Foto: Dotykačka

KOMENTÁŘ: Česká gastro scéna vstává z popela

24. 6. 2021 07:06

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Konečně se zdá, že život gastro podniků se vrací do normálu. Už třetí týden mohou návštěvníci i dovnitř a na počtech otevřených podniků i jejich tržbách je to znát.

Zařízení, která dokázala zachovat provoz, aktuálně jedou na plné obrátky. Zavřených zůstává už jen 14 procent těch, co fungovala před pandemií. A tržby o uplynulých víkendech dosahovaly hodnot loňského léta, kdy byl vrchol sezony.

Dobře se daří zejména podnikům, které využily pandemii k vylepšení procesů a digitalizaci. Podle našich zjištění mají dokonce o pětinu vyšší tržby než loni touto dobou. Vedle slunečného počasí, které zvedá obrat až o desítky procent, pomáhají návštěvnosti i hokej a fotbal.

To, že fanoušci byli hladoví po sportovních přenosech v oblíbených podnicích, vidíme především na sportbarech. Ještě nedávno měla zavřeno celá třetina, nyní už 9 z 10 obnovilo provoz. Zájem o společné fandění „u piva“ ještě lépe ilustruje nárůst tržeb. V pondělí, kdy na Euru padl legendární Schickův gól z poloviny hřiště, vyskočily tržby sportbarů bezmála na dvojnásobek předcovidových hodnot.

Navzdory výraznému rozvolnění stále zůstávají podniky, které si zatím výskat nemohou. Diskotéky a noční kluby sice nemají zákaz provozu ani omezenou otevírací dobu, stále ale čelí zákazu živé hudby a tance. Omezují se tak na tradiční gastroslužby, případně sledování sportovních utkání, což pro mnohé de facto znamená absolutní stopku.

Jiné je to v případě barů. I když necelá pětina zůstává zavřená, tržby se za poslední dva týdny vyšvihly k předcovidovým hodnotám. Noční život se vrací. Otazník visí nad tradičními hospodami a pivnicemi. Ty otevřené se podle všeho nemají zle, ale stále je příliš brzo na hodnocení, kolik jich covidu padne za oběť.

Ve všech krajích je znát nástup letní sezony a tržby rostou o desítky procent, Praha se však jako jediná stále potácí v minusu. Chybí jí zahraniční turisté a dá se očekávat, že ani prázdniny to nezachrání (stejně jako loni). Turistů určitě bude míň než dřív a rezidenti odjedou. Tuzemský turismus nicméně pomáhá ostatním lokalitám. Nejlépe si tradičně vedou jižní Čechy, jižní Morava a oblast Krkonoš. 

Foto: Dotykačka

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.