Odložená sledovanost TV se v květnu snížila. Pandemické rekordy skončily

10. 6. 2021 07:06

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

V pandemii a lockdownech rekordně rostla nejen sledovanost živého, lineárního televizního vysílání, ale také odložené sledování pořadů hlavních stanic. V květnu už byla znát mírná korekce.

Přestože v pátém měsíci roku už se do čísel promítlo uvolnění, odložená sledovanost byla stále na vyšší úrovni než v květnu 2020, a to o více než osm minut.

„Odložená sledovanost je v letošním roce rekordní. To ovšem neznamená, že nebude podléhat sezónním výkyvům tak, jak se děje každý rok v závislosti na délce dne a na počasí. Mírný pokles v měsíčních hodnotách byl zaznamenán i loni na jaře. Letos v květnu došlo navíc k rozvolnění protiepidemických opatření, pohyb obyvatelstva už nebyl omezen a zaměstnanci se postupně vrátili na svá pracoviště, děti a studenti do škol. Obecně lze říci, že televizní chování je vždy ovlivněno i množstvím času, který lidé tráví doma,“ napsala MAM Vlasta Roškotová, jednatelka Asociace televizních organizací (ATO).

Odložená sledovanost (TS0)/celý den/15+

Měsíc20202021
leden0:17:450:34:27
únor0:19:330:32:57
březen0:24:110:32:47
duben0:21:100:31:03
květen0:21:160:29:38
Zdroj:ATO/Nielsen Admosphere

Sledovanost živé TV/celý den/15+

Měsíc20202021
leden3:46:294:10:09
únor3:47:574:05:26
březen4:13:543:58:19
duben3:46:373:41:22
květen3:27:553:27:54
Zdroj: ATO/Nielsen Admospehre

Možnost odloženého sledování si prý velmi oblíbili i diváci Primy. V současné době nejsledovanějšímu „nekonečnému“ seriálu Slunečná přidává odložená sledovanost necelou čtvrtinu a v případě premiérových krimiseriálů se pohybuje kolem 30 procent. „Tento fakt je pro nás, jako pro provozovatele silné komerční televizní skupiny, důležitým signálem pro budoucnost. Domácí televizní tvorba zůstává nadále pro diváky velmi atraktivní a sami chtějí mít možnost zvolit, kdy a kde se na své oblíbené televizní pořady podívají,“ uvedl Roman Mrázek, ředitel programu a výzkumu TV Prima k tématu, o kterém si můžete více přečíst v aktuálním čísle Marketing & Media. Vyšlo v pondělí 7. června 2021. Předplatit si ho můžete zde.

K TÉMATU
Konec extrémního streamování

Podle Renaty Týmové, vedoucí výzkumu a analýz České televize, se odložená sledovanost televize pohybuje stabilně přes 10 procent a pro veřejnoprávního vysílatele se jak v televizi, tak i na internetu stala nedílnou součástí zpětné vazby. „U premiérové dramatické tvorby přidává k projektům celkově 20 až 30 procent.  Absolutním rekordmanem byla  naše loňská štědrovečerní pohádka O vánoční hvězdě a samozřejmě i seriál Most, kde se odložená sledovanost v TV a na internetu pohybovala přes 50 procent,“ uzavírá Týmová.  

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Tomáš Kopsa

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.