Birell s Josefem „Homolkou“ Šebánkem oslavuje přírodu. Nealko trh věří v silné léto

9. 7. 2020 01:07

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Na kampaň s populárním dědou Homolkou v podání nezapomenutelného herce Josefa Šebánka z trilogie o rodině Homolkových vsadil Plzeňský Prazdroj s kreativní agenturou VCCP Prague v kampani Chuť zážitků pro značku Birell.

Kvůli opatřením souvisejícím s pandemií byli lidé ochuzeni o řadu kontaktů, ale i zážitků. V novém spotu chce VCCP ukázat explozi emocí, které nyní lidé po několikaměsíčních peripetiích znovu mohou venku zažívat. Využívá k tomu slavného monologu dědy Homolky o tom, že příroda je chrám. Ódu na krásu a nádheru souznění s přírodou ve spotu provází záběry z výletů, koupání či jen relaxace v trávě s rodinou a přáteli. Koncept navazuje na strategii komunikace značky, jejímž mottem je „Chuť zážitků“.

„Na tomto konceptu nás zaujala především jeho nadčasovost a hluboká pravda, která je tam skryta. Příroda je tu pro nás přece stále, stačí se jen rozhlédnout a naplno prožívat všechnu tu krásu okolo nás,“ říká Veronika Hořáková, marketingová manažerka pro nové kategorie.

Spot v délce 30 vteřin byl nasazen v Čechách a na Slovensku. O produkci se postarali Armada Films a režie se chopil Tomáš Řehořek. VCCP tým zastřešila jako account director Lucie Vrzalová, kreativu Dejan Štajnberger.

Úspěch nealko segmentu

Pro celý segment nealko nápojů jsou letní měsíce nejsilnějším obdobím roku. Ovšem koronavirus a nepříznivé počasí pravděpodobně kartami zamíchají. Podle aktuální analýzy společnosti Nielsen dosáhly maloobchodní tržby za uplynulých dvanáct měsíců za skupinu nealkoholických nápojů hodnoty téměř dvacet miliard korun. Meziročně stouply prodeje o tři procenta, ovšem z hlediska prodaného objemu trh stagnoval. Na rozdíl od piva nebo tvrdého alkoholu, u nealkoholických nápojů nedošlo k výraznějšímu navyšování prodejů v maloobchodních prodejnách ani po uzavření gastro zařízení. Meziroční statistiky tak zatím udržuje v pozitivních číslech velmi silné loňské léto a úspěch prodejů nealko segmentu proto bude záviset na následujících prázdninových měsících.

Z nealko segmentu nakupují Češi nejvíce balené vody, které tvoří dominantní část spotřeby (62 %) a putují na ně 4 z 10 korun výdajů na nealko. Po vodách jsou druhým nejpopulárnějším typem nealko nápojů limonády. Patří sem především kolové, pomerančové, citrónové či jiné ochucené sycené nápoje. Jejich roční spotřeba je na úrovni nad 403 milionů litrů, což je o 3 procenta méně než před rokem. Kolová příchuť zůstává suverénně nejoblíbenější a tvoří téměř tři čtvrtiny z celkového prodaného objemu limonád. Třetí nejprodávanější skupinou nealko nápojů jsou džusy, které zaznamenaly meziroční nárůst spotřeby (+4 %) i tržeb (+4 %). V posledních letech zaznamenaly nejdynamičtější vývoj energetické nápoje, které mají nejvyšší průměrnou cenu v rámci nealko nápojů (44 korun za litr). Jejich maloobchodní spotřeba i tržby byly přibližně o 10 procent vyšší než před rokem

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.