

Charvát: Praha chce lákat movitější návštěvníky. Ale čím?
Praha se nyní chce soustředit na movitější klientelu a přilákat trochu jiný druh turistů, než jsou pánské pivní partičky. Otázka je, jestli něco takového vůbec jde. A jestli je to potřeba.
Hulákající pivní party jsou samozřejmě viditelná a slyšitelná část turistů. Jedná se ale o desítky, maximálně stovky návštěvníků. Prahu ale v loňském roce navštívilo 6,67 milionu turistů, kteří zde přespali (zdroj Global Destination Cities Index společnosti Mastercard). To není vůbec špatné číslo, a hlavně několik let za sebou roste. A ti řvoucí pivní turisti pak vypadají při pohledu na reálná čísla jako kapka v moři.
Ve srovnání s jinými městy máme ovšem ještě stále rezervy: Paříž 19,10 milionů, Londýn 19,09 milionů, Miláno 9,10 milionů, Palma de Mallorca 8,96 milionů(!) Již osm let vede Bangkok, loni 22,78 milionů návštěvníků. Když vynecháme Palmu de Mallorca, která je čistě turistická destinace, otázka spíše zní: jsme na něco takového vůbec připraveni? Má Praha dalším milionům turistů co nabídnout? Už dnes zní protesty proti množství turistů v centru.
Takže se hlavně musíme rozhodnout, jestli tu turisty vůbec chceme. Za mě chceme, vezou peníze a dávají práci. Jak sem tedy dostat ty movitější? To je těžší otázka. Při zaměření se na movitější klientelu potřebujeme hned několik věcí. Musíme najít kanály, kterými je oslovíme. Musíme zvolit tón komunikace, kterým je oslovíme. Ale hlavně, a to vlastně je ta první věc, musíme mít nabídku, která je zaujme.
Co zajímá partičky, které sem jezdí na pánské jízdy? Levné letenky, levné pivo a snadný přístup k sexu. Cokoli z toho změnit není v možnostech města. Snad by se daly vystrnadit ty bordely z okolí Václaváku.
Co tu máme pro bohatší turisty? Standardní turistickou cestu Staromák – Karlův most – Hrad. Ta je skutečně turisty nacpaná a na Hrad je navíc ztížený přístup. Stojí bohatý turista o to, strávit hodinu před Hradem ve frontě na ochranný rám? No stojí, co mu zbývá. Ale úplně ho to nepotěší. Některé části Hradu jsou navíc pro návštěvníky uzavřené úplně.
Co tu máme dalšího? Obecní dům? Dox? Žižkovskou věž? Ještě tak zoo. O malebných zákoutích Žižkova vědí jen cizinci, kteří tu žijí a pracují.
Takže co s tím? Pivních partiček se zbavíme jen tím, že zdražíme pivo. Pokud sem chceme dostat bohatší turisty, musíme jim nabídnout další exkluzivní zážitky. Paříž má Disneyland, který je deset kilometrů za Paříží. Paříž má novou čtvrť La Défence, kterou postavila – taky za Paříží. V Paříži můžete strávit týden a každý den jít jinam. Stejně tak se rozprsknou turisté po Berlíně, Vídni či Londýnu. Co v Praze? Samozřejmě odšpuntovat Hrad. A vymyslet/postavit/udělat něco nového. Někde jinde. Problém Prahy není komunikační, problém Prahy je organizační.
Podobné zprávy


KOMENTÁŘ: Nekonečné loučení s cookies


Pojeďme tam, kde to známe z plátna


Přijde krize? Nechte běžet reklamu!

