Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Pxhere.com
Newsletter

Omnichannel prodeje zůstanou i po pandemii populární

Jakub Křešnička7. 1. 20216. 1. 2021

Přítomnost v online kanálech je do budoucna stěžejní nejen pro potravinářské řetězce, ale i další hráče v maloobchodu. Zákazníci navyklí na e-commerce se od ní jen tak neodvrátí, vyplývá z dat Nielsenu.

Omnichannel nakupování, tedy kombinace návštěv e-shopů a kamenných obchodů, vzrostlo během loňského roku podle dat americké výzkumné společnosti Nielsen o padesát procent. V případě amerických zákazníků narostl mezi zářím 2019 a 2020 podíl těch, kteří velmi často nakupovali online, o 133 procent, zatímco za stejnou dobu přibylo o 26 procent těch, ktěří upřednostňovali vyzvednutí v kamenných obchodech. Online pak také stále více zákazníků využívá nejen k nákupům, ale i k porovnávání cen a hledání dalších informací o zboží.

Pro obchodníky tak peníze vložené do smyslupné online prezence představují dlouhodobou investici, která bude zásadní pro jejich budoucí byznys. Nielsen také upozorňuje, že přibývá zákazníků, kteří si více hlídají výdaje, protože se kvůli koronvavirové pandemii dostali do nelehké finanční situace. Vedle online výzkumu různých možností nákupu pak také upřednostňují například privátní značky – obchodníci by tedy měli také myslet na širší cenovou nabídku produktů.

PSALI JSME
PRŮZKUM: Public Relations se pandemií výrazně mění. Krize přinesla příležitosti

Rostoucí popularitu online kanálů pak také potvrzují průzkumy společnosti Shoptet, jejíž platformu využívá více než polovina českých e-shopů. Podle jejích dat utratili Češi na e-shopech v roce 2020 rekordních 217 miliard korun, meziročně o 62 miliard korun více. Výrazně lépe se meziročně dařilo kategorii jídla a nápojů, jež se dočkala 42procentního nárůstu prodejů v internetových obchodech. Pokles zaznamenala i v Česku tradičně oblíbená platba na dobírku,  kterou využilo 28 procent zákazníků.

„Česká e-commerce v loňském roce dosáhla dalšího rekordu. Výrazně jí k tomu dopomohla právě výjimečná situace spojená s pandemií a omezený provoz kamenných obchodů a dalších provozoven. Vedle nárůstu ročních obratů vzrostl i celkový počet e-shopů, a to zhruba o osm tisíc,“ uvádí Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.

Firma také uvedla, že jen během listopadu a prosince utratili obyvatelé Česka na e-shopech přibližně 68 miliard korun, na každého Čecha připadaly v průměru tři objednávky a online prodeje před Vánoci nezpomalilo ani opětovné otevření kamenných prodejen. Pro obchodníky je tedy.

Pro obchodníky je tedy důležitá investice do různých možností vyzvednutí zboží a logistiky. To je trend, jehož si všímají i odborníci v Česku. „Značky by se opravdu měly podívat na produkty a distribuci a přizpůsobit je době. Některé z nich, jako Liftago, Rohlík či Book Therapy, už to pochopily. Naší úlohou v reklamě bude pomoci klientům tyto inovace vytvářet a komunikovat,“ uvedl například Roman Biath, stratég v agentuře Zaraguza CZ v podcastu ADC Kitchen.

V omnichannel přístupu je také důležitým trendem využívání sociálních sítí, nejen v případě tržišť, jaká nabízí například Facebook, ale třeba i prostřednictvím Stories či vysílání na Instagramu nebo na TikToku. Tento trend ostatně přidává k e-commerce i takzvanou social-commerce. Prodeje a nákupy v live videích jsou například populární na čínské sociální síti WeChat.

Kombinaci různých prodejních nástrojů významně rozvíjí například i americký maloobchodní gigant Wallmart, který od loňského roku přestavuje své prodejny – letos to má v plánu u tisícovky obchodů. Návštěvníky poboček motivuje ke stažení mobilní aplikace, která jim pomáhá například s orientací v obchodech. Ty jsou pro snazší navigaci navrženy ve stylu letišť a zároveň se v nich rozvíjí bezkontaktní platby, samoobslužné pokladny či Scan & Go metody.

Zavřít reklamu

Marketing se musí vypořádat s rozpočty i se změnou chování

Starší článek

Značky Prim a Škoda spojily síly: vytvořily limitovanou edici hodinek Popular

Novější článek

Podobné zprávy

Newsletter

Cross-medialitu ovládlo Performio

Významným oceněním v rámci ceny Agenturní spolupráce roku udělované českou internetovou jedničkou Seznam.cz se v kategorii Cross-mediální spolupráce roku…
19. 5. 202218. 5. 2022
Newsletter

Když obsah buduje brand

Služba Seznam Native může nejen zvýšit znalost značky, ale dokáže také značně posílit její preference.
12. 5. 202211. 5. 2022
Newsletter

Esport se může inspirovat MMA

Že jde vybudovat silná nová sportovní komunita, dokazuje úspěch MMA, říká vedoucí oddělení sponzoringu a eventů Tipsportu Martin Ptáčník.
9. 5. 20228. 5. 2022
Newsletter

Jak automatizovat procesy nebo digitalizovat marketing? Digital Transformation Summit odpoví už za týden  

Už za týden se inovátoři na poli digitalizace a automatizace podělí o své zkušenosti na 3. ročníku Digital Transformation Summitu. Těšit se můžete na…
5. 5. 20224. 5. 2022
Reklama
ČEZ vize banner 2022
JSNS kampan 2022 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

O značku Footshop se stará Radim Stezka
Jaroslav Staněk je novým obchodním ředitelem České distribuční

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.