26. prosince

Proč hra Fortnite posunula Twitch zase o kus dál?

Doufám, že se nikdo neurazí, ale vysvětlovat čtyřicátníkovi, co hrál naposledy leda Grand Prix Curcuit na DOSu, něco o významnosti Fortnite a důležitosti Twitche, je nehorázná řehole. Přesto je to právě hra Fortnite, která v roce 2018 zavdala další důvody, proč by vás livestreamingová platforma Twitch měla zajímat. A to třeba i z hlediska vaší značky. Podle Twitche stráví […]

číst

Doufám, že se nikdo neurazí, ale vysvětlovat čtyřicátníkovi, co hrál naposledy leda Grand Prix Curcuit na DOSu, něco o významnosti Fortnite a důležitosti Twitche, je nehorázná řehole. Přesto je to právě hra Fortnite, která v roce 2018 zavdala další důvody, proč by vás livestreamingová platforma Twitch měla zajímat. A to třeba i z hlediska vaší značky.

Podle Twitche stráví tzv. daily users průměrně 106 minut sledováním streamů denně. V roce 2018 jim dominoval právě Fortnite a na druhou kolej tím posunul jak nedávnou kometu PUBG, tak i herního „držáka“ League of Legends. Proč? Možná i proto, že se vývojáři Epic Games rozhodli hru nabídnout zadarmo a peníze vyžadují vlastně jen za prémiové doplňky. Kombinace craftingu, battle-royale režimu a humoru pak už vytváří dokonalý, skvěle přístupný koktejl.

Principy hry znát nepotřebujete, vezměte však na vědomí, že autoři dokonale pracují s tamější komunitou. Skoro denně přidávají nějaký nový obsah a navíc umí svou značku i skvěle monetizovat. Fortnite se totiž stal i jedním z kanálů masivní propagace posledních filmových Avengers. V dubnovém updatu jste si tak mohli zahrát třeba v kůži slavného Iron Mana.

Když se autoři starají, mají streameři co točit. A lidi se mají logicky na co koukat. Skoro slyším toho červíčka ve vašich mozcích. Červíčka, co chápe, že videohra může být skvělá a zábavná, ale netuší, proč byste se měli skoro dvě hodiny denně koukat, jak ji někdo jiný hraje. Tuhle otázku je na čase si navždy vymazat z hlavy. Skvěle a zábavně hrát třeba Fortnite je totiž umění. Fotbal byste si taky mohli koneckonců jít zahrát na plácek před domem. Váš kamarád Franta ale jen sotva vystřihne kličku jako Messi.

Nemusíte si nutně instalovat Fortnite. Za dva roky bude místo něj dominovat něco jiného. Twitch je ale pro markeťáka, jehož produkty se dají konzumovat u počítače nebo konzole, povinnost znát. Pro výrobce energeťáků, nápojů, snacků nebo chipsů. Zvlášť i proto, že od října už není možné ani v rámci populární placené odnože Twitch Prime vypnout reklamy. Živá videa prostě jedou. A ačkoliv jsou nyní dominantní především hry, vsadím krk, že Twitch dělá vše možné proto, aby jejich platformě posílil i formát talkshow, vaření nebo jakákoliv jiná zábava.

A co si rozhodně vtlučte do hlavy, abyste před twitchery nebyli za blbce? Snad alespoň to, že Ninja fakt není želva.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení