně stoupají zejména v klíčových politických okamžicích, jako jsou volby. Sledování z doby, kdy byly reklamy na podporu fosilních paliv nasazeny, ukazuje významný nárůst těsně poté, co Joe Biden během volební kampaně oznámil svůj klimatický plán ve výši 2 bilionů dolarů. Tato dynamika trvala až do amerických voleb v listopadu. Pozadu nezůstávají ani společnosti působící v Česku. Sev.en Energy vlastnící elektrárnu Počerady. Podle InfluanceMap jejich greenwashing spočívá ve vytváření reklam proklamujících chystanou modernizaci Počerad. Realita je ale zcela odlišná. Sev.en Energy žádá o podmínku, v rámci které chce vypouštět z Počerad až čtyřnásobné množství toxické rtuti, než dovoluje evropský limit na ochranu zdraví, píše organizace.

Zavřít reklamu

Pořád je prostor pro inovace

Starší článek

Podle AKA a APRA je úroveň státního marketingu a PR tristní

Novější článek

Podobné zprávy

Newsletter

Nejčastěji nápady přicházejí v autě a ve sprše

Nové album bude mít za roh mířící myšlenku, chci se jím trochu jinak odprezentovat říká písničkář Michal Horák v podcastu ADC Kitchen.
25. 7. 202222. 7. 2022
Newsletter

MÍSTO PRODEJE: Léto, pivo… Hodně piva!

Jak v prodejnách uspět v tak těžké kategorii, jakou je pivo? Zahraniční realizace nabízejí řešení.
25. 7. 202222. 7. 2022
Newsletter

Hledá se specialista na krypto marketing

Od vzniku Binance v roce 2017 jsem měl možnost spolupracovat se stovkami projektů z celého světa. Marketing byl ve většině případů jejich nejslabší stránkou.
25. 7. 202222. 7. 2022
Newsletter

„The Masacre“. KFC přichází s hororovým spotem

Řetězec rychlého občerstvení KFC k propagaci nové položky v menu připravil čtrnáctiminutový spot inspirovaný béčkovými horory z 80. let.
25. 7. 202222. 7. 2022
Reklama
FM banner srpen 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Novým CEO MultiSport Benefit je Miroslav Rech
Romana Jourdren vede obchod společnosti Orkla Foods

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.