Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Pxhere.com
Názory

KOMENTÁŘ: Co mi covid vzal a co mě naučil

Petr Šimek, Wellen12. 1. 202112. 1. 2021

V krizi si uvědomíte, že když chcete něco dokázat, musíte za tím jít a musíte to udělat sami.

Pamatuji si, že pro mne 12. března 2020 začal den hodně brzy ráno. Vzbudil jsem se v půl páté a už nemohl zabrat. Od té doby se tato „nespavost“ stala pravidlem a zlepšila se až tehdy, když jsem se s epidemií smířil a přijal ji jako součást každodenního koloritu. Toho 12. března jsem ještě nevěděl, že za pár dní budu často nucen předstupovat před kolegy s informacemi, které jsem v posledních několika letech (v době ekonomického růstu) prostě neřešil. Nevěděl jsem ani, že nás bude za několik týdnů o polovinu méně.

Nikdy jsem nenosil roušku, nevěděl jsem, jak si správně umýt ruce nebo si jen sundat rukavice tak, abych tou špinavou neosahal vše, co jsem chtěl původně chránit. Začal jsem poprvé v životě používat krém na ruce, protože když si je několikrát denně potřete tou špatně vypálenou slivovicí, začnete je mít suché jak moje babička. Byl jsem moderní balík, kterému právě někdo rozhodil sandál a on neví, co se děje.

Jeden den jsem se bál, následující trousil moudra bývalých prezidentů. Byť jsem Husákovo dítě a až do svých 13 let jsem vyrůstal v době front na mandarinky a nemožnosti cestovat, byl jsem naprosto zaskočen. Situace, kdy nevíte, jak to bude zítra, je pro plánování a byznys slušně řečeno prostě nanic. Ale jak říká staré přísloví, „čas je nejlepší lékař“. Na situaci jsem si začal zvykat a naučil se s ní žít. A co víc. V mnohém mi otevřela oči. Co konkrétně to bylo?

Uvědomil jsem si, že pokud chce člověk něco opravdu dokázat, musí za tím jít a musí to udělat sám. V době ekonomického růstu na dveře klepou nové a nové zakázky, firmy nabírají lidi jak na běžícím páse. Organizace bobtnají, neúměrně roste byrokracie, projekty se zpomalují. Šéfové tráví jeden den v týdnu dobročinnou prací a na veškeré inovace si najímají externisty. Nápady tím občas vyšumí, nepovedou se zrealizovat, neúměrně se protahují a prodražují. A tak šéf najme nové lidi a přehodnotí priority. Místo toho, aby zvedl zadek a problém vyřešil. Protože jsme museli od března, jako spousta jiných, propouštět, do některých projektů jsem se musel pustit sám. Najednou to šlo a navíc to začalo všechny znovu bavit. Důležité věci za vás prostě nikdo jiný neudělá.

Současně jsem si potvrdil, jak moc je důležité posuzovat vše holisticky. Že není možné vsadit jen na jednu kartu a mít například pouze kamennou prodejnu. Je nutné skládat věci dohromady. Že je potřeba dívat se dopředu a mít malinko nadhled (i když to teď kolegové nechtějí slyšet, protože na to nemají čas) a udělat si čas na strategické plánování, projít se v lese nebo zajít na procházku s rodinou. Protože jen tehdy vás budou napadat věci, ke kterým se při „štípání dříví“ nedostanete a najednou budete schopni vidět věci v souvislostech. A jedině to je dobře investovaný čas. Vybavuje se mi, jak mi dříve narození kolegové vyprávěli, jaké to bylo v „devadesátkách“. Kolik peněz si vydělali a jak to bylo celé super. Druhým dechem ale dodávali, že byli v práci od rána až do noci.

A v neposlední řadě, začal jsem si víc vážit lidí. V krizi poznáš přítele a opravdu to tak platí. Vím, na koho se můžu spolehnout, kdo byl vlastně jen do počtu a kdo využíval přehřátého trhu práce. Menší kolektivy jsou si logicky i bližší. Pamatuji si, jak jsme v raných dobách Wellenu dělali všichni všechno. A začal jsem si víc vážit toho nejcennějšího, rodiny. Občas to bylo komplikované, jindy jsme se překřikovali při konferenčních hovorech a online vyučování. Ale bylo to skvělé být spolu. Myslím, že na to budeme dlouho vzpomínat a že nám to v mnohém pomohlo. Zvláště v první vlně jsme spolu chodili ven, hráli fotbal a házeli si míčem. Protože nebylo možné dělat nic jiného, dělali jsme tyto běžné, jednoduché věci. Obyčejnosti, které jsou v konečné fázi tím nejdůležitějším. Díky za ně.

Tahle krize má kromě dvou (zatím) vln také dvě formy. Tu ekonomickou (která nám bere peníze) a současně sociální (ta nám bere možnost být spolu). Z obou vyjdeme silnější. Jsem si tím jist. Alespoň z mého pohledu. Jaký je ten váš?

Zavřít reklamu

Dentsu si prochází restrukturalizací, Vizeum spojil s Dentsu X

Starší článek

Zástupce šéfredaktora Práva končí. Rovenský bude radit Babišovi

Novější článek

Podobné zprávy

Názory

Knihobot vyhrál cenu Heureky, ale na ni nemůže

Knihobot vyhrál Cenu Kvality od Heureky. Prý jsme nejspolehlivější e­‑shop. Že máme spokojené zákazníky, vím, ale stejně mi spadla brada. Proč? Protože…
12. 5. 202212. 5. 2022
Názory

Co frčí v PR. Postřehy ze Sabre Awards

Čím zaujmou kampaně v evropské konkurenci a co spojuje finalisty prestižní oborové soutěže, přibližuje jeden z porotců soutěže Rostislav Starý z Konektoru.
9. 5. 202210. 5. 2022
Názory

Podcastová reklama prodává, nakupovat ji je však stále oříšek

Podle amerických statistik za rok 2021 si loni alespoň jednou týdně poslechlo podcast rekordních 80 milionů Američanů. To je více než čtvrtina všech…
7. 4. 20227. 4. 2022
Názory

Ztráta cookies zasáhla PPC kampaně, zkontrolujte nastavení

Nesouhlas uživatelů se zpracováním cookies komplikuje měření efektivity kampaní. Jak problém zmapovat a řešit, radí David Rymeš z Publicis Groupe.
24. 3. 202224. 3. 2022
Reklama
Forum Media banner 300x250
ČEZ vize banner 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Martina Říhová řídí vedle Active i CMI News
DoDo posiluje vedení, novým CEO pro ČR a SR se stává Ivo Velíšek

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.