Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Názory

HAVELKA: Tak ho tu pomalu máme, ten „Nový normál“

Josef Havelka, Contagious20. 7. 202027. 10. 2020

Alespoň na chvíli se zdá, že je vše v pořádku. Z českých odborných médií a webů se na vás valí vlna těch „normálních“ každodenních zpráv.

Nicméně začnete-li se bavit s účastníky trhu, dozvíte se, že agentuře XY už sahá voda ke spodnímu rtu, že klient AB zrušil 75 procent svých již alokovaných mediálních výdajů, nebo že v agentuře CD si „dobrovolně“ zkrátily platy. Zdali můžeme zprávu z minulého týdne o tom, že v WPP je top management (konečně) osvobozen od platových restrikcí, které si uložil, interpretovat jako pozitivní signál, zůstává ve světle globálních čísel spíše fantastickým přáním.

Zde ještě jednou v kostce, pro ty, kteří ještě nemají jasno, co se děje: WARC odhaduje globální pokles reklamních investic v tomto roce o 8,1 procenta (což je bratru nějakých 50 miliard dolarů) a přičtete-li k tomu původně plánovaný nárůst o 7,1 procenta, jedná se o propad zhruba 96,4 miliardy. Světová ekonomika se řítí do největší krize od Velké Deprese a myslet si, že se nás to netýká či dokonce, že by naši politici byli schopni smysluplně s touto situací naložit, je značně naivní.

Čtěte také:
Výdaje na reklamu spadnou o 1,2 bilionu korun. Nejvíce u kin a tisku

Co je zřejmé, že se bude (opět) proměňovat naše branže. Ve velkých organizacích přebírají finanční ředitelé vládu nad řízením a nutnost nalézat úspory je zřejmá. Poradenské firmy (z vlastního zájmu) zcela jistě převezmou další šíření této ekonomické nutnosti.

Již někdy v květnu publikoval McKinsey článek, ve kterém identifikoval cca 20 procenta z marketingových rozpočtů, které se dají při lepším způsobu „manažování spendů“ ušetřit. A co obnáší onen lepší způsob? Najdete zde jako CMO nejen rady typu „identifikujte, kde mají vaše investice největší dopad a soustřeďte se právě na to“, či „pracujte spolu s vaším finančním ředitelem na definici budgetu na příští období“, ale i tipy k převzetí strategických aktivit zpět do firmy, či renegociace smluv, týmů či re-definování objemu práce atd. A vše je nastavené na krátká měření z pravidla v kvartálním období.

Vzplane i bitva u regálu způsobena zásadními změnami spotřebitelského chování – odkládáním spotřeby, větším důrazem na reálnou obdrženou hodnotu, sníženou loajalitou…

Celý článek si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 20. července 2020. Předplatit si ho můžete zde.

Zavřít reklamu

Stírací losy, „oživlý“ triceratops či zážitkové hry. OC se perou o návštěvníky

Starší článek

ŽÁDNÝ STRACH: Deník E15 vydává další číslo E15 Magazínu „Osobnosti“

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Kiwi.com sestavilo in-house kreativní tým, vede ho Wechsler z DDB

Tým bude vytvářet brandovou strategii i ATL kampaně. Christopha Wechslera doplňují Jiří Kirchner z DDB, Lucie Vestfálová z Made by Vaculik a Martin Gluvňa.
29. 6. 202229. 6. 2022
Marketing

PR klub zavádí institucionální členství

Pravidelné shromáždění PR klubu potvrdilo složení výkonného výboru a schválilo nové typy členství i možnosti benefitů.
29. 6. 202229. 6. 2022
Marketing

Alza a Heureka obnovují spolupráci

Alza.cz a Heureka.cz po dubnovém spuštění kooperace na Slovensku obnovují vzájemnou spolupráci i v české verze srovnávače. 
29. 6. 202229. 6. 2022
Kampaně

Mobilní aplikace Patron GO spustila první velkou online kampaň

V první velké online kampani Aplikace Patron GO se její tvůrci zaměřují na podporu finančního zdraví Čechů. Stojí za ní agentura NESSO films a hlavním…
29. 6. 202229. 6. 2022
Reklama
CĚZ Kuráž 300x250
Etnetera motion banner

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Novým provozním ředitelem Kindred byl jmenován Ondřej Liška
Matt Okša řídí marketing Binance pro Českou republiku

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.