Rozšířená realita: v Metropolitním muzeu ožívají obrazy i sochy

22. 1. 2021 08:01

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

„Met bez rámů“ (The Met Unframed). Tak se jmenuje interaktivní aktivace využívající rozšířenou realitu, kterou pro Metropolitní muzeum v New Yorku vytvořily Verizon a Unit9. Určena je pro mobilní telefony a umožňuje uživatelům rozmístit poklady ze sbírek třeba v jejich domovech či kdekoli jinde na tak dlouho, dokud budou sledovat obrazovku.

Přímo na ulici tak můžete překročit řeku Delaware s Washingtonem (Emanuel Leutze, 1851) nebo obdivovat obživlou tapiserii Jednorožce odpočívajícího v zahradě (1495–1505).

Tyto hříčky pro mobilní telefony mají ovšem větší úkol – upozornit na virtuální prohlídky, které muzeum pořádá, aby s ním jeho návštěvníci neztratili kontakt, a také na možnosti mobilní sítě 5G, kterou poskytuje Verizon.

V rámci virtuálních prohlídek se můžete seznámit s 50 slavnými exponáty a zahrát si s nimi hry, jež vám odemknout další obsah. V aplikaci, k níž se dostaneme přes QR kód na stránkách themetunframed.com, můžete strávit klidně i jednu dvě hodiny. Do příběhů vás totiž vtáhne grafika i hudba, navíc obrazy před vámi ožívají a doprovází je reálné zvuky. A kromě vší této zábavy se toho hodně naučíte.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.