Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Pxhere
Newsletter

KOMENTÁŘ: Kolik metrů zábavy je ve vaší prodejně?

Milan Drozen, Czech Promotion9. 8. 20218. 8. 2021

Jsem jeden z toho mála chlapů, co moc rád nakupuje, a chtěl bych tedy sepsat takový pohled na obchody ze strany zákazníka. Nechci být rozhodně negativní a napsat zapšklý článek, ale pravda je prý v aktuální době „cool“, a tak budu odvážný. Obchodníci si prý stěžují, že po rozvolnění do prodejen nechodí lidé. Zeptal bych se jich tedy: „A co pro ně děláte, aby chodili?“

Před třiceti lety stačilo přivézt kamion a přes otevřené dveře nákladní plošiny jste prodali cokoliv. Lidé byli hladoví. Svět se ale neustále vyvíjí a jde dopředu. Nejsem retailový odborník, ale jestli si něčeho všímám, tak je to opravdu velice tristní stav našeho maloobchodu. Stačí si zajet do Německa, třeba hned za hranice do Drážďan a hned vidíte ten propastný rozdíl, nemusíte být expert.

Naši marketéři jsou dnes hodně nadupaní v digitálu. Když zmíním známé a zprofanované 4P, jsem k smíchu, protože to přeci všichni známe. Dokonce známe také 7P, nebo dokonce už též 9P. Známe to, ano, ale ruku na srdce, opravdu i jen na všech těch 4P správně makáme? Product, price i promotion — tam je vždycky nějaký potenciál ke zlepšení, není to ale rozhodně žádný průšvih. Zato place, tak tam nám, dle mého soudu, doslova ujel vlak.

Čím dál víc si s klienty povídám o jejich retailu, s prodejci kuchyní, oken, koupelen a podobně. Jsem překvapen, že nemají koncept, nepracují se světlem, s klíčovými místy, s toky v prodejně, s kontextem a tak dále. Dokonce ani nevědí, že by s tím měli pracovat. Nedávno mi jeden majitel velké sítě prodejen dokonce řekl, že „není retail“. Proč mu jeho marketing nevysvětlí, že i ten pán, co stojí s Novým prostorem u výstupu z metra, je retail?

Realitou je, že většinu prodejen v Čechách dělají projektanti, v lepším případě architekti bez elementární znalosti retail marketingu. Haló, proč třeba na Vysokém učení technickém nemají přednášky na téma zákaznická zkušenost? Ono to šlo totiž strašně dlouho samo a čeští obchodníci neměli důvod pracovat na svém místě prodeje. Teď už ale mají poslední šanci pochopit, že oni nejsou páni, že pánem je opravdu dnes zákazník. Je pánem, který potřebuje důvod, proč by měl do obchodu přijít. Často se ptám zákazníků naší agentury „a kolik metrů zábavy na metr čtvereční má vaše prodejna?“ A nemyslím tím, že by tam měli mít tančící opičku na hřbetě medvěda.

Podle mě obchod, kde není křesílko, kde by si zákazník mohl odpočinout, a voda zdarma, nemá budoucnost. Jak vy vnímáte obchod, kde na otázku, jestli můžete na toaletu, dostanete odpověď „ale ta je jenom pro personál“? Já tedy takový obchod vnímám jako ten z časů minulých, odsouzený k záhubě.

Hezký příklad, že když se to umí, tak to funguje, najdete v Praze Na Příkopě. Jedná se o hračkářství Hamleys. Zkuste se někdy přijít podívat, jak otevírají svou prodejnu. V Hamleys totiž začínají každé ráno eventem a ne ledajakým. Je to jako když se otvírá Disneyland, a ne prodejna s hračkami. Postávají tam lidé, fotí a užívají si tu zábavnou show. A když pak vejdou dovnitř, tak si tam prodavači a děti hrají s hračkami.

Děti si to zboží prostě zkoušejí a opravdu si to užívají. Máme u nás retailové agentury světového věhlasu, máme odborníky, shopper marketéry, retailové designéry, fakt špičky na místo prodeje. Je jen potřeba říct lidem zodpovědným za marketing na straně klienta, že bez těchto lidí se jejich prodejny neobjedou a pokud nezačnou více využívat jejich know­‑how, tak jejich byznysu už běží odpočet

Zavřít reklamu

O2 TV spustila kampaň My jsme sport

Starší článek

Cestující si nově v prodejnách Relay na letišti mohou koupit olympijskou kolekci

Novější článek

Podobné zprávy

Newsletter

Cross-medialitu ovládlo Performio

Významným oceněním v rámci ceny Agenturní spolupráce roku udělované českou internetovou jedničkou Seznam.cz se v kategorii Cross-mediální spolupráce roku…
19. 5. 202218. 5. 2022
Newsletter

Když obsah buduje brand

Služba Seznam Native může nejen zvýšit znalost značky, ale dokáže také značně posílit její preference.
12. 5. 202211. 5. 2022
Newsletter

Esport se může inspirovat MMA

Že jde vybudovat silná nová sportovní komunita, dokazuje úspěch MMA, říká vedoucí oddělení sponzoringu a eventů Tipsportu Martin Ptáčník.
9. 5. 20228. 5. 2022
Newsletter

Jak automatizovat procesy nebo digitalizovat marketing? Digital Transformation Summit odpoví už za týden  

Už za týden se inovátoři na poli digitalizace a automatizace podělí o své zkušenosti na 3. ročníku Digital Transformation Summitu. Těšit se můžete na…
5. 5. 20224. 5. 2022
Reklama
ČEZ vize banner 2022
JSNS kampan 2022 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

O značku Footshop se stará Radim Stezka
Jaroslav Staněk je novým obchodním ředitelem České distribuční

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.