Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Veřejnoprávní média
Foto: Veřejnoprávní média
Názory

URBAN: ČT vadí hlavně rudohnědým radikálům a sebestředným žvanilům

Tomáš Urban, Člověk v tísni25. 3. 20202. 4. 2020

Z pohledu poslanců musí volba do mediálních rad připomínat útok. Den před volbou jim do schránek přistál dopis Evropského centra pro svobodu tisku a médií (ECPMF) a Evropské federace novinářů (EFJ) apelující na jejich rozum a na nezávislost médií veřejné služby. Den před tím právní rozbor a medailonky kandidátů platformy neziskových organizací Rekonstrukce státu, dopis Mezinárodního tiskového institutu, dopis radního ČT Zdeňka Šarapatky a dopis s (ne)doporučenými kandidáty předsedy volebního výboru a poslance ANO Stanislava Berkovce.

Podle jeho kritérií neměli projít ti, kteří za prvé podepsali Milion chvilek, za druhé mohli mít kladný postoj ke generálnímu řediteli ČT Dvořákovi nebo za třetí nebyli ochotni zastupovat zájmy ANO.

Za zdmi sněmovny bouřili lidé na demonstracích a v kuloárech kladl poslancům a kandidátům sugestivní dotazy bývalý bubeník Orlíku a Foldynův a Berkovcův atašé Michael Kraft i sám ředitel ČT Petr Dvořák. A to zmiňuji pouze aktivity, jež probublaly médii, které představují jen tu viditelnou špičku ledovce.

Bradáč, Kysilka či Šlégr. Poslanci zvolili nové členy Rady ČT, rozruch vyvolal Berkovcův e-mail

Při loňské volbě do Rady ČTK, do které kandidoval vyslanec ultrakonzervativců a konspirátorů Michal Semín, chodilo poslancům před hlasováním přes dvě stě mailů denně, generovaných šablonovým rozesílačem apelů mladého a IT znalého občanského aktivisty.

Nepíšu to proto, že bych poslance litoval. Na volbách mediálních rad je jenom dobře vidět politická bitva o veřejný prostor a jeho definici. Z posledních hlasování je zřejmé, že většinová „vůle lidu“ a jeho zástupců prosazuje do rad kritiky fungování médií veřejné služby i jejich samotné podstaty, oportunisty, konzervativce i rádobykonzervativce, kteří chtějí větší podíl na mediální moci. Veřejnoprávní média ji mají. Jsou dlouhodobě nejdůvěryhodnější, mají vliv na rozhodování, určování agendy, a lidé se k nim obracejí v době krize. Dobře je to vidět na sledovanosti v posledních dnech.

„Veřejnoprávní média možná představují poslední prostor, kde se setkávají lidé různých politických a názorových naturelů.“

Zatímco komerčním médiím vzrostli u nejnavštěvovanějších zpravodajských serverů reální uživatelé podle NetMonitoru nanejvýš o polovinu (a to jen v případě Seznamzpravy.cz a zčásti u Novinky.cz, u iDnes.cz to bylo jen o 11 procent), u webu ČT24.cz nebo iRozhlas.cz vzrostli dvojnásobně. Během neděle 15. března pak na zpravodajskou televizi ČT24 přepnulo kvůli informacím o koronaviru 4,15 milionu diváků. Nad podobnými čísly není možné zavírat oči a část poslanců ANO chce spolu s komunisty a SPD vyměnit současné vedení ČT za poslušnější.

V Českém rozhlase, jehož ředitel skoro nevynechá příležitost vlichotit se mocným, se jim to zčásti podařilo. Kritiky nejvíc dráždí Nora Fridrichová a 168 hodin a Marek Wollner a Reportéři ČT a byli by moc rádi, kdyby jim někdo přistřihl křídla. Jenže v tom je kámen úrazu. Zaměňují část za celek.

Někdy mi také přijde, že jsou reportáže místy nevyvážené a jejich moderátoři působí na sítích jak neřízené střely. Možná v té skladbě opravdu chybějí konzervativnější investigativci a publicisté, ale to přece v radě nevyváží servilní moderátor Xaver nebo lidé navázaní na politickou stranu Trikolóra!

Snaha podrobit si média veřejné služby je o to úpornější, oč závislejší a rozdrobenější je zbytek mediální scény. Veřejnoprávní média možná představují poslední prostor, kde se setkávají lidé různých politických a názorových naturelů a kde se může dělat dražší investigativa a kritická novinářská publicistika. Problém s nimi mají především rudohnědí radikálové, sebestřední žvanilové a vrtošiví starci.

Kritika hospodaření ČT je možná z části oprávněná, hlavně ale slouží jako nepřímá kritika obsahu a nezávislosti ve snaze umenšit její vliv. Jak v jednom rozhovoru poznamenal předseda poslaneckého klubu Jaroslav Faltýnek, „když něco nemůžeš ovládnout, musíš to aspoň roz..dat.“

Zavřít reklamu

Koronavirus posunul OH. Domácí sponzoři jí přinesli rekordních 77 miliard korun

Starší článek

Pandemie přeje e-shopům. Rekordně přibývají, nejvíc restaurace či potraviny

Novější článek

Podobné zprávy

Kampaně

Červené ramínko od WMC Grey podporuje polské ženy a jejich právo volby

Agentura pro bono připravila komunikaci pro organizaci Cocia Czesia, která umožňuje polským ženám bezpečnou interrupci v Česku.
8. 8. 20228. 8. 2022
Kampaně

Data zdarma slibuje T-Mobile ve třech spotech od WPP

Agenturní tým Ticino ze skupiny WPP pro T-Mobile připravil 360 stupňovou kampaň, která poběží do konce léta.
8. 8. 20228. 8. 2022
Marketing

Koncept Bernard Pubu slaví deset let, pivovar otevře nové bary v Litvínově a Vyškově

První Bernard Pub otevřel před deseti lety v Jeseniově ulici v Praze. Síť franšízových podniků se od té doby postupně rozšiřuje, aktuálně jich je otevřeno…
5. 8. 20224. 8. 2022
Marketing

Správná edukace je v kryptu zásadní, říká Jan Kočenda z Trezoru

Poptávka značně narostla, Češi patří mezi krypto nadšence, říká šéf marketingu českého výrobce světoznámé hardwarové peněženky Trezor Jan Kočenda.
5. 8. 20225. 8. 2022
Reklama
FM banner srpen 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Jan Hanuš míří z Mall Group šéfovat topenářskému startupu Woltair
Novou generální ředitelkou McDonald’s pro ČR a SR je Yuliya Badritdinova

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.