Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Newsletter

Tržby skupiny Omnicom se propadly téměř o čtvrtinu

Jakub Křešnička30. 7. 202030. 7. 2020

Za druhé letošní čtvrtletí se tržby americké sítě reklamních a PR agentur propadly na 2,8 miliardy dolarů. Z jednotlivých oborů, kterým se Omnicom věnuje, rostlo jen zdravotnictví. Regiony padaly všechny.

Zatímco za loňské druhé čtvrtletí dosáhla globální agenturní síť Omnicom tržeb převyšujících 3,7 miliardy dolarů a zisku více než 370 milionů dolarů, během letošního druhé kvartálu byly tržby o 24,7 procenta nižší na úrovni 2,8 miliard dolarů a skupina se propadla do ztráty 24,2 milionu dolarů. Za propady mohou podle společnosti dopady koronavirové pandemie.

„Šlo o bezprecedentní poklesy napříč všemi obory, jimž se věnujeme. Jedinou výjimkou bylo zdravotnictví,“ uvedl k výsledkům Philip Angelastro, výkonný viceprezident a finanční ředitel skupiny.

Zmiňovaná oblast zdravotnictví rostla meziročně o 3,2 procenta, zatímco příjmy z reklamy klesly o 26,6 procenta, PR o 13,9 procenta, CRM  pro zákaznické zkušenosti se propadlo o 25,6 procenta a výkon a podpora CRM dokonce o 27,6 procenta. Ve srovnání s loňským rokem se propadly tržby i z pohledu všech regionů, kde Omnicom působí. Nejmírnější pokles vykázal asijsko-pacifický region (-18,6 procenta), nejhůře dopadl Blízký Východ a Afrika (-39,4). Pokles v Severní Americe i Evropě přesáhl 29 procent.

Čtěte také:
Tomáš Stařík je novým partnerem skupiny Realism, povede asset management

Globální šéf Omnicomu John Wren pak během hovoru s analytiku uvedl, jakými změny, jež popsal jako „obtížné a na stálo“, se skupina snažila s poklesy byznysu vyrovnat. Šlo například o propuštění 6100 zaměstnanců z celkového počtu zhruba 70 tisíc pracujících nebo zmenšení plochy kancelářských prostor. Došlo také k dočasnému snížení mezd vedoucích pracovníků, zmražení náborů, či omezení najímání externích spolupracovníků.

Už před skupinou Omnicom zveřejnila výsledky za druhé čtvrtletí i skupina Publicis Groupe. Ta dosáhla tržeb téměř 2,3 miliardy eur, které ale také vykázaly organický propad o 13 procent. Poklesy pak také vykázaly všechny regiony – nejhorší byla situace též pro region Blízkého Východu a Afriky, který stejně jako Evropa klesal o 23,5 procenta. Obdobně jako v případě Omnicomu se také meziročně zhoršily výsledky ve všech oborech podnikání s výjimkou zdravotnictví, jež rostlo dvouciferným tempem.

×

Martina Kemrová končí jako tisková mluvčí T-Mobile

Starší článek

Iain Wetherall je novým finančním ředitelem Kiwi.com

Novější článek

Podobné zprávy

Newsletter

Ceny SDGs jsou otevřené pro přihlášky, čas je do konce března

Asociace společenské odpovědnosti v letošním roce pořádá již pátý ročník Cen SDGs. Ty oceňují inovativní projekty, jež naplňují globální cíle…
1. 3. 20211. 3. 2021
Newsletter

Být stále mlád je v marketingu zadara

Letos to je dvacet let od chvíle, kdy mne vysoká škola vyslala vstříc osudu. Mohu tedy prohlásit, že pracuji dvacet let v marketingu. Co…
1. 3. 202126. 2. 2021
Newsletter

VIDEO: Místo kontejneru obývák. Kanada vyvrací mýty o obchodu s lidmi

Vládní kampaň vytvořená ve spolupráci s agenturou Banfield bojuje s tím, že v Kanadě každou třetí oběť obchodování s lidmi…
1. 3. 202126. 2. 2021
Newsletter

Vydavatelství A 11 vstoupilo do segmentu křížovek. Luštění zažívá …

Společnost A 11 začala vydávat tři nové křížovkářské magazíny s klasickým švédským luštěním: sorry křížovky s vtipnou tajenkou za 39 korun, Mladý svět…
1. 3. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let
Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více