Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Pxhere.com
Newsletter

Omnichannel prodeje zůstanou i po pandemii populární

Jakub Křešnička7. 1. 20216. 1. 2021

Přítomnost v online kanálech je do budoucna stěžejní nejen pro potravinářské řetězce, ale i další hráče v maloobchodu. Zákazníci navyklí na e-commerce se od ní jen tak neodvrátí, vyplývá z dat Nielsenu.

Omnichannel nakupování, tedy kombinace návštěv e-shopů a kamenných obchodů, vzrostlo během loňského roku podle dat americké výzkumné společnosti Nielsen o padesát procent. V případě amerických zákazníků narostl mezi zářím 2019 a 2020 podíl těch, kteří velmi často nakupovali online, o 133 procent, zatímco za stejnou dobu přibylo o 26 procent těch, ktěří upřednostňovali vyzvednutí v kamenných obchodech. Online pak také stále více zákazníků využívá nejen k nákupům, ale i k porovnávání cen a hledání dalších informací o zboží.

Pro obchodníky tak peníze vložené do smyslupné online prezence představují dlouhodobou investici, která bude zásadní pro jejich budoucí byznys. Nielsen také upozorňuje, že přibývá zákazníků, kteří si více hlídají výdaje, protože se kvůli koronvavirové pandemii dostali do nelehké finanční situace. Vedle online výzkumu různých možností nákupu pak také upřednostňují například privátní značky – obchodníci by tedy měli také myslet na širší cenovou nabídku produktů.

PSALI JSME
PRŮZKUM: Public Relations se pandemií výrazně mění. Krize přinesla příležitosti

Rostoucí popularitu online kanálů pak také potvrzují průzkumy společnosti Shoptet, jejíž platformu využívá více než polovina českých e-shopů. Podle jejích dat utratili Češi na e-shopech v roce 2020 rekordních 217 miliard korun, meziročně o 62 miliard korun více. Výrazně lépe se meziročně dařilo kategorii jídla a nápojů, jež se dočkala 42procentního nárůstu prodejů v internetových obchodech. Pokles zaznamenala i v Česku tradičně oblíbená platba na dobírku,  kterou využilo 28 procent zákazníků.

„Česká e-commerce v loňském roce dosáhla dalšího rekordu. Výrazně jí k tomu dopomohla právě výjimečná situace spojená s pandemií a omezený provoz kamenných obchodů a dalších provozoven. Vedle nárůstu ročních obratů vzrostl i celkový počet e-shopů, a to zhruba o osm tisíc,“ uvádí Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.

Firma také uvedla, že jen během listopadu a prosince utratili obyvatelé Česka na e-shopech přibližně 68 miliard korun, na každého Čecha připadaly v průměru tři objednávky a online prodeje před Vánoci nezpomalilo ani opětovné otevření kamenných prodejen. Pro obchodníky je tedy.

Pro obchodníky je tedy důležitá investice do různých možností vyzvednutí zboží a logistiky. To je trend, jehož si všímají i odborníci v Česku. „Značky by se opravdu měly podívat na produkty a distribuci a přizpůsobit je době. Některé z nich, jako Liftago, Rohlík či Book Therapy, už to pochopily. Naší úlohou v reklamě bude pomoci klientům tyto inovace vytvářet a komunikovat,“ uvedl například Roman Biath, stratég v agentuře Zaraguza CZ v podcastu ADC Kitchen.

V omnichannel přístupu je také důležitým trendem využívání sociálních sítí, nejen v případě tržišť, jaká nabízí například Facebook, ale třeba i prostřednictvím Stories či vysílání na Instagramu nebo na TikToku. Tento trend ostatně přidává k e-commerce i takzvanou social-commerce. Prodeje a nákupy v live videích jsou například populární na čínské sociální síti WeChat.

Kombinaci různých prodejních nástrojů významně rozvíjí například i americký maloobchodní gigant Wallmart, který od loňského roku přestavuje své prodejny – letos to má v plánu u tisícovky obchodů. Návštěvníky poboček motivuje ke stažení mobilní aplikace, která jim pomáhá například s orientací v obchodech. Ty jsou pro snazší navigaci navrženy ve stylu letišť a zároveň se v nich rozvíjí bezkontaktní platby, samoobslužné pokladny či Scan & Go metody.

×

Marketing se musí vypořádat s rozpočty i se změnou chování

Starší článek

Značky Prim a Škoda spojily síly: vytvořily limitovanou edici hodinek Popular

Novější článek

Podobné zprávy

Newsletter

Tiktok dnes mění pravidla pro personalizovanou reklamu

Uživatelé v Evropě však díky nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), budou mít možnost nastavení vrátit zpět jen k zobrazování obecných namísto…
15. 4. 202114. 4. 2021
Newsletter

VIDEO: Droga 5 a David Beckham túrují Maserati

Maserati si vybrala globálního ambasadora. Stal se jím bývalý fotbalista David Beckham. Spolupráci zahájili novým spotem.
15. 4. 202114. 4. 2021
Newsletter

Rádio láká posluchače na rockovou vakcínu

Rock Radio ze skupiny Media Bohemia ve svých kampaních pracuje s tématy, které přináší pandemie. V té poslední posluchače nabádá…
15. 4. 202114. 4. 2021
Newsletter

Retail Summit Action shrne obchod s potravinami po roce pandemie

V rámci letošního Retail Summitu se bude diskutovat nová realita obchodu. Ještě předtím ale pořadatelé přicházejí s menším formátem Retail Summit…
15. 4. 202114. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě
Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více