Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Názory

Šamani před skrytou kamerou

Redakce MAM28. 5. 20188. 7. 2019

Velký ohlas vyvolala infiltrace figurantky České televize do jednoho z pražských center alternativní medicíny, kde se skrytou kamerou natáčela praktiky terapeutů. Z hodinového pořadu plyne, že se tu vážně nemocní lidé místo skutečné pomoci dočkají spíš kolotoče pseudokonzultací a místo léků dostanou kapky z naředěného lihu bez jakékoliv funkční látky. To všechno za pořádné sumy. Ajurvéda, měření čaker a střelba psychiatrických diagnóz od boku přece něco stojí.

O pořadu se ale nediskutuje jen z hlediska medicíny a šedé zóny poradenských center, která nejsou registrována jako zdravotnická zařízení, takže nemusí plnit stejné povinnosti jako běžné polikliniky. Autorky dokumentu Obchod se zdravím přiznávají, že v něm nedaly prostor druhé straně, podle nich po konzultaci s právníky. Z toho se teď snaží v obranné komunikaci těžit provozovatelka alternativního centra. Ve svém vyjádření používá tolikrát viděné figury – je to všechno účelově sestříhané a moc zjednodušené, svět ještě není připraven na znalosti jejího týmu, a kritici jenom lžou a manipulují. Zkrátka ze sebe dělá oběť systému a médií, která jí nedávají prostor k vyjádření. To všechno říká žena, jíž byla v uplynulých letech tatáž média plná a víceméně nekriticky jí nechávala prostor, ať naláká zoufalé lidi do svého centra i na své kurzy.


Paradoxně byla jedním z takových médií, ve kterých terapeutka povídala o tom, jak si “pokecá s klienty” – protože je nemůže označovat za pacienty – i Česká televize. V zábavném pořadu Všechnopárty předvedla konzultantka svou uvolněnou tvář a apelovala na diváky, aby hlavně nebyli ovce. Krátce po natáčení této talk show se o chod jejího centra začaly zajímat dokumentaristky se skrytou kamerou. Zatímco nekritické promo alternativních konzultantů příliš veřejnou službu nepřipomíná, při natáčení skrytou kamerou Česká televize své úloze dostála.

Je to ale jenom jedna vlaštovka. A zapomene se na ni ve chvíli, kdy do dalšího masmédia zase dorazí nějaký jiný vychytralý obchodník se zdravím, duší a energií.

Filip Rožánek
šéfredaktor

Tiskové zprávy, náměty a ohlasy posílejte na [email protected].

1. Soukup: Spory mezi J&T a CEFC neovlivňují Barrandov

Starší článek

Hodnocení reklamy: Tisk / květen 2018

Novější článek

Podobné zprávy

Názory

Jankovičová: Není tendr jako Tinder

Dlouholeté vztahy agentur a klientů se posouvají směrem k modernějším typům nezávazných vztahů a jejich délka se zkracuje
4. 12. 20194. 12. 2019
Názory

Hašek: Nevěřte nikomu, komu je nad třicet

Mají to „starší a pokročilí“ čeští marketéři s uplatněním těžké a panují u nás předsudky až diskriminace?
17. 11. 201925. 11. 2019
Názory

Asociace komunikačních agentur: Tendr MPSV na komunikaci za 30 miliónů …

Ministerstvo práce a sociálních věcí vypsalo tendr na komunikační aktivity Evropského sociální fondu a Operačního programu Zaměstnanost
12. 11. 201912. 11. 2019
Názory

Andrej Kiska: Kreativci by měli bojovat proti extremismu

Rozhovor s bývalým slovenským prezidentem a jeho vystoupení na Foru Media 2019
5. 11. 20196. 11. 2019
číst předplatit

Lidé v pohybu

Ondřej Kopa a Helena Šulcová přechází na rádio Zet
Tomáš Vysoudil se stal obchodním ředitelem RSBC
Reklama
  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více