Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Eventex Connect
Newsletter

Eventex Connect: Interakce, gamifikace a začátky vztahů

Pavel Hejkrlík19. 11. 202025. 11. 2020

Aktuálně probíhající online akce Eventex Connect – globální oborové setkání osobností eventového průmyslu – ukazuje hlavní trendy, které v letošním turbulentním roce sektor provází. Jaká bude moderní podoba eventů vzešlá z nynější situace a využívání virtuálních či hybridních eventů?

Současná koronavirová krize, která celý sektor hluboce zasáhla, nabízí jedinečnou příležitost k experimentům a novým odvážným a inovačním formátům. Kreativcům nabízí podle řečníků z prvního dne více šancí, než kdy v minulosti. Zároveň je to však v online prostoru těžší, zpětná vazba není okamžitá a zapojení účastníků je často „sterilní“. Přenášet osobní setkání do onlinu je nelehká výzva. 

„Vše, co nyní děláme, je určitý experiment. Adaptace je přirozená a postupná. Eventy a sportovní události byly před 2000 tisíci lety a budou i nadále. Lidé se potřebují sdružovat a vyměňovat si zkušenosti, přirozeně k tomu tíhneme. Musíme uvažovat, jak vše zkusit virtuálně a umožnit vznik nové platformy, která pomůže kultuře spolupráce a dalšímu růstu,“ uvedla Tahira Endean, šéfka eventů společnosti Site Global. 

PSALI JSME
Setkání odborníků z eventového průmyslu se uskuteční online

Podle Marca Mekkiho, spoluzakladatele agentury Bond, nemají organizátoři eventů většinou luxus v podobě možnosti něco narychlo měnit, když na velký moment každé akce čekají sponzoři i účastníci. Ale nyní se musí naučit více experimentovat a najít na to sílu. Eventy by měly reprezentovat staré komunity, kde se lidé dávali prvotně dohromady a veškerá lidská spolupráce tam začínala. „Pokrok pramení z experimentu a umožnil přežití lidstva i v minulosti. Organizátoři by měli více fungovat jako tvůrci celé komunity a nepracovat jen v řádech dní či měsíců. Je třeba o eventech přemýšlet v období všech 365 dnů a využít je pro oslovení a prohloubení spolupráce,“ uvedl Mekki.

Změna matkou pokroku

Facebook je podle něj úspěšný i proto, že nabízí naprosto celoročně neomezenou práci s komunitami. Je třeba reflektovat především s očekáváními a poptávkou zákazníků. „Je třeba se podívat za oponu a inspirovat se v dalších odvětvích. Skončí Netflix, až se otevřou kina, nebo Amazon, až se otevřou obchody? Nikdy. Tyto firmy pochopily, co budou lidé chtít a vytvořily projekty s přidanou hodnotou a dokázaly do světa byznysově úspěšně vstoupit. Pokud stále někdo vnímá digitál jako hrozbu, tak je už trochu pozdě,“ myslí si Mekki. Eventy by se měly stát epicentry prvotního potkávání a novými platformami pro sdílení strategií, užitečných příkladů a hlavně posledních trendů v odvětví. 

Celá řada řečníků z prvního dne dvoudenní akce hovořila o nutnosti větší interakce a zapojení účastníků a boji o jejich pozornost před obrazovkou. „Dříve byly lidé zvyklí na přísun dopaminu třeba 20krát za den, dnes i vlivem lajků na sociálních sítích se počet impulsů podle odhadů pohybuje mezi 150-1000 denně. Naše mozky jsou už tímto přepsané. Takže aby člověk získal mentální aktivaci k učení, musí nějakým způsobem zaujmout,“ uvedla Tahira Endean, šéfka eventů společnosti Site Global. 

„Mění se použité formáty v kampaních, dělají se věci, které by ještě před rokem nikdo nedělal. Je třeba více naslouchat zpětné vazbě a všichni nyní hledají cesty, jak být lepší. V digitálním světě hodně letí gamifikace, ať už jde o soutěžní kvízy nebo další soutěže a služby pro uživatele. Jde to strašně rychle dopředu,“ popisuje Kristina McCoobery, spoluzakladatelka agentury INVNT. Lidé se podle ní rádi zapojují, když vidí vlastní výsledky nebo postup a mohou soupěřit s ostatními. Je třeba jim jít vstříc a vytvářet podobnou zábavu. Hodně hráčů z odvětví si pohrává také s větším využitím VR hardwaru a přenesením co nejpříjemnějšího prostředí do společného digitálního zážitku. 

×

Šéf Rady České televize Kühn rezignoval. Neshodoval se s ostatními členy

Starší článek

E-sportovou reprezentaci má už i český basketbal. Za měsíc míří na první turnaj

Novější článek

Podobné zprávy

Newsletter

WPP opět nakupuje, do sítě přibrala poskytovatele mobilních technologií

Největší komunikační síť světa oznámila další akvizici. Pod svou agenturu Wunderman Thompson přikoupila společnost NN4M, která poskytuje mobilní…
4. 3. 20213. 3. 2021
Newsletter

Online market Tomato.cz vsadí na ceny i nabídku netradičních potravin

Do rychle rostoucího segmentu online prodeje a rozvozu potravin a drogerie vstupuje nový hráč, který chce vyzvat dosavadní hegemony Rohlik.cz…
4. 3. 20213. 3. 2021
Newsletter

Za lepší reprezentaci! Sportovkyně zakládají médium, O’Neal agenturu

Zlaté olympioničky Sue Bird, Chloe Kim, Simone Manuel a Alex Morgan spustily platformu Togethxr zaměřenou na sportovkyně. Basketbalová legenda…
4. 3. 20213. 3. 2021
Newsletter

Ceny SDGs jsou otevřené pro přihlášky, čas je do konce března

Asociace společenské odpovědnosti v letošním roce pořádá již pátý ročník Cen SDGs. Ty oceňují inovativní projekty, jež naplňují globální cíle…
1. 3. 20211. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více