Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Jiří Vávra
Názory

Černá huba, holé neštěstí

Jiří Vávra12. 2. 201914. 6. 2019

Ještě nedávno jsme se díky Guccimu mohli obléknout do teplého rasismu. Začal totiž prodávat rolák, ve kterém pohoršená veřejnost viděla parodii na černocha. Gucci se okamžitě omluvil a všechno kontroverzní oblečení z prodejen stáhnul. Uff! Čest černochů byla zachráněna. Hrdinové se mezi sebou plácají po ramenou, že zlepšili svět. Ku-klux Gucci byl poražen. A děti v Africe furt nemají co žrát.

Osobně mi to připadá směšné. Ta iniciativa! Protože když se na to podíváme z jiného úhlu, ona sama je rasistická. Totiž, na začátku všeho byl obyčejný černý rolák s červenou pusou. Kus oblečení. Dokud v něm někdo neuviděl příslušníka jiné rasy. A kdo je větší rasista? Ten, kdo vymyslel černý kus oblečení s pusou, nebo ten, kdo v něm vidí symbol Afričana? Čí interpretace světa je víc nenávistná? A kdyby ten rolák byl růžový, viděli bychom v něm opalující se Němce?

Jsme pokrytci a alibisti. Každý den se v moři utopí desítky lidí ve snaze proplavat se za lepším životem, kde figuruje obyčejná čerstvá voda s chlebem a my řešíme roláky. Odsoudíme Liama Neesona, protože hrdinně poukázal na svou mladistvou chybu v uvažování a nebál se jít příkladem, jak zbytečná a nesmyslná byla jeho chuť poprat se s příslušníkem tmavé pleti, aby pomstil svoji kamarádku. Skutečnou hodnotu jeho sdělení jsme raději pohřbili za domnělé vyšší dobro.

Buďme korektní, benevolentní a nediskriminujme! Tahle hesla mohou být stejně nebezpečná, jako jejich nenávistné protějšky. Obě strany totiž postrádají zdravý rozum. Bez něho bychom mohli rovnou černou barvu zakázat úplně. A stejně bychom mohli zakázat obézní muže, protože velikostí svých prsou parodují ženy. Jo! Radši nedělejme nic, co by mohlo připomínat něco. Buďme korektní.

Dycky Most!

Jiří Vávra je kreativec a autor dokumentu Tělo plné štěstí

×

Otevřené společnosti jsou marketingový supermagnet

Starší článek

Analytika v B2B aneb když vám přestanou stačit Google Analytics

Novější článek

Podobné zprávy

Názory

Budoucí marketéři: Musí mít „soft skills“ a přesah do dalších disciplín

Online marketing je komplexní obor. Spojuje v sobě umění ovládat technologie, kreativitu i strategické myšlení při výběru kanálů. Se vznikem…
23. 2. 202123. 2. 2021
Názory

KOMENTÁŘ: Proč by se značky měly zabývat duševním zdravím?

Pandemie covid‑19 je s námi téměř rok a s největší pravděpodobností ještě nějakou dobu bude. Její přímé dopady na životy lidí jsou…
18. 2. 202118. 2. 2021
Názory

KOMENTÁŘ: Média u nás stojí na jednotlivcích. Proč je to šance …

Jestli krize něco připomněla, tak jsou to mimo jiné veškeré nadnárodnosti a systémovosti. Ovšem institucionalizaci navzdory odhalila…
12. 2. 202113. 2. 2021
Názory

KOMENTÁŘ: Co mi covid vzal a co mě naučil

V krizi si uvědomíte, že když chcete něco dokázat, musíte za tím jít a musíte to udělat sami. Pamatuji si, že pro mne 12. března 2020…
12. 1. 202112. 1. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více