Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: iStock
Názory

Budoucí marketéři: Musí mít „soft skills“ a přesah do dalších disciplín

Veronika Burešová, H1.cz23. 2. 202123. 2. 2021

Online marketing je komplexní obor. Spojuje v sobě umění ovládat technologie, kreativitu i strategické myšlení při výběru kanálů. Se vznikem a vývojem dalších a dalších online marketingových disciplín se nároky na zna­losti a dovednosti lidí zvyšují.

Jaké dovednosti a znalosti budou v agentu­rách ceněné v budoucnu? Tuhle otázku jsem položila v rámci interního průzkumu 15 ma­nažerům z agentur napříč GroupM (H1.cz, Wavemaker, Mediacom, MindShare). Drtivá většina z nich se shodla na dvou věcech:Takzvané soft skills budou do budoucna výrazně důležitější než hard skills. Primárně půjde o dovednosti, které se pojí s pozitivním přístupem ke změnám. Sem patří například odvaha mluvit, obhájit si svá řešení, samostat­nost, proaktivita a schopnost řešit věci samo­statně, kreativita při hledání řešení, out ­of­­box přemýšlení, kritické myšlení a podobně.Druhá shoda pak panovala nad tím, že nejvýše ceněná bude schopnost přemýšlet v kontextu a mít přesah mezi jednotlivý­mi online marketingovými disciplínami.

PSALI JSME
Pandemie přeje rozvoji in­‑house agentur

Zájem bude o ty, kteří jsou schopni si rychle rozšiřovat své znalosti. Ostatně, příkladem mohou být PPC specialisté, kteří dnes musejí ovládat, pokud chtějí uspět, nejen standard­ní PPC systémy ( jako jsou Google Ads, Sklik nebo Facebook), ale mají i znalosti o rekla­mě na Linkedinu, Twitteru nebo TikToku. Kvalitní content specialista už se dnes neobejde bez přesahu do SEO a UX. A každá disciplína vyžaduje alespoň základní vhled do webové analytiky.

Kvůli exponenciálním změnám tak v bu­doucnu nebude stačit expertíza v jedné dis­ciplíně a její „slepé“ naplňování. Řemeslo se online marketérům mění pod rukama. Právě proto se stále větší důraz klade na dovednosti, které pomáhají hledat a nacházet správné cesty a opouštět ty slepé.Neustálé změny v online marketingu nicméně kladou větší nároky také na znalosti lidí na klientské straně. Není v silách jednoho digitálního manažera, aby zastal všechny on­line marketingové disciplíny. Musí ale chápat specifika oboru. A v budoucnu bude větší hlad po lidech se znalostmi online marketingu, kteří prokáží podnikatelské myšlení a schop­nosti uřídit i velké týmy (a to i na dálku).

Lidé s podnikatelským myšlením totiž dokáží přijít s vizí, kam má online marketing firmy směřovat a nastavit priority ve spolu­práci s týmem. Pro svou vizi pak dokáží „na­koupit“ lidi ve firmě a najít partnery pro její naplnění. Budou to lidé, kteří poznají kvalitní práci, zvládnou vyjednat podmínky a ustojí tlak v krizových momentech.

Poslední měsíce navíc ukázaly, že práce na dálku je a bude v našem oboru běžná. Lidé si budou stále častěji vybírat partnery na spo­lupráci z celého světa. O to více bude záležet na schopnostech manažerů, jestli zvládnou uřídit lidi na dálku, jasně definovat zadání, předávat správné informace správným lidem a nastavit pravidla spolupráce.

Abych vše shrnula: Na obou stranách, v agentuře i u klienta, budou cenění lidé s hlu­bokou expertízou v jedné disciplíně, ale zá­roveň s přesahem do dalších a pyšnící se soft skills a pozitivním přístupem ke změnám. Dobrou zprávou je, že tu vzniká prostředí, ve kterém mohou lidé růst, posouvat se, učit se od nejlepších. Vzdělávacích projek­tů a platforem přibývá a jsou dostupnější: Digisemestr, MasterMind kluby, CoffeeTalk s H1.cz, DeepTalks, MasterClass.com a našly by se i další.Pracovat odkudkoli a vzdělávat se od kohokoli je vlastně nový „normál“. Důležité je mít vizi, za kterou chcete jít, a neztratit se v možnostech, které současnost nabízí. Jen tak se dokážete připravit na budoucnost.

Zavřít reklamu

BNP Paribas: V Česku se daří výstavbě retailových parků

Starší článek

VIDEO: Je to o nás. Britové chtějí pro sčítání oslovit všechny

Novější článek

Podobné zprávy

Názory

KOMENTÁŘ: Nekonečné loučení s cookies

Google opět odložil konec cookies třetích stran o další rok. Je to pro trh pozitivní zpráva? Jaký signál nám tím Google vlastně vysílá? A jak můžeme čas…
11. 8. 202211. 8. 2022
Názory

Pojeďme tam, kde to známe z plátna

Film a televize nás přenášejí do příběhů, které jsme nezažili, a do míst, která jsme nenavštívili. Lákají na výlety do filmových lokací. CzechTourism či…
1. 8. 20221. 8. 2022
Názory

Přijde krize? Nechte běžet reklamu!

Chcete mít větší tržní podíl? Obrňte se trpělivostí a vůbec nic nedělejte se svým marketingovým rozpočtem. Během recese totiž stačí vydržet a vaše značka…
21. 7. 202221. 7. 2022
Názory

Konkurence bude jen sílit. „Malé e-shopy“ si musejí ujasnit strategii

Je pravdou, že růst e­‑commerce se minimálně zastavil. Podle posledních veřejných čísel za červen klesla meziročně návštěvnost e­‑shopů globálně o 12…
18. 7. 202218. 7. 2022
Reklama
FM banner srpen 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Novým CEO MultiSport Benefit je Miroslav Rech
Romana Jourdren vede obchod společnosti Orkla Foods

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.