Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Newsletter

Lidé záhadně zmizeli. Zjevili se voliči

Jakub Splavec, AMI Communications12. 4. 20219. 4. 2021

„Pane vicepremiére, nepřijdete si jako voš..st?“ zeptal se v pořadu Na rovinu s Karlem Havlíčkem pan Klobása. „No, občas jo,“ odpověděl superministr. Já se mu, upřímně, ani nedivím.

I pro nás, experty na komunikaci, je poslední rok při sledování počínání politiků hodně náročný. Stále marně doufáme, ale zlepšení komunikace českých politiků směrem k veřejnosti je v nedohlednu.
Při festivalu tragické komunikace se poukazovalo například na chybějící krizový plán, obětování institucí na úkor politického marketingu i neschopnost covid-PR nějak zastřešit a doručit ty nejdůležitější informace ke všem, od Aše po Jablunkov. Vládě ani opozici to moc nešlo, tak začaly pomalu najíždět na zcela jinou strategii. Záhadně zmizel občan a přišel volič. Ten, kterému má být vlastně úplně jedno, jak s ním politici komunikují nyní, ale důležité je, co bude v říjnu. Ne však důležité pro občany nebo voliče, ale pro ty, kteří s námi více než rok nezvládají komunikovat. Zde je několik přístupů, jaké si v posledních týdnech zvolily české politické strany.

Děláte to tak skvěle, že vám za to ve výsledku nadávají všichni. No, protože nejhorší by přece bylo, kdyby vás náhodou za vaše kroky, a hlavně jejich prezentaci, někdo pochválil.


„Jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá,“ praví české přísloví. Hlavní představitelé koronavirové krize z ANO to mají jinak. Důkazem nám může být pořad „Na rovinu s Karlem Havlíčkem“, ve kterém nám superministr opět ukazuje, jak taková komunikace s veřejností funguje. Oni vás totiž nekritizují, protože vám to nejde, ba naopak. Děláte to tak skvěle, že vám za to ve výsledku nadávají všichni. No, protože nejhorší by přece bylo, kdyby vás náhodou za vaše kroky, a hlavně jejich prezentaci, někdo pochválil.


S odhlédnutím od politických idejí je nutné přiznat, že komunikaci se svými cílovými skupinami i v průběhu koronavirové krize zvládají především Piráti. V obsahu i formě sdělení působí Ivan Bartoš srozumitelně prakticky pro každého. Možná i díky tomu, že nemluví o covidu ve floskulích, ale vždy dokáže najít konkrétní příklad a zkratkovitě (ale kvalitně) přinášet nápady na řešení. A hlavně, jsou vidět. Pohltili STAN, v komunikaci jsou konzistentní a na vlně preferenčních průzkumů si užívají doby, kdy jim zatím nikdo nemůže nic vyčítat. Tedy až na to, když se jejich místopředsedkyně naplno projevují při snaze o kondolenci.


Nejnovější akvizicí v bizarních komunikačních strategiích je předvolební kampaň ČSSD s názvem: „Víme, co po covidu.“ Tleskáme oranžové stáji (po rebrandingu možná už červené?) a těšíme se na to. Ona totiž současná vládní strana, která kromě červeného svetru (vidíte, asi už červená strana) nevěděla, jak komunikovat při covidu, jistě bravurně zvládne oslovit voliče po něm. A teď otázka za zlatého Hamáčka. Hele, a bude už v říjnu po něm?


Na to se občanům snaží odpovědět i volební koalice SPOLU (ODS, KDU-ČSL, TOP 09). S velkou pompou představili její zástupci Excel tabulku (nečitelnou v grafice sociálních sítí, natož naživo), která pojednává o jakési alternativní realitě, kde covid již neexistuje. V době hluboké přetíženosti zdravotnického systému, nedostatku očkování a neschopnosti získat zpět důvěru občanů totiž považuje za svou hlavní komunikační prioritu něco, čemu má problém porozumět i člen Mensy. Věřte mi, pár jich znám.


Nezbývá, než prozatím uzavřít dnes již kultovní parafrází ministra zdravotnictví Jana Blatného. Komunikace k veřejnosti politiků v ČR se buď zlepší, nebo zůstane stejná, nebo se zhorší.

PS: Myslíte si, že tu někdo chybí? Nechybí! 

Jakub Splavec působí v AMI od roku 2017, pečoval o klienty Liberty Ostrava, CGN nebo Škoda Transportation. Od ledna vede tým zabývající se klienty jako Accolade, Residomo, Letiště Brno nebo O-I Czech Republic. V PR se pohybuje šest let, před AMI se věnoval projektům z oblasti ekonomiky, energetiky a financí. Specializuje se na interní a krizovou komunikaci

Zavřít reklamu

Zájem o hry na vzestupu. Jak jej využít?

Starší článek

HoloMotion Media rozšiřuje svou reklamní síť

Novější článek

Podobné zprávy

Newsletter

Kampaň se Spikem Lee přinesla rekord pro Nike

Projekt k 50. výročí značky, který Lee režíroval a zahrál si v něm, přivedl do aplikací Nike nejvíce lidí v historii a přispěl k miliardovým tržbám.
30. 6. 202229. 6. 2022
Newsletter

Konec cookies je příležitostí začít využívat vlastní data 

Málokterá změna v digitálním marketingu přinesla takovou odezvu jako „cookies apokalypsa“, málokterá též přinesla tolik příležitostí, píše Ondřej Popelka.
27. 6. 202226. 6. 2022
Newsletter

Téměř sedm milionů pro trvalou udržitelnost

Letos slaví společnost dm 30 let působení na tuzemském trhu. Při této příležitosti podpoří prostřednictvím iniciativy Společně třicet projektů, které se…
27. 6. 202226. 6. 2022
Newsletter

Inspirace z paláce, ze sklepa i z výletní lodi

Na Cannes Lions čelíte FOMO na kritické hranici a stát se vám může cokoli, reportují z jihu Francie Martina Kalusová z Ogilvy a Tereza Kovandová z VMLY&R.
27. 6. 202226. 6. 2022
Reklama
CĚZ Kuráž 300x250
Etnetera motion banner

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Generální ředitel ČT Petr Dvořák obhájil post viceprezidenta Evropské vysílací unie
Ondřej Cikán je novým ředitelem Rock rádia

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.