Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Newsletter

Lego má pomáhat nevidomým. V Česku zatím ne

Irena Buřívalová27. 8. 202026. 8. 2020

Lego kostičky s Braillovým písmem budou do půl roku dostupné nevidomým dětem ve dvaceti zemích světa. Firma se k jejich rozšíření rozhodla po loňském úspěšném pilotním programu. Nové sety poskytne zdarma vybraným organizacím.  

Od 20. srpna již putují kostičky do sedmi zemí: Brazílie, Dánska, Francie, Německa, Norska, Velké Británie a USA – budou tak v šesti různých jazycích. Zkraje roku 2021 by už mělo být k dispozici jedenáct jazykových mutací ve dvaceti státech. Ohledně Česka rozhodnutí ještě nepadlo. Závisí i na zájmu a zapojení lokálních neziskových organizací.  

Lego Braillovy kostky má zábavnou a interaktivní formou pomáhat dětem naučit se Braillův systém psaní a rozvíjet jejich hmat, protože na sobě mají písmena a číslice vytvořená pomocí prostorově vyčnívajících „knobs“. Krom toho jsou číslice a písma na kostce vyraženy i obvyklým způsobem, aby si mohly společně hrát zdravé i hendikepované děti. 

Systém je plně kompatibilní s klasickými kostkami a doprovází jej pedagogická koncepce, která zahrnuje příklady, jak si lze s kostkami hrát a zároveň se učit. Firma za tímto účelem spustila web www.LEGObraillebricks.com. Má v plánu vytvořit Facebookovou komunitu, kde by sdílela nové nápady na práci se stavebnicí a zapojila i odbornou veřejnost.  

Firma uvádí, že například ve Spojených státech se Braillovo písmo učí číst pouze 10 procent nevidomých dětí, v porovnání s 50 procenty v 50. letech 20. století (zpráva Národní federace nevidomých).  

×

Ředitelem ČRo Budějovice a Vysočina byl opětovně jmenován Zdeněk Duspiva

Starší článek

VIDEO: Pět tisíc plastů na jednu míli. Emotivní spot hledá mladé uklízeče pláží

Novější článek

Podobné zprávy

Newsletter

Nový šéf obchodu Testuj.to má značce pomoci s expanzí i novou franšízou

Projekt Testuj.to, který loni uzavřel akvizici s nákupním rádcem Heureka.cz, má nového šéfa obchodu. Radek Černý bude mít na starosti koordinaci…
22. 2. 202121. 2. 2021
Newsletter

Hollandia představí novou komunikaci zmrzlin: „Jogurt tak dobrej, až …

Jogurtová značka Hollandia se chce více zaměřit na image svých zmrzlin. Ty sice vyrábí už několik let, ale až nyní budou mít ucelený, modernější…
22. 2. 202123. 2. 2021
Newsletter

Nevychytaný Super Bowl

Automobilka GM svými spoty udělala reklamu spíš Norsku. Jeep vlastní krátký film radši stáhl. Automobilka General Motors ve svém spotu pro americký…
22. 2. 202118. 2. 2021
Newsletter

Kramek „na rohu“ žije!

Capgemini, SharpEnd a The Drum představily CornerShop — obchod budoucnosti a záchranné lano retailu. Nakouknutí do budoucnosti…
22. 2. 202121. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo
E-commerce v Brašnářství Tlustý povede Michal Krčmář. Přichází z Alzy

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více