Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Názory

Vajíčko ukázalo, že se Instagram stává sociální sítí číslo jedna, které vládne humor

Andrea Hurychová18. 1. 201914. 6. 2019

Rekord počtu “likes” na sociální síti Instagram byl prolomen. Její novou star ale není Beyoncé, Kylie Jenner a dokonce ani Justin Bieber, jak jsme na to byli zvyklí. Stalo se jí totiž obyčejné slepičí vejce. Jeho jediná fotka zveřejněná na profilu world_record_egg získala během pouhých 12 dnů celkem 44 milionů “likes” a dokázala tak překonat dosavadní rekord více než dvojnásobně.

View this post on Instagram

Let’s set a world record together and get the most liked post on Instagram. Beating the current world record held by Kylie Jenner (18 million)! We got this ? #LikeTheEgg #EggSoldiers #EggGang

A post shared by EGG GANG ? (@world_record_egg) on Jan 4, 2019 at 9:05am PST

To, že největší úspěch zaznamenává fotka obyčejného vejce, svědčí o dvou fenoménech. Zaprvé je to fenomén síly sociálních sítí spojený s faktem, že se z Instagramu stává světová jednička. Už jen to, že šlo skrze sociální síť vyburcoval miliony lidí k “akci”, ukazuje jejich velkou sílu a potenciál. Instagram se začíná profilovat jako běžnější sociální síť než Facebook a narůstá na ní i starší cílová skupina. Tím, že má většina influencerů a celebrit po celém světě Instagram jako sociální síť číslo jedna, se i pro takovéto virální a internetové výzvy stává místem vyhledávanějším než Facebook.


Tím druhým je právě fenomén humoru, jednoduchosti a nelogičnosti, což lidi na internetu baví. Lajkování vajíčka byla jasná recese, nikdo to nedělal z prostého důvodu, že by se mu fotka skutečně líbila. Šlo tedy o nadsázku a spolupráci na “vtipu”. Když se k tomu přidá účast známých osobností a influencerů, může se i z obyčejné fotky vajíčka stát neobyčejná – nejvíce lajkovaná fotka světa na Instagramu. Právě tito lidé přispěli k tomu, že se povědomí o fotografii šířilo a lajkovala ji široká instagramová veřejnost. Bez této podpory by vajíčko své miliony “likes” nikdy nezískalo. Samotnou fotku totiž nikdo známý nenasdílel. Do této chvíle ani nevíme, kdo je jejím autorem. Dřívější prvenství přitom držely fotografie slavných osobností, které samy nasdílely.

Co bude s vajíčkem dál? Byl to úspěch originální a z toho důvodu i neopakovatelný. Další fotka vajíčka, i kdyby bylo třeba rozkleplé nebo velikonoční, takový úspěch mít nebude. I když se o to jistě nějací vtipálci pokusí. Takže se můžeme těšit na plno různých vtipů na téma “vajíčko”. Ale za chvíli si na jeho slávu už nikdo nevzpomene, jako se stalo třeba s Harlem shake.

Autorka je spoluzakladatelka agentury WeDigital Prague

Foto: archiv Andrey Hurychové

Asociace content marketingu (ACM) realizuje první průzkum obsahového marketingu v ČR

Starší článek

V čerstvosti překonáme i Lidl, věří si Čupr

Novější článek

Podobné zprávy

Názory

Kauza Home Credit a Čína: Netransparentní kampaň vás vyjde draho

Když ztratíte profesní zábrany, máte vlastně velkou výhodu. Můžete výrazně rozšířit repertoár nástrojů, které můžete použít.
12. 12. 201913. 12. 2019
Názory

Krásný: Co se děje v GfK?

Před několika měsíci výzkumná agentura celosvětově (i v ČR) prodala část aktivit konkurenční skupině Ipsos a nyní v redukci pokračuje
12. 12. 201912. 12. 2019
Názory

Sarvaš: Cenový a promo kulečník aneb šťouchy v praxi

Zatímco v minulosti si marketéři mysleli, že nejprve musíme změnit postoje, abychom změnili chování, tak u šťouchů je to jinak
10. 12. 201910. 12. 2019
Názory

Charvát: Praha chce lákat movitější návštěvníky. Ale čím?

Problém Prahy není komunikační, problém Prahy je organizační
9. 12. 20198. 12. 2019
číst předplatit

Lidé v pohybu

Veronika Burešová přebírá vedení H1.cz
Zuzana Bienvenu z Home Creditu přechází řídit komunikaci Mutumutu
Reklama
  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více