Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Názory

Charvát: Praha chce lákat movitější návštěvníky. Ale čím?

Martin Charvát9. 12. 20198. 12. 2019

Praha se nyní chce soustředit na movitější klientelu a přilákat trochu jiný druh turistů, než jsou pánské pivní partičky. Otázka je, jestli něco takového vůbec jde. A jestli je to potřeba.

Hulákající pivní party jsou samozřejmě viditelná a slyšitelná část turistů. Jedná se ale o desítky, maximálně stovky návštěvníků. Prahu ale v loňském roce navštívilo 6,67 milionu turistů, kteří zde přespali (zdroj Global Destination Cities Index společnosti Mastercard). To není vůbec špatné číslo, a hlavně několik let za sebou roste. A ti řvoucí pivní turisti pak vypadají při pohledu na reálná čísla jako kapka v moři.

Ve srovnání s jinými městy máme ovšem ještě stále rezervy: Paříž 19,10 milionů, Londýn 19,09 milionů, Miláno 9,10 milionů, Palma de Mallorca 8,96 milionů(!) Již osm let vede Bangkok, loni 22,78 milionů návštěvníků. Když vynecháme Palmu de Mallorca, která je čistě turistická destinace, otázka spíše zní: jsme na něco takového vůbec připraveni? Má Praha dalším milionům turistů co nabídnout? Už dnes zní protesty proti množství turistů v centru.

Takže se hlavně musíme rozhodnout, jestli tu turisty vůbec chceme. Za mě chceme, vezou peníze a dávají práci. Jak sem tedy dostat ty movitější? To je těžší otázka. Při zaměření se na movitější klientelu potřebujeme hned několik věcí. Musíme najít kanály, kterými je oslovíme. Musíme zvolit tón komunikace, kterým je oslovíme. Ale hlavně, a to vlastně je ta první věc, musíme mít nabídku, která je zaujme.

Co zajímá partičky, které sem jezdí na pánské jízdy? Levné letenky, levné pivo a snadný přístup k sexu. Cokoli z toho změnit není v možnostech města. Snad by se daly vystrnadit ty bordely z okolí Václaváku.

Co tu máme pro bohatší turisty? Standardní turistickou cestu Staromák – Karlův most – Hrad. Ta je skutečně turisty nacpaná a na Hrad je navíc ztížený přístup. Stojí bohatý turista o to, strávit hodinu před Hradem ve frontě na ochranný rám? No stojí, co mu zbývá. Ale úplně ho to nepotěší. Některé části Hradu jsou navíc pro návštěvníky uzavřené úplně.

Co tu máme dalšího? Obecní dům? Dox? Žižkovskou věž? Ještě tak zoo. O malebných zákoutích Žižkova vědí jen cizinci, kteří tu žijí a pracují.

Takže co s tím? Pivních partiček se zbavíme jen tím, že zdražíme pivo. Pokud sem chceme dostat bohatší turisty, musíme jim nabídnout další exkluzivní zážitky. Paříž má Disneyland, který je deset kilometrů za Paříží. Paříž má novou čtvrť La Défence, kterou postavila – taky za Paříží. V Paříži můžete strávit týden a každý den jít jinam. Stejně tak se rozprsknou turisté po Berlíně, Vídni či Londýnu. Co v Praze? Samozřejmě odšpuntovat Hrad. A vymyslet/postavit/udělat něco nového. Někde jinde. Problém Prahy není komunikační, problém Prahy je organizační.

Mohlo by vás zajímat
Hašek: Nevěřte nikomu, komu je nad třicet

Zavřít reklamu

Adéla Nováková: Brno je spontánní, požitkářské a alternativní

Starší článek

Živica je novým CEO VMLY&R Czech, Svěráková s Dvořákem chystají vlastní agenturu

Novější článek

Podobné zprávy

Názory

KOMENTÁŘ: Nekonečné loučení s cookies

Google opět odložil konec cookies třetích stran o další rok. Je to pro trh pozitivní zpráva? Jaký signál nám tím Google vlastně vysílá? A jak můžeme čas…
11. 8. 202211. 8. 2022
Názory

Pojeďme tam, kde to známe z plátna

Film a televize nás přenášejí do příběhů, které jsme nezažili, a do míst, která jsme nenavštívili. Lákají na výlety do filmových lokací. CzechTourism či…
1. 8. 20221. 8. 2022
Názory

Přijde krize? Nechte běžet reklamu!

Chcete mít větší tržní podíl? Obrňte se trpělivostí a vůbec nic nedělejte se svým marketingovým rozpočtem. Během recese totiž stačí vydržet a vaše značka…
21. 7. 202221. 7. 2022
Názory

Konkurence bude jen sílit. „Malé e-shopy“ si musejí ujasnit strategii

Je pravdou, že růst e­‑commerce se minimálně zastavil. Podle posledních veřejných čísel za červen klesla meziročně návštěvnost e­‑shopů globálně o 12…
18. 7. 202218. 7. 2022
Reklama
FM banner srpen 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Novým CEO MultiSport Benefit je Miroslav Rech
Romana Jourdren vede obchod společnosti Orkla Foods

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.