Tržby skupiny Omnicom se propadly téměř o čtvrtinu

30. 7. 2020 01:07

— Mohlo by vás zajímat —

Když něco, tak Allegro, říká tržiště v mezinárodní kampani od DDB Warszawa

Nový mezinárodní komunikační koncept spouští online tržiště Allegro, reaguje na rostoucí poptávku po větší personalizaci.

Reklama
SDG

Za druhé letošní čtvrtletí se tržby americké sítě reklamních a PR agentur propadly na 2,8 miliardy dolarů. Z jednotlivých oborů, kterým se Omnicom věnuje, rostlo jen zdravotnictví. Regiony padaly všechny.

Zatímco za loňské druhé čtvrtletí dosáhla globální agenturní síť Omnicom tržeb převyšujících 3,7 miliardy dolarů a zisku více než 370 milionů dolarů, během letošního druhé kvartálu byly tržby o 24,7 procenta nižší na úrovni 2,8 miliard dolarů a skupina se propadla do ztráty 24,2 milionu dolarů. Za propady mohou podle společnosti dopady koronavirové pandemie.

„Šlo o bezprecedentní poklesy napříč všemi obory, jimž se věnujeme. Jedinou výjimkou bylo zdravotnictví,“ uvedl k výsledkům Philip Angelastro, výkonný viceprezident a finanční ředitel skupiny.

Zmiňovaná oblast zdravotnictví rostla meziročně o 3,2 procenta, zatímco příjmy z reklamy klesly o 26,6 procenta, PR o 13,9 procenta, CRM  pro zákaznické zkušenosti se propadlo o 25,6 procenta a výkon a podpora CRM dokonce o 27,6 procenta. Ve srovnání s loňským rokem se propadly tržby i z pohledu všech regionů, kde Omnicom působí. Nejmírnější pokles vykázal asijsko-pacifický region (-18,6 procenta), nejhůře dopadl Blízký Východ a Afrika (-39,4). Pokles v Severní Americe i Evropě přesáhl 29 procent.

Čtěte také:
Tomáš Stařík je novým partnerem skupiny Realism, povede asset management

Globální šéf Omnicomu John Wren pak během hovoru s analytiku uvedl, jakými změny, jež popsal jako „obtížné a na stálo“, se skupina snažila s poklesy byznysu vyrovnat. Šlo například o propuštění 6100 zaměstnanců z celkového počtu zhruba 70 tisíc pracujících nebo zmenšení plochy kancelářských prostor. Došlo také k dočasnému snížení mezd vedoucích pracovníků, zmražení náborů, či omezení najímání externích spolupracovníků.

Už před skupinou Omnicom zveřejnila výsledky za druhé čtvrtletí i skupina Publicis Groupe. Ta dosáhla tržeb téměř 2,3 miliardy eur, které ale také vykázaly organický propad o 13 procent. Poklesy pak také vykázaly všechny regiony – nejhorší byla situace též pro region Blízkého Východu a Afriky, který stejně jako Evropa klesal o 23,5 procenta. Obdobně jako v případě Omnicomu se také meziročně zhoršily výsledky ve všech oborech podnikání s výjimkou zdravotnictví, jež rostlo dvouciferným tempem.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Bude i český sport bez odpadu?

Bude i český sport bez odpadu?

Ty největší sportovní kluby už podléhají povinnému nefinančnímu reportingu, za pár let se to bude týkat i těch menších. Český sport témata ESG zatím spíš míjel. To se ale začíná měnit.