Foto: YouTube

Norsko nikdo nezná. Sázkovka Norsk Tipping láká do bájného „Haalandu“

16. 8. 2021 07:08

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

„Vítejte v Haalandu,“ říká agentura TRY v nové reklamě a utahuje si z toho, že lidé ve světě nemají přehled o norských sportovcích.

Zatímco většina fanoušků by si asi vzpomněla na legendárního fotbalového útočníka Zlatana Ibrahimoviče, v nové kampani září jeho mnohem mladší kolega z reprezentace Erling Haaland, který má nakročeno mezi největší evropské fotbalové hvězdy. Za reprezentaci odehrál tento 22letý mladík zatím jen sedm zápasů, přesto je ústřední figurou týmu.

Většina lidí vnímá Norsko jako zemi někde na severu ve Skandinávii. Na tuto „neznalost“ se zaměřila norská sázková společnost Norsk Tipping, která chtěla upozornit na to, že patří mezi největší odborníky na severské sporty a jejich osobnosti. 

Ve spotu v britské hospodě sledují fanoušci další Haalandův gólový zásah  a začnou přemítat, odkud že vlastně tato fotbalová kometa pochází. A jeden z nich dalším vysvětluje, že pochází z „Haalandu“, což má být fantasy místo na arktickém severu, které popisuje na několika stereotypech typických pro vnímání této severské země.

Dozvíme se tak, že lidé v  Norsku vypadají všichni stejně a stejně i běhají. Haaland slaví góly zvednutím spoluhráčů, což je podle chytráka z řad fanoušků způsob, jakým se všichni v Norsku navzájem zdraví. Důraznou střelu má zase mimo jiné proto, že musel kopat s vysokou razancí, aby střela překonala silné vichřice vanoucí z hor. „A on je v té zemi králem?“ ptá se fanynka. „Ne toto je King,“ ukáže na jeho reprezentačního spoluhráče Joshuu Kinga.

Foto: YouTube

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.