Foto: Ciclope festival

Získá Česko opět zlato? Ciclope festival přijímá přihlášky

3. 6. 2021 07:06

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Světová soutěž oceňující reklamní produkci a řemeslo startuje. Loni získal zlato za režii Marek Partyš s Bistro Films.

Firmy zabývající se produkcí, postprodukcí stejně jako nezávislí profesionálové či reklamní agentury mohou zasílat přihlášky do prestižní globální soutěže Ciclope Festival. Soutěžit je možné ve 24 kategoriích od režie přes kameru, casting, scénář, střih, efekty, hudbu až po nízkorozpočtové projekty či nezávislé filmy do 20 minut. Zasílat se mohou práce publikované mezi 1. listopadem 2020 a 1. říjnem 2021.

Práce je třeba přihlašovat online. K dispozici jsou tři termíny s odstupňovanými poplatky. Takzvaný early bird trvá do 30. června a jedna přihláška stojí 380 eur. Standardní uzávěrka přihlášek je 10. září a vyjde na 425 eur. Prodloužený termín je 17 září a platí se 465 eur. Poplatky jsou snížené při podání pěti a více přihlášek či pro nové talenty.

Práce hodnotí porota, v níž mimo jiné sedí šéfka produkce Coca-Cola Europe Carine Harris, zakladatel a kreativní producent společnosti Toboggan Kaz Shinagawa, globální šéfka kreativy agentury Mother Gabriela Scaradaccione či výkonná ředitelka produkční společnosti Hornet Hana Shimizu. Společně s dalšími porotci svým hodnocením seřadí všechny zaslané práce a desítka nejlepších v každé kategorii se dostane na shortlist. Ten bude zveřejněn 13. října. Pak následuje výběr projeků pro bronzovou, stříbrnou a zlatou cenu v každé kategorii a případně též Grand Prix. Vyhlášení vítězů proběhne 4. listopadu. Místo tradičního setkání v Berlíně podle webu soutěže festival proběhne už podruhé online.

Loni se podařil významný úspěch produkční společnosti Bistro Films, která spolu s Markem Partyšem získala pro Česko první zlato za režii. Porotu festivalu oslovili spotem Fyzika pro neziskovku Brontosauři v Himálajích. Ten mimochodem uspěl i na soutěžích Effie, Eurobest, Epica, ADC Awards i dalších.

„Celkem vyhrála na šesti soutěžích včetně mezinárodních festivalů. Navíc spot nebyl oceněný jen na základě kreativy, ale i na soutěžích, kde se hodnotí efektivita i exekuce. Těch šest festivalů ocenilo všechny složky spotu, což je výborné. Mně osobně logicky nejvíce potěšilo zlato za režii na Ciclope festivalu, což je první ‚medaile‘ pro Česko v této kategorii,“ uvedl mimo jiné Marek Partyš během rozhovoru pro Marketing a Media.

Čtěte také
Vtip od trapnosti dělí tenká hranice, říká oceňovaný režisér Marek Partyš

Produkční společností roku se na loňském festivalu stala Somesuch, režisérem roku Mark Molloy, střihačkou roku Carla Luffe, společnostmi roku pro vizuální efekty Jitto / Mark / Omnibus Japan, pro animace Hornet, ozvučení String & Tins, hudbu Black Cat White Cat Music a agenturou roku Wieden+Kennedy.

Foto: Ciclope festival

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Jakub Křešnička

O ekonomice píše přes deset let, prošel redakcemi týdeníků Ekonom, Euro a Týden, kde byl mimo jiné zodpovědný za každoroční speciál 111 nejbohatších Čechů a Slováků. Do Marketing & Media nastoupil s prvním lockdownem a věnuje se převážně kreativitě, reklamě, agenturám či B2B.

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.