Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Newsletter

Klienti žádají především rychlost

Pavel Hejkrlík14. 12. 202010. 12. 2020

Z trhu zmizel ustálený střed, některé firmy se uzavřeli do ulit a nezadávaly nic, jiné naopak výrazně přidávaly. Firmy najednou měly totálně rozdílné názory, jak na nastalou situaci reagovat, popisuje Renata Hořická, obchodní ředitelka polygrafické společnosti D&S Design Prague a značky Gerin na českém trhu.

Jaké odhadujete výsledky za covidem poznamenaný rok 2020? V čem Vás letošní krize posunula?

Rok 2020 bude výnosově pro naší polygrafickou společnost finančně přibližně na úrovni roku 2014. Byl to rok pro naši společnost samozřejmě slabší, ale budeme těsně v černých číslech, a to považuji v současné situaci za úspěch. Během prvního jarního lockdownu nám šly zakázky razantně dolů, naštěstí se to již u nás neopakovalo na podzim, kdy někteří naši klienti oproti normálu naopak docela výrazně přidávali v marketingových aktivitách.

Došlo k revizi smluv se zadavateli? Případně změnila se během roku nějak zásadněji jejich skladba?

Určitě jsme zaznamenali na jaře prakticky okamžité zastavení zakázek cestovek a některých firem v nepotravinovém maloobchodu. Bylo to rychlé a razantní. Naopak u farmaceutických společností to byly prakticky bez omezení.  Významné velké společnosti přidávaly na zakázkách, někdy v desítkách procent od jejich plánovaného rozpočtu. Byly to obrovské rozdíly. Některé firmy se zavřely do ulit a home office módů a nezadávaly prakticky nic, jiné naopak přidávaly.  Přišlo nám, že se vytratil ustálený střed, firmy najednou měly totálně rozdílné názory, jak na nastalou situaci reagovat. Tento efekt jsme nejvíce zaznamenali u bank.

Kdy očekáváte návrat na předkrizová čísla?

Vzhledem k naší zkušenosti, kdy na jaře naši zákazníci razantně brzdili a mnohem méně na podzim, očekáváme celkové zlepšení již v roce 2021. Kdo z velkých hráčů napříč obory marketing utlumí, toho konkurence na převálcuje. Máme signály, že některé firmy chtějí situace využít a zvýšit tržní podíl ve svém oboru podnikání, a to nejde bez navýšení marketingu. Jsou to spojité nádoby. Velcí hráči to dobře vědí. Strach mám o menší a střední regionální firmy, které to zabrzdí a nemají již prostředky na marketingové aktivity pro nejbližší období, tam vidím možný problém…

Jaké hlavní trendy a nastupující technologie budou podle Vás v roce 2021 určující? Chystáte nějaké novinky?

Rychlost, rychlost, rychlost! To bude v jakémkoli oboru, i tom našem polygrafickém, pro klienty důležité čím dál více. Pro rok 2021 připravujeme unikátní technologickou instalaci v XXL ofsetovém tisku, u nás největší od roku 2004. Rychlostí zpracováním zakázek se posuneme o řád dopředu při ještě vyšší jemnosti tiskových rastrů.

×

Pandemický rok 2020: nevídaná reklamní improvizace

Starší článek

Kajnar změnil tvář českého triatlonu. Ten následuje lyžaře a basketbalisty

Novější článek

Podobné zprávy

Newsletter

KOMENTÁŘ: Esport? Zchudlý král pandemie

Okem neviditelný vir změnil naše životy a drtivě dopadl i na business, ten esportový nevyjímaje. Divoké teorie o tom, jak se…
25. 1. 202124. 1. 2021
Newsletter

V porotě 100. výročních globálních cen ADC usednou kreativci z 36 zemí

Takřka 180 odborníků z kreativního, komunikačního či mediálního byznysu ohodnotí práce z celého světa, které budou přihlášeny…
21. 1. 202120. 1. 2021
Newsletter

Startuje online i tištěný Vogue Leaders, chce přinášet příběhy …

Společnost V24 Media, která na českém a slovenském trhu vydává magazín Vogue Czechoslovakia, oznámila spuštění nového časopisu Vogue Leaders…
21. 1. 202120. 1. 2021
Newsletter

Žádné reklamy na Facebooku? Možná to jde i bez nich

Není skutečný přínos reklam na sociálních sítích nadsazený? Značky, které se připojily k bojkotu Facebooku, nezaznamenaly žádné propady tržeb. …
21. 1. 202120. 1. 2021

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Novým generálním ředitelem Sazky bude Aleš Veselý, dosud vedl marketing
Jan Potměšil je novým šéfredaktorem eXtra.cz. Plánuje posílení redakce

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více