Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Názory

Krásný: Co se děje v GfK?

Tomáš Krásný, Blue Events12. 12. 201912. 12. 2019

V posledních dnech se mě hodně obchodních partnerů, novináře nevyjímaje, ustaraně ptá, co že se to děje v pražském GfK. Je to už skoro pět let, co jsem „mimo“ (mezinárodní management této renomované firmy i celé výzkumnické branže) a bavím se tvorbou konferencí v Blue Events. Jsem ale samozřejmě pořád v kontaktu s řadou přátel, bývalých „oranžových“ kolegů z celého světa, takže mohu dát alespoň základní odpověď.

Neděje se nic strašného a neočekávaného. Odvětví výzkumu trhu všude ve světě prochází velkou transformací a hledá způsoby, jak se vyrovnat s novou konkurencí technologických firem a s výzvami, které přináší digitalizace. Obdobně jako velcí konkurenti (zejména Nielsen a Kantar) i GfK celosvětově restrukturuje své portfolio služeb a řešení pro klienty. Vznikají nové „digitální produkty“ a dochází k omezení tradičních výzkumných postupů, obecně známých pod pojmy „ad-hoc“ či „custom research“. Před několika měsíci GfK celosvětově (i v ČR) prodalo část aktivit v této kategorii konkurenční skupině Ipsos a nyní v redukci pokračuje.

Předpokládám, že k tomu centrála GfK brzy vydá nějaké detailnější prohlášení. Základní fakta už ale minulý týden sdělil regionální šéf GfK Michael Wotava z Vídně. Ten potvrdil, že dojde k „utlumení služeb vybraných customizovaných ad-hoc výzkumů (s výjimkou rychloobrátkového trhu). Na českém trhu se naopak GfK zaměří především na point of sales data tracking, geomarketing, spotřebitelský panel a ad hoc projekty pro klienty v FMCG segmentu. Všechny běžící ad-hoc projekty budou zrealizovány dle plánu a v souladu s dohodnutým zadáním. GfK plně dostojí všem svým smluvním závazkům.“

Psali jsme
Agentura GfK omezuje své služby v Česku

Z mého pohledu je třeba dodat, že stávající změny v GfK nijak nesouvisí s výsledky této firmy v ČR. Ta má naopak v posledních letech pod vedením Tomáše Drtiny velmi dobré finanční výsledky (detaily viz oborová statistika asociace SIMAR i údaje v obchodním rejstříku).

A co to vše znamená pro branži výzkumu trhu v ČR? Krátkodobě nejspíše to, že se na vysoce konkurenčním trhu vytvoří trochu větší prostor pro nezávislé lokální agentury. Dlouhodobě si od změn v GfK slibuji, že i na náš trh dorazí nová generace sofistikovaných digitálních nástrojů. Obecnější poučení i pro lidi mimo výzkumnickou branži je taky dost jasné: čekají nás změny, které se nevyhnou ani velkým mezinárodním firmám, ty s téměř 30letou tradicí na českém trhu nevyjímaje.

Tomáš Krásný, Managing Partner Blue Events (do r. 2015 Regional Lead GfK Central and Eastern Europe, Middle East and Africa)

Zavřít reklamu

„Jak na sítě“ vychází jako audiokniha, načetla ji Tereza Dočkalová

Starší článek

Zuzana Bienvenu z Home Creditu přechází řídit komunikaci Mutumutu

Novější článek

Podobné zprávy

Názory

KOMENTÁŘ: Nekonečné loučení s cookies

Google opět odložil konec cookies třetích stran o další rok. Je to pro trh pozitivní zpráva? Jaký signál nám tím Google vlastně vysílá? A jak můžeme čas…
11. 8. 202211. 8. 2022
Názory

Pojeďme tam, kde to známe z plátna

Film a televize nás přenášejí do příběhů, které jsme nezažili, a do míst, která jsme nenavštívili. Lákají na výlety do filmových lokací. CzechTourism či…
1. 8. 20221. 8. 2022
Názory

Přijde krize? Nechte běžet reklamu!

Chcete mít větší tržní podíl? Obrňte se trpělivostí a vůbec nic nedělejte se svým marketingovým rozpočtem. Během recese totiž stačí vydržet a vaše značka…
21. 7. 202221. 7. 2022
Názory

Konkurence bude jen sílit. „Malé e-shopy“ si musejí ujasnit strategii

Je pravdou, že růst e­‑commerce se minimálně zastavil. Podle posledních veřejných čísel za červen klesla meziročně návštěvnost e­‑shopů globálně o 12…
18. 7. 202218. 7. 2022
Reklama
FM banner srpen 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Novým CEO MultiSport Benefit je Miroslav Rech
Romana Jourdren vede obchod společnosti Orkla Foods

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.