Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Facebook / Člověk v tísni
Názory

Třeštíkovi zatřásli kozama i internetem

Jiří Vávra13. 12. 20183. 3. 2020

Je to tak! Video, kde si Tomáš Třeštík nevšímá manželky, aby se vzápětí briskně věnoval jejímu dotazu “A co ty mi dáš k Vánocům?” odpovědí “Kozy.”, pobouřilo český internet. “Skandál! Sexismus! Zlo!” zvolal lid. A nic nepomohlo, že se jednalo o reklamu Člověka v tísni na kampaň Skutečný dárek, díky které může právě lid pomoci chátrající Africe koupí motyky, záchodu nebo potrefené kozy.

Nojo, je to lacinej a blbej fór. Dalo se vymyslet něco lepšího, chytřejšího a šarmantnějšího. Mohlo se to i líp natočit a zrežírovat. Prostě se to mohlo celý udělat jinak. Třeba s Tomášem Řepkou a Kateřinou Kristelovou. U nich by se mohlo skutečně jednat o “skutečný dárek”. Ale proč? Proč to pohoršení a hysterické #metoo výkřiky? Proč u manželů Třeštíkových, u kterých je automaticky jasné, že jde o nadsázku? Navíc okamžitě potvrzenou ušlechtilým přesahem.

Jakmile totiž upustíme od toho, že se jedná o prvoplánový nápad se sexistickým podtónem, zbyde nám jen obyčejné marketingové schéma – snaha přes rychlé zaujetí předat informaci. Informaci, jak zlepšit svět. A nemělo by zlepšování světa mít větší prioritu než rozmazávání laciného fóru? V tomto případě se totiž nejedná o výrobce flash disků se samoúčelným sloganem “Chcete zasunout?”, kterého ocenila antisoutěž Sexistické prasátečko, ale o Člověka v tísni, který neprodává flash disky, ale pomáhá lidem v tísni.

A popravdě věřím, že když je produktem kampaně dobrá věc, trocha provokace kvůli získání pozornosti neuškodí a lidi, co chtějí skutečně přispět, neodradí. A taky si Tomáš Třeštík mohl z nabídky Skutečných dárků koupit “Štastné děvče” a to by byl větší průser.

Autor je Creative Innovation lead v Deloitte Next

×

Roman Latuske zakotví v nemovitostním fondu ZDR Investments

Starší článek

Martin Puchwein nově řídí Novartis Group v Česku

Novější článek

Podobné zprávy

Názory

Budoucí marketéři: Musí mít „soft skills“ a přesah do dalších disciplín

Online marketing je komplexní obor. Spojuje v sobě umění ovládat technologie, kreativitu i strategické myšlení při výběru kanálů. Se vznikem…
23. 2. 202123. 2. 2021
Názory

KOMENTÁŘ: Proč by se značky měly zabývat duševním zdravím?

Pandemie covid‑19 je s námi téměř rok a s největší pravděpodobností ještě nějakou dobu bude. Její přímé dopady na životy lidí jsou…
18. 2. 202118. 2. 2021
Názory

KOMENTÁŘ: Média u nás stojí na jednotlivcích. Proč je to šance …

Jestli krize něco připomněla, tak jsou to mimo jiné veškeré nadnárodnosti a systémovosti. Ovšem institucionalizaci navzdory odhalila…
12. 2. 202113. 2. 2021
Názory

KOMENTÁŘ: Co mi covid vzal a co mě naučil

V krizi si uvědomíte, že když chcete něco dokázat, musíte za tím jít a musíte to udělat sami. Pamatuji si, že pro mne 12. března 2020…
12. 1. 202112. 1. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více