Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Pixabay.com
Newsletter

Generální ředitelé: udržitelnost už není trendem, ale strategií

Redakce MAM14. 9. 202026. 11. 2020

Oběhové hospodářství a udržitelnost představují podle šéfů firem, jako jsou Coca-Cola HBC, IKEA, Nestlé či Nafigate Cosmetics dlouhodobou strategii, skrze kterou už teď řídí svoje společnosti. Shodli se na tom během konference Circular Economy, It’s CEO’s Agenda! (Cirkulární ekonomika je záležitostí generálních ředitelů).

Potenciál světového růstu díky cirkulární ekonomice je do roku 2030 podle studie společnosti Accenture 4,5 bilionu dolarů. Udržitelnost je neodmyslitelnou součástí dalšího fungování firem podle vyjádření 99 procent šéfů společností s obratem v miliardách dolarů ve studiích OSN. A 7 z 10 českých studentů se záměrem podnikat letos uvedlo, že by od svého nápadu upustili, pokud by poškozovali životní prostředí.

„Výzkumy a deklarace ukazují jasný záměr, teď stojí před námi dlouhodobá a náročná výzva uvést je v praxi. Chceme proto ukazovat firmy, které nastoupili na určitou cestu a vzájemně se od sebe učí, navazují vztahy a jsou inspiraci pro ostatní, kteří nad udržitelnými strategiemi pouze začínají přemýšlet,” uvádí o setkání Soňa Jonášová, ředitelka Institutu cirkulární ekonomiky a spoluorganizátorka konference.

Plast není odpad, ale materiál

Během konference Circular Economy, It’s CEO’s Agenda! se v osmi přednáškách představilo jedenáct společností a iniciativ, které jsou hybateli změn v Česku i zahraničí. „Plast nechceme vnímat jako odpad, ale materiál, se kterým dokážeme dál pracovat. Zaměřujeme se také na hospodaření s vodou – při výrobě nápojů se nám podařilo snížit spotřebu o polovinu, nyní vyrobíme 1 litr nápoje pouze z 1,7 litru vody. Také jsme dali prostor zaměstnancům, kteří z vlastní iniciativy vymysleli způsob přepravy našich výrobků vozidly, které pohání CNG nebo elektřina,” představil aktivity společnosti Coca-ColaHBC Česko a Slovensko Lukáš Zapletal, PA&C, Legal a Security ředitel.

Aktivity IKEA prezentovala Mounia El Hilali, generální ředitelka české, slovenské a maďarské pobočky, podle níž se do projetků cirkulární ekonomiky zapojují zaměstnanci všech obchodních domů značky. „Vymýšlí vlastní projekty a přispívají k celkové udržitelnosti. Ti všichni chtějí dosáhnout společného cíle, být do roku 2030 plně cirkulární společností,“ uvedla mimo jiné.

ČTĚTE TAKÉ
Společnost Tilia Impact Ventures podepsala investici do digitálního tržiště odpadu

Nestlé chce mít zase do pěti let všechny obaly recyklovatelné, nebo znovupoužitelné. „Všechny technologie zatím nemáme, nikdo je nemá. Vyčlenili jsme ale několik miliard na to, abychom je vyvinuli ve spolupráci s dalšími partnery nebo vývojovými centry a soustředíme se zejména na tzv. food grade recyklovaný materiál,” prohlásil Vratislav Janda, ředitel korporátních záležitostí Nestlé.

Dál propojovat synergie oběhového hospodářství, byznysu a přírody má za cíl hned několik uskupení, které se na konferenci představili. Změna k lepšímu už brzy představí konkrétní kroky, ke kterým se zaváže více než 600 jejich signatářů. Pale Blue Dot vyzývá ke konkrétním cirkulárním principům a CIRA Advisory pracuje s desítkami velkých českých korporací a pomáhá jim s exekutivou konkrétních kroků.

×

Hamleys spouští ostrý provoz e-shopu. Potenciál mají ukázat Vánoce

Starší článek

Komunikaci První novinové společnost zajistí Dark Side

Novější článek

Podobné zprávy

Newsletter

V porotě 100. výročních globálních cen ADC usednou kreativci z 36 zemí

Takřka 180 odborníků z kreativního, komunikačního či mediálního byznysu ohodnotí práce z celého světa, které budou přihlášeny…
21. 1. 202120. 1. 2021
Newsletter

Rozšířená realita: v Metropolitním muzeu ožívají obrazy i sochy

„Met bez rámů“ (The Met Unframed). Tak se jmenuje interaktivní aktivace využívající rozšířenou realitu, kterou pro Metropolitní muzeum v New Yorku…
21. 1. 202120. 1. 2021
Newsletter

Ze značky O 18+ stanice TV Óčko může být samostatný kanál

Videoklipy a hudební pořady v budoucnu nebudou stačit na to, aby si hudební televizní stanice udržely mladé diváky. O tom je přesvědčen…
21. 1. 202120. 1. 2021
Newsletter

Startuje online i tištěný Vogue Leaders, chce přinášet příběhy …

Společnost V24 Media, která na českém a slovenském trhu vydává magazín Vogue Czechoslovakia, oznámila spuštění nového časopisu Vogue Leaders…
21. 1. 202120. 1. 2021

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Michael Kubala míří do obchodního týmu Internet Info. Dosud působil v MF
PR oddělení Středočeského kraje povede Martina Kemrová

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více