Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Oživení
Newsletter

Oživení spouští kampaň, bojuje za „slepičení“

Jakub Křešnička14. 6. 202113. 6. 2021

Nezisková organizace podporující oznamovatele na své nové kampani spolupracuje s vítězkami soutěže Young Lions.

Každý pátý Čech se setkal v práci s neetickým nebo nezákonným jednáním. Často šlo o drobné krádeže, úplatky nebo porušování bezpečnosti práce. Málokdo věc oznámil, často kvůli obavám o zaměstnání. Přitom včasné oznámení může zachránit lidské životy či finanční prostředky. Když už se někdo ozve, je podle průzkumu společnosti Behavio 30 procenty lidí označován za „práskače“.

S touto situací bojuje novým projektem nezisková organizace Oživení, která se už od roku 2014 zasazuje o podporu a ochranu whistleblowerů neboli oznamovatelů. Kampaň, která startuje 14. června a poběží celý měsíc na sociálních sítích, si dává za cíl zvýšit povědomí o tématu, zlepšit postavení oznamovatelů a sdílením skutečných příběhů dodat odvahu těm, kteří se proti nepravostem dosud neozvali.

„Dosud jsme téma komunikovali zejména odbornými texty a studiemi, nyní naopak chceme vzbudit zájem o toto důležité téma a oslovit též mladší cílové skupiny,“ uvádí Marcela Janíčková, manažerka pro PR a komunikaci v organizaci Oživení. „Proto v kampani pracujeme s výrazným vizuálem a slovní nadsázkou ‚vyslepičit‘, která má upoutat pozornost a přivést člověka ke skutečným příběhům, informacím a konkrétní odborné pomoci,“ dodává.

Koncept komunikace a vizuály pro Oživení vytvořily Kateřina Marešová z AMI Digital a Alexandra Denisova z agentury Qusion. Ty s návrhem kampaně pro oživení zvítězily v letošním ročníku soutěže Young Lions v kategorii Digital. „Je příjemné vidět, že náš soutěžní nápad může posloužit k reálným účelům a mít skutečný dopad. Pro téma se nadchli i kolegové z agentury,“ říká Kateřina Marešová. S AMI Digital se neziskovka Oživení domluvila i na zajištění placené podpory a realizaci kampaně.

„Vítězkám se podařilo whistleblowing leckdy negativně vnímaný jako udavačství převést do pozitivního úhlu pohledu tím, že vedle jejich ‚vyslepičit‘ přidaly ještě horší ‚ututlat‘. Projektu dodaly tváří kampaně v podobě slepice i humor. Myšlenku měly navíc propracovanou od snahy o šíření povědomí až po aktivační detaily,“ okomentoval jejich práci prezident poroty Young Lions pro Digital Martin Svetlík, creative strategy lead v McCann Prague.

Během kampaně zároveň proběhne Světový den whistleblowerů, jenž připadá na 23. června a oceňuje významnou roli oznamovatelů nejen v boji proti korupci. Kampaň organizace Oživení také připomene, že v Česku dosud není zákon na ochranu oznamovatelů. „Oživení proto aktivně podporuje vznik zákona, který nastaví pravidla pro oznamování protiprávních jednání na pracovišti,“ dodává Janíčková.

Kampaň poběží na sociálních sítích Facebook, Instagram a LinkedIn. Oživení s ní pomohou i další neziskové organizace a počítá se také se zapojením influencerů. Na webu oziveni.cz bude též možné hlasovat k jednotlivým varovným příběhům z kampani či anonymně sdílet podobné zkušenosti.

Zavřít reklamu

Nová kampaň dává předsudkům pusu na rozloučenou

Starší článek

Večerníček, Kouzelná školka a Studio Kamarád končí na ČT2. Budou jen na Déčku

Novější článek

Podobné zprávy

Newsletter

Konec cookies je příležitostí začít využívat vlastní data 

Málokterá změna v digitálním marketingu přinesla takovou odezvu jako „cookies apokalypsa“, málokterá též přinesla tolik příležitostí, píše Ondřej Popelka.
27. 6. 202226. 6. 2022
Newsletter

Téměř sedm milionů pro trvalou udržitelnost

Letos slaví společnost dm 30 let působení na tuzemském trhu. Při této příležitosti podpoří prostřednictvím iniciativy Společně třicet projektů, které se…
27. 6. 202226. 6. 2022
Newsletter

Inspirace z paláce, ze sklepa i z výletní lodi

Na Cannes Lions čelíte FOMO na kritické hranici a stát se vám může cokoli, reportují z jihu Francie Martina Kalusová z Ogilvy a Tereza Kovandová z VMLY&R.
27. 6. 202226. 6. 2022
Newsletter

Cannes Lions jako terapie pro reklamní cyniky

Festival kreativity očima Young Lions, kteří pro Česko vyhráli bronz a ještě nezačali nenávidět reklamu, přibližují David Červený a Judita Ružičková ze Zaraguzy.
27. 6. 202226. 6. 2022
Reklama
CĚZ Kuráž 300x250
Etnetera motion banner

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Kiwi.com sestavilo in-house kreativní tým, vede ho Wechsler z DDB
Novým provozním ředitelem Kindred byl jmenován Ondřej Liška

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.