Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: iStock
Názory

Budoucí marketéři: Musí mít „soft skills“ a přesah do dalších disciplín

Veronika Burešová, H1.cz23. 2. 202123. 2. 2021

Online marketing je komplexní obor. Spojuje v sobě umění ovládat technologie, kreativitu i strategické myšlení při výběru kanálů. Se vznikem a vývojem dalších a dalších online marketingových disciplín se nároky na zna­losti a dovednosti lidí zvyšují.

Jaké dovednosti a znalosti budou v agentu­rách ceněné v budoucnu? Tuhle otázku jsem položila v rámci interního průzkumu 15 ma­nažerům z agentur napříč GroupM (H1.cz, Wavemaker, Mediacom, MindShare). Drtivá většina z nich se shodla na dvou věcech:Takzvané soft skills budou do budoucna výrazně důležitější než hard skills. Primárně půjde o dovednosti, které se pojí s pozitivním přístupem ke změnám. Sem patří například odvaha mluvit, obhájit si svá řešení, samostat­nost, proaktivita a schopnost řešit věci samo­statně, kreativita při hledání řešení, out ­of­­box přemýšlení, kritické myšlení a podobně.Druhá shoda pak panovala nad tím, že nejvýše ceněná bude schopnost přemýšlet v kontextu a mít přesah mezi jednotlivý­mi online marketingovými disciplínami.

PSALI JSME
Pandemie přeje rozvoji in­‑house agentur

Zájem bude o ty, kteří jsou schopni si rychle rozšiřovat své znalosti. Ostatně, příkladem mohou být PPC specialisté, kteří dnes musejí ovládat, pokud chtějí uspět, nejen standard­ní PPC systémy ( jako jsou Google Ads, Sklik nebo Facebook), ale mají i znalosti o rekla­mě na Linkedinu, Twitteru nebo TikToku. Kvalitní content specialista už se dnes neobejde bez přesahu do SEO a UX. A každá disciplína vyžaduje alespoň základní vhled do webové analytiky.

Kvůli exponenciálním změnám tak v bu­doucnu nebude stačit expertíza v jedné dis­ciplíně a její „slepé“ naplňování. Řemeslo se online marketérům mění pod rukama. Právě proto se stále větší důraz klade na dovednosti, které pomáhají hledat a nacházet správné cesty a opouštět ty slepé.Neustálé změny v online marketingu nicméně kladou větší nároky také na znalosti lidí na klientské straně. Není v silách jednoho digitálního manažera, aby zastal všechny on­line marketingové disciplíny. Musí ale chápat specifika oboru. A v budoucnu bude větší hlad po lidech se znalostmi online marketingu, kteří prokáží podnikatelské myšlení a schop­nosti uřídit i velké týmy (a to i na dálku).

Lidé s podnikatelským myšlením totiž dokáží přijít s vizí, kam má online marketing firmy směřovat a nastavit priority ve spolu­práci s týmem. Pro svou vizi pak dokáží „na­koupit“ lidi ve firmě a najít partnery pro její naplnění. Budou to lidé, kteří poznají kvalitní práci, zvládnou vyjednat podmínky a ustojí tlak v krizových momentech.

Poslední měsíce navíc ukázaly, že práce na dálku je a bude v našem oboru běžná. Lidé si budou stále častěji vybírat partnery na spo­lupráci z celého světa. O to více bude záležet na schopnostech manažerů, jestli zvládnou uřídit lidi na dálku, jasně definovat zadání, předávat správné informace správným lidem a nastavit pravidla spolupráce.

Abych vše shrnula: Na obou stranách, v agentuře i u klienta, budou cenění lidé s hlu­bokou expertízou v jedné disciplíně, ale zá­roveň s přesahem do dalších a pyšnící se soft skills a pozitivním přístupem ke změnám. Dobrou zprávou je, že tu vzniká prostředí, ve kterém mohou lidé růst, posouvat se, učit se od nejlepších. Vzdělávacích projek­tů a platforem přibývá a jsou dostupnější: Digisemestr, MasterMind kluby, CoffeeTalk s H1.cz, DeepTalks, MasterClass.com a našly by se i další.Pracovat odkudkoli a vzdělávat se od kohokoli je vlastně nový „normál“. Důležité je mít vizi, za kterou chcete jít, a neztratit se v možnostech, které současnost nabízí. Jen tak se dokážete připravit na budoucnost.

×

BNP Paribas: V Česku se daří výstavbě retailových parků

Starší článek

VIDEO: Je to o nás. Britové chtějí pro sčítání oslovit všechny

Novější článek

Podobné zprávy

Názory

KOMENTÁŘ: Proč by se značky měly zabývat duševním zdravím?

Pandemie covid‑19 je s námi téměř rok a s největší pravděpodobností ještě nějakou dobu bude. Její přímé dopady na životy lidí jsou…
18. 2. 202118. 2. 2021
Názory

KOMENTÁŘ: Média u nás stojí na jednotlivcích. Proč je to šance …

Jestli krize něco připomněla, tak jsou to mimo jiné veškeré nadnárodnosti a systémovosti. Ovšem institucionalizaci navzdory odhalila…
12. 2. 202113. 2. 2021
Názory

KOMENTÁŘ: Co mi covid vzal a co mě naučil

V krizi si uvědomíte, že když chcete něco dokázat, musíte za tím jít a musíte to udělat sami. Pamatuji si, že pro mne 12. března 2020…
12. 1. 202112. 1. 2021
Názory

KOMENTÁŘ: Efekt Netflix. Queens Gambit zažehl šachovou horečku

Šachy jsou opět cool. K nebývalému růstu zájmu o starodávnou hru stačila jedna série na Netflixu. Bude zajímavé sledovat, jak dlouho se…
23. 12. 202023. 12. 2020
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více