Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Newsletter

Zákazník ve střetu zájmů: z nadměrné spotřeby viní společnost

Jakub Kočí, Havas Prague10. 8. 202027. 10. 2020

Nakupování a spotřeba jsou dnes pro mnoho lidí spojené s mixem pocitů, leckdy protichůdných, vyplývá ze studie Havas Prosumer Report.

V současné době jsou nejvlivnějšími influencery a hnací silou trhu aktivní a informovaní muži a ženy, takzvaní prozumenti (prosumers). Právě s touto skupinou pracují Prosumer Reporty, lépe se tak daří rozlišovat současné a budoucí trendy. Prozumenti jsou totiž spotřebitelé, kteří jsou o několik kroků před většinovou společností. Jejich postoje slouží jako dobré vodítko pro značky, byť v Česku proběhl výzkum na menším vzorku.

Vnímání versus realita

Ukazuje se, že tito zákazníci nikdy nebyli tak schizofrenní a rozpolcení mezi spotřebou a odpovědností. Začínají si uvědomovat, že vracet lahve od piva a třídit kelímky od jogurtů asi planetu úplně nezachrání v situaci, kdy domácnosti vyhodí přes 60 procent potravin a jen v Česku se ročně vyprodukuje 28 milionů tun odpadu. 

Řešení už teď vidí téměř tři čtvrtiny českých prozumentů ve snížení spotřeby, ale více než dvě třetiny jich zároveň říká, že je nakupování nových věcí činí šťastnými. Zodpovědných nakupujících je u nás tím pádem podobně jako nadprůměrných řidičů (většina se tak vnímá, ale realita je trochu jiná). Jen 16 procent dotázaných považuje odpovědné za nadměrnou spotřebu sebe samé, častěji z toho viní zbytek společnosti. Svou pozornost tak místo na vlastní chování upírají ke značkám a společnostem, u kterých nakupují a hledají hodnoty, díky nimž by se při nákupu mohli cítit lépe.

Autor je Strategic Planner ve společnosti Havas Prague.

Celý článek si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 10. srpna 2020. Předplatit si ho můžete zde.

×

KOMENTÁŘ: CNN Prima News? Forma skvělá, ale chce to obsah

Starší článek

Právo a influencer marketing aneb Najděme tu správnou míru

Novější článek

Podobné zprávy

Newsletter

WPP opět nakupuje, do sítě přibrala poskytovatele mobilních technologií

Největší komunikační síť světa oznámila další akvizici. Pod svou agenturu Wunderman Thompson přikoupila společnost NN4M, která poskytuje mobilní…
4. 3. 20213. 3. 2021
Newsletter

Online market Tomato.cz vsadí na ceny i nabídku netradičních potravin

Do rychle rostoucího segmentu online prodeje a rozvozu potravin a drogerie vstupuje nový hráč, který chce vyzvat dosavadní hegemony Rohlik.cz…
4. 3. 20213. 3. 2021
Newsletter

Za lepší reprezentaci! Sportovkyně zakládají médium, O’Neal agenturu

Zlaté olympioničky Sue Bird, Chloe Kim, Simone Manuel a Alex Morgan spustily platformu Togethxr zaměřenou na sportovkyně. Basketbalová legenda…
4. 3. 20213. 3. 2021
Newsletter

Ceny SDGs jsou otevřené pro přihlášky, čas je do konce března

Asociace společenské odpovědnosti v letošním roce pořádá již pátý ročník Cen SDGs. Ty oceňují inovativní projekty, jež naplňují globální cíle…
1. 3. 20211. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více