Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: jitkazelenkova.store
Newsletter

KOMENTÁŘ: Zkušená obchodnice Jitka

Jan Chadraba, Ikea, Švédsko8. 2. 20218. 2. 2021

Tak jo, virus se drží, nikoho to nebaví, tím méně estrádní umělce, jejichž existence se zpravidla definuje kontaktem s publikem, a následným zhmotněním na bankovním kontě. Pokud ale člověk není Dua Lipa, musí se ohánět jinak. České zpěvačky sázejí na sociální média, komerční spolupráci a charitu.

Začněme Lucií Vondráčkovou, která vypouští nový videoklip asi každou druhou noc, a daří se jí výborně. Nedávno vzkřísila i Samera Issu a přestože v klipu ho zase pohřbila, na YouTube dosáhli úctyhodných 380 000 zhlédnutí. Lucka pak své online partě servíruje reklamu na jazykové kurzy z kuchyně nebo super drahý parfém, o kterém nikdo nikdy neslyšel. Mě by bavila nějaká smysluplnější spolupráce, sílu brandu na to má. Co taková marmeláda z českého ovoce od Mlsného Filipa?

  • Petr Chadraba, Ikea Švédsko

Pak je tady Lucie Bílá, která od tygřice z pódia přesedlala na čaje a kávu, balí celá rodina, a prodává skrz magicky esoterické texty — zkrátka webshop plný vůní a kouzel. Co mě mrzí je, že produkty nemají žádnou certifikaci, například FairTrade. Lucie ale přispívá z prodeje na dobročinné účely a kdyby při výběru dodavatelů jukla i na ty šedé zóny jako pracovní podmínky farmářů ve výrobě a distribuci surovin, které prodává, bylo by to jiný kafe! Vrr.

Vítězkou předvánočního korona‑maratonu je pro mě jednoznačně Jitka Zelenková, od nynějška už navždy s přízviskem Obchodnice, protože na takhle mazanou taktiku nepřišla ani @dararolins_vermi, a že ta se s 700 000 insta followers snaží. Dokážu si představit to zklamání, když Jitka nakoupila tisícovku bavlněných triček prémiové gramáže a místo, aby je s podpisem prodala na šňůře po koncertech, zůstala jí na šňůře ve skladu.

Jenže! Zpěvačka se rozhodla udělat radost zdravotníkům a ošetřovatelům a neutratit ani korunu. Naopak — ještě na tom vydělává. Jedno takové tričko z jemného úpletu od Jitky stojí v e‑shopu kolem 300 korun. Když ale jemnocitný fanoušek zaplatí o trochu víc — rozuměj o 60 procent, dostane jedno triko domů a jedno poputuje do nemocnice. Cena za dobročin‑nost se vyšplhá na 489 korun bez poštovného. Náklady a výnosy si každý čtenář MAM dokáže spočítat. Good job, Jitka, máme si co říct.

Autor: Petr Chadraba, communication business partner sustainability innovation / Clean Energy Services, Ikea Švédsko

×

Novinky je během pandemie třeba volit citlivěji, říká marketingový ředitel Kofoly

Starší článek

Sledovanost televize loni lámala rekordy: čtyři hodiny před obrazovkou denně

Novější článek

Podobné zprávy

Newsletter

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20217. 3. 2021
Newsletter

Video: Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20217. 3. 2021
Newsletter

Kouřová clona AB: „spin-doctoring“ po česku

Byla čtvrtá únorová neděle a nářek premiéra Andreje Babiše v pořadu Partie na CNN Prima News — vzhledem k poslední šanci provětrat se…
7. 3. 20217. 3. 2021
Newsletter

Bank of America využije virtuální realitu k zaměstnaneckým lekcím

Po několika letech a miliardách investovaných dolarů ze strany velkých hráčů do vývoje VR, se konečně začínají tyto zařízení více prosazovat.
7. 3. 20217. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více