Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Pixabay.com
Newsletter

Obavy má zatím „jen“ pětina. Aktivita při hledání práce v marketingu roste

Redakce MAM19. 10. 202025. 11. 2020

Sedm z deseti dotázaných z oboru marketingu a obchodu se za posledního půl roku hlásilo na pracovní nabídky, aktuálně (v druhé polovině září) aktivně hledá práci a odpovídá na nabídky téměř polovina dotázaných (45 %). Vyplývá to z průzkumu, který každoročně realizuje StartupJobs a který má MAM k dispozici.

Aktivita při hledání práce zaznamenala meziročně výrazný růst. Loni touhle dobou hledala aktivně práci třetina dotázaných. Meziroční pokles je pak patrný v počtu pasivních kandidátů, tedy těch, kteří aktivně nehledají, ale jsou otevřeni novým příležitostem (letos 42 %, loni 53 %). Spokojena s aktuální prací je zhruba osmina dotázaných (letos 12,6 %, loni 13,8 %).

Pětina dotázaných z oblasti obchodu a marketingu se obává, že v důsledku koronakrize přijde o zaměstnání. Na jaře měli obavy tři z deseti. Ovšem polovina dotázaných si myslí, že v případě, že by přišla o zaměstnání, tak by pro ni bylo jednoduché najít znovu práci ve stejném oboru.

  • Filip Mikschik

Naprostá většina (71 %) dotázaných si myslí, že jejich firma je na nadcházející krizi připravena stejně (37 %) nebo lépe (34 %), než tomu bylo na jaře. Jen malý podíl firem je připraven méně. „Z čísel je vidět, že marketing je na druhou vlnu koronakrize poměrně dobře připraven. Firmy už to celé jednou zažily a jsou lépe vybavené – jak zkušenostmi, tak například i softwarově. Vidíme to i na našich interních datech – ačkoli je několik posledních dní patrný pokles poptávky, firmy i nadále nakupují kredity, což znamená, že si předplácejí naše služby. Předpokládají tedy, že budou v příštích týdnech nabírat. To je dobré znamení,“ uvedl pro MAM Filip Mikschik, zakladatel StartupJobs.

Nová vlna každoročního průzkumu StartupJobs mezi uchazeči o práci proběhla v polovině září. Celkový počet respondentů dosáhl téměř 1300, z toho bylo 250 kandidátů na marketingové a obchodní pozice. Více než dvě třetiny respondentů má VŠ vzdělání (27 % má maturitu), většina z nich hledá práci v Praze a 80 procent je ve stáří do 35 let (54 % o 30 let).

Celý článek si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 19. října 2020. Předplatit si ho můžete zde.

×

Nakup hned a zaplať až potom. Češi kvůli covidu rekordně šetří

Starší článek

Příliš podobné reklamy? Obsahový marketing musí vystoupit z řady

Novější článek

Podobné zprávy

Newsletter

Problémy v týmech už nelze přehlížet

Prevence je to nejlepší, co mohly v otázkách duševního zdraví firmy pro zaměstnace ještě před krizí udělat. Jenž teď to vypadá,…
25. 2. 202125. 2. 2021
Newsletter

Anketa mezi HR řediteli: Co děláte pro mentální zdraví svých lidí?

Pandemie problém s duševním zdravím zaměstnanců nevytvořila, jen jej zdůraznila. O pohodu lidí na pracovišti by se měly firmy starat dlouhodobě,…
25. 2. 202125. 2. 2021
Newsletter

Makro mírní propad HoReCa. Kampaň s Forejtem má přivést nové zákazníky

Segment HoReCa je krizí naprosto decimován, což dopadá i na obchody Makro, ve kterých hoteliéři a restauratéři často nakupují.
25. 2. 202124. 2. 2021
Newsletter

Jan Kaláb: Kdybych začal někomu dělat reklamu, asi bych tím ztratil

Český umělec věnující se street artu a graffiti se po reliéfních obrazech chystá do budoucna více zaměřit na sochy. „Už se dva roky…
25. 2. 202124. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více