Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Geometry Global
Názory

Rok 2018: Nazelenalá komerční komunikace

Hana Vacková25. 12. 20181. 7. 2019

Komerční komunikace si stále více všímá ekologie, trvale udržitelných hodnot a rovnoprávnosti. Tato témata ze soutěží prosakují už i do komunikace masových značek a sahají i na peníze, které nejsou ve firmách určené přímo na CSR. Do jisté míry jde stále o greenwashing, ale ten velký kus optimisty ve mně doufá, že se bude míra zeleného pozlátka zmenšovat a bude to mít skutečný smysl.

Je ještě dost práce, protože většina průzkumů alespoň z Česka ukazuje, že lidé jsou sice naklonění zeleným tématům, ale nejsou ochotni za zelené produkty a služby platit rozumnou cenu. Diskuse o nich se bude muset teprve otevřít. Touží po tom nejen samotní výrobci férovějších produktů, ale i ti, kteří je pomáhají prodávat, že?

Na globální úrovni mě zaujala kampaň od Mattela pro Barbie s názvem The Dream Gap. Barbie utvrzovala celé generace ve stereotypní představě o ženách, pak jí ale začaly klesat prodeje. Otevřela se tedy problematice ještě víc a zjistila, že si už pětileté holčičky myslí, že jsou méně inteligentní než chlapci. Teď chce přispět k nápravě. Vývoj tímhle směrem je nezbytný, pokud chce značka, které bude za tři měsíce 60 let, vůbec přežít. Dnešní rodiče – mileniálové – podle několika průzkumů investují své peníze mnohem víc do podpory svých hodnot, než tomu bylo u předchozí generace rodičů.

Na českém trhu považuji za zásadní kampaň Touching Masterpieces od Geometry. Ani ne tak kvůli počtu sošek z kreativních soutěží, což ovšem rozhodně stojí za zmínku, protože jich je 18, ale především kvůli tomu, že umožnila pomoci lidskosti a ukázala konkrétní možnost využití technologií. Je za tím hodně práce, zvídavost a jasný záměr.

×

Chcete být kreativnější? Pořiďte si stratéga!

Starší článek

Perly letošní klientské komunikace: Pašík za volantem a neúspěšná kamufláž za Gotta

Novější článek

Podobné zprávy

Názory

Budoucí marketéři: Musí mít „soft skills“ a přesah do dalších disciplín

Online marketing je komplexní obor. Spojuje v sobě umění ovládat technologie, kreativitu i strategické myšlení při výběru kanálů. Se vznikem…
23. 2. 202123. 2. 2021
Názory

KOMENTÁŘ: Proč by se značky měly zabývat duševním zdravím?

Pandemie covid‑19 je s námi téměř rok a s největší pravděpodobností ještě nějakou dobu bude. Její přímé dopady na životy lidí jsou…
18. 2. 202118. 2. 2021
Názory

KOMENTÁŘ: Média u nás stojí na jednotlivcích. Proč je to šance …

Jestli krize něco připomněla, tak jsou to mimo jiné veškeré nadnárodnosti a systémovosti. Ovšem institucionalizaci navzdory odhalila…
12. 2. 202113. 2. 2021
Názory

KOMENTÁŘ: Co mi covid vzal a co mě naučil

V krizi si uvědomíte, že když chcete něco dokázat, musíte za tím jít a musíte to udělat sami. Pamatuji si, že pro mne 12. března 2020…
12. 1. 202112. 1. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více