Foto: Monogram

Jay-Z provokuje. Se značkou Monogram upozorňuje na pokrytectví zákonů

4. 3. 2021 07:03

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Nová kampaň marihuanového brandu Monogram od rappera Jay-Z si vzala na mušku americké zákony. „Válku s drogami“ staví do kontrastu s laxní legislativou v jiných oblastech. „Pokrytectví americké protidrogové politiky musí skončit,“ tvrdí.

„Marihuana je federálním zločinem. Dokonce i ve státech, kde sex zvířaty zločinem není.“

„Pokud si joint zapálíte plamenometem, v 17 státech vás zatknou, ale ne za ten plamenomet.“¨

„Ve dvou státech je legální psát SMS a řídit. V sedmnácti státech je nelegální kouřit marihuanu. Co stojí více životů?“

Například takovými sděleními upozorňuje na pokrytectví legislativy v USA nová kampaň marihuanového brandu Monogram, který koncem loňského roku uvedl ve spolupráci s The Parent Company na trh rapper Jay-Z, vlastním jménem Shawn Carter, manžel zpěvačky Beyoncé.

„Kampaň jsem vytvořil proto, abych dal prostor lidem, kteří jsou penalizováni za naprosto stejnou věc, na níž nyní vydělávají investoři profitující z rostoucího legálního byznysu s marihuanou. Příliš často totiž zapomínáme na reálné osoby, kterým tato zastaralá legislativa narušila jejich normální život i budoucnost,“ uvedl Jay-Z k projektu.

Na černobílých vizuálech s působivě zachyceným kouřem jsou totiž zobrazení skuteční lidé zasažení americkými protidrogovými zákony. Ty navíc podle rappera i mnoha expertů neúměrně dopadají na černochy a další minority. „Válka s drogami zafungovala, pokud byl jejím cílem systematický rasismus,“ upozorňuje například jeden z claimů.

Na kreativě kampaně, která běží digitálně, na sociálních sítích a na venkovních nosičích v Los Angeles, San Francisku, Chicagu, New Yorku, Washingtonu a Miami, spolupracovala agentura Mischief @ No Fixed Adress. V plánu je také její rozšíření do dalších měst do konce března.

Foto: Monogram

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Jakub Křešnička

O ekonomice píše přes deset let, prošel redakcemi týdeníků Ekonom, Euro a Týden, kde byl mimo jiné zodpovědný za každoroční speciál 111 nejbohatších Čechů a Slováků. Do Marketing & Media nastoupil s prvním lockdownem a věnuje se převážně kreativitě, reklamě, agenturám či B2B.

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.