KOMENTÁŘ: CNN Prima News? Forma skvělá, ale chce to obsah

10. 8. 2020 00:08

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Patnáct let čekala zpravodajská ČT 24 na silného vyzyvatele a letos se ho konečně dočkala. Jenže dá se CNN Prima News považovat za opravdovou konkurenci ČT 24? A byl to ze strany televizní skupiny FTV Prima ten hlavní záměr? Podíváme-li se na výsledky nové zpravodajské stanice čtvrt roku po jejím startu, nemůže být zatím o nějakém ostrém konkurenčním boji s ČT 24 ani řeči. 

CNN Prima News měla oproti dalším pokusům o komerční zpravodajskou televizi v Česku, ať už šlo o původně ekonomicky zaměřenou Z1 nebo s internetovým zpravodajstvím silně propojenou Seznam TV, obrovskou výhodu v silné a známé značce. Prostě pokud zavedená komerční televize oznámí, že spustí lokální verzi CNN, nelze to ignorovat. Na malou publicitu si tedy CNN Prima News v době svého startu rozhodně stěžovat nemohla.

Graficky a technicky je nový zpravodajský kanál vybaven skvěle. Nejmodernější zpravodajské studio ve střední a východní Evropě, nejmodernější vysílací technologie, grafika hodná nějakého profesního ocenění. A pak tu máme obsah a lidi, kteří ho tvoří. To je bohužel už poněkud horší. Prima od začátku počítala se silným propojením lokální CNN se svým hlavním kanálem, takže část obsahu obě televize sharují. Na tom by nebylo nic divného, vždyť třeba i Česká televize vysílá svoje Události na hlavním programu ČT 1 i zpravodajské ČT 24 souběžně. Jenže u Primy tento koncept moc nefunguje.

PSALI JSME
CNN Prima News zatím daleko od cíle. Výsledky zůstávají za očekáváními

Když si vezmeme Hlavní zprávy z pohledu diváka hlavního programu Primy, po startu CNN Prima News se mu jeho oblíbený formát změnil k nepoznání. Svítí na něj obrovské LED stěny, pod moderátory běží neustále v proužku další informace nesouvisející s právě vysílanou reportáží, hrne se na něj příliš mnoho informací. A divák české CNN? Tomu zase nemusí vyhovovat forma reportáží v Hlavních zprávách, které cílí na mainstreamového diváka, nikoli na nadšence do zpravodajských televizí.

Spojit tyto dvě cílové skupiny, diváka plnoformátové komerční televize očekávajícího show a zábavu, s divákem lačnícím po kvalitním a unikátním zpravodajství, je takřka nemožné. Proto ani Hlavním zprávám po startu CNN Prima News nějak zásadně nestoupla sledovanost, spíše naopak. Ale je to výzva, s níž se Prima bude muset poprat, protože logicky chce využít všechny možné synergie a ušetřit na nákladech (a naopak zvýšit zisk tím, že má další kanál pro vysílání reklamy, takže během souběžně vysílaných pořadů vytočí více GRPs).

Autor je Account Manager ve společnosti Taktiq Communications.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.