Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Názory

HAVELKA: Tak ho tu pomalu máme, ten „Nový normál“

Josef Havelka, Contagious20. 7. 202027. 10. 2020

Alespoň na chvíli se zdá, že je vše v pořádku. Z českých odborných médií a webů se na vás valí vlna těch „normálních“ každodenních zpráv.

Nicméně začnete-li se bavit s účastníky trhu, dozvíte se, že agentuře XY už sahá voda ke spodnímu rtu, že klient AB zrušil 75 procent svých již alokovaných mediálních výdajů, nebo že v agentuře CD si „dobrovolně“ zkrátily platy. Zdali můžeme zprávu z minulého týdne o tom, že v WPP je top management (konečně) osvobozen od platových restrikcí, které si uložil, interpretovat jako pozitivní signál, zůstává ve světle globálních čísel spíše fantastickým přáním.

Zde ještě jednou v kostce, pro ty, kteří ještě nemají jasno, co se děje: WARC odhaduje globální pokles reklamních investic v tomto roce o 8,1 procenta (což je bratru nějakých 50 miliard dolarů) a přičtete-li k tomu původně plánovaný nárůst o 7,1 procenta, jedná se o propad zhruba 96,4 miliardy. Světová ekonomika se řítí do největší krize od Velké Deprese a myslet si, že se nás to netýká či dokonce, že by naši politici byli schopni smysluplně s touto situací naložit, je značně naivní.

Čtěte také:
Výdaje na reklamu spadnou o 1,2 bilionu korun. Nejvíce u kin a tisku

Co je zřejmé, že se bude (opět) proměňovat naše branže. Ve velkých organizacích přebírají finanční ředitelé vládu nad řízením a nutnost nalézat úspory je zřejmá. Poradenské firmy (z vlastního zájmu) zcela jistě převezmou další šíření této ekonomické nutnosti.

Již někdy v květnu publikoval McKinsey článek, ve kterém identifikoval cca 20 procenta z marketingových rozpočtů, které se dají při lepším způsobu „manažování spendů“ ušetřit. A co obnáší onen lepší způsob? Najdete zde jako CMO nejen rady typu „identifikujte, kde mají vaše investice největší dopad a soustřeďte se právě na to“, či „pracujte spolu s vaším finančním ředitelem na definici budgetu na příští období“, ale i tipy k převzetí strategických aktivit zpět do firmy, či renegociace smluv, týmů či re-definování objemu práce atd. A vše je nastavené na krátká měření z pravidla v kvartálním období.

Vzplane i bitva u regálu způsobena zásadními změnami spotřebitelského chování – odkládáním spotřeby, větším důrazem na reálnou obdrženou hodnotu, sníženou loajalitou…

Celý článek si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 20. července 2020. Předplatit si ho můžete zde.

×

Stírací losy, „oživlý“ triceratops či zážitkové hry. OC se perou o návštěvníky

Starší článek

ŽÁDNÝ STRACH: Deník E15 vydává další číslo E15 Magazínu „Osobnosti“

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20214. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Newsletter

Za lepší reprezentaci! Sportovkyně zakládají médium, O’Neal agenturu

Zlaté olympioničky Sue Bird, Chloe Kim, Simone Manuel a Alex Morgan spustily platformu Togethxr zaměřenou na sportovkyně. Basketbalová legenda…
4. 3. 20213. 3. 2021
Marketing

Více než měsíc s Clubhouse v Česku. Jak se síti zatím daří?

Počáteční šmrnc exkluzivity a velkého zájmu o novinku už postupně ochlazuje. Zatím je stále dostupná jen pro majitele iPhonů, na uživatele…
4. 3. 20214. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více