reklama
reklama

S nesmyslnými požadavky klientů, neadekvátními rozpočty a nereálnými deadliny se nesetkávají jen marketéři, ale také oceňovaní filmoví tvůrci. Své o nich vědí scenárista Jaroslav Žváček, autor dramatu Kobry a užovky a laureát ceny Magnesia Litera, držitel dvou Českých lvů Jan Prušinovský i herec a režisér Vladimír Škultéty. Vytvořit z nich námět na sitcom se proto přímo nabízelo.

Výsledkem je šestidílná reflexe reklamního prostředí s příznačným názvem „Všechno je jinak“ o strastech šéfa stejnojmenné fiktivní reklamní agentury v podání Kryštofa Hádka. Ten ve snaze vyhovět klientům i svému nadřízenému (Viktor Tauš stylizovaný jako Bůh) svádí neustálý boj s měnícím se zadáním a snižujícími se budgety na jedné straně a vzdorujícími zaměstnanci na straně druhé. A přestože svým optimistickým zvoláním: „Nazdar parto, všechno je jinak!“ grafika Levyho (Jan Strejcovský) a zadumanou copywriterku Lištici se zálibou v teraristice (Eliška Křenková) spolehlivě demotivuje, společnými silami řešení vždycky najdou.

Šest dvanáctiminutových dílů je k vidění na Mall.tv. Jak seriál vznikal, prozrazuje producent této internetové televize Milan Kuchynka: „Chtěli jsme natočit seriál z prostředí komunikační agentury a nabídek na něj měli několik, ale scénář Jaroslava Žváčka nás okamžitě dostal! Promítl do něj své dlouholeté zkušenosti s agenturní prací, v rámci které měl možnost poznat prostředí, lidi, kteří se v něm pohybují, i jazyk, jakým mluví. Stěžejní pro nás při výstavbě příběhu bylo, aby sitcom sice používal TV formu a pracoval s poetikou zkušených tvůrců, ale současně dbal zvyklostí internetových diváků preferujících kratší stopáže, než jsou ty televizní. První půlku natáčení se na place potkávali oba režiséři. Vladimír Škultéty přihlížel, jak Jan Prušinovský nastavuje stylizaci jednotlivých postav i záběrování, aby pak ve stejném stylu sám natočil tři díly.“

Všechno je jinak je seriálem z reklamního prostředí. Jak se takový sitcom promuje?
Komunikaci seriálu jsme rozdělili na části, které na sebe navazují a postupně gradují. V první, předcházející samotnému startu sitcomu, byl nasazen spot vyrobený seriálovou agenturou Všechno je jinak, který hlásal, že hemoroidy nejsou při sledování Mall.tv problém, protože jde o internetovou televizi, kterou je možné sledovat i vestoje. Reakce na něj byly dvojí: že jsme se zbláznili a že jsme pobavili! Následoval trailer propojený s touto reklamou, ze kterého je už patrné, že původní spot byl nástrojem obsahového marketingu spojeného s novým seriálem. Ten vidělo bezmála čtvrt milionu lidí. Další fázi představovalo slavnostní uvedení v rámci Febiofestu a veřejná premiéra v kině Světozor. Nejintenzivnější marketingové podpory se pak seriálu dostane až po odvysílání všech šesti dílů, kdy bude nasazen prémiový formát na HP YouTube, který má potenciál oslovit až milion uživatelů.

Spustit stěžejní část kampaně po skončení seriálu je dost nestandardní postup. Co vás k němu vedlo?
Během sedmi měsíců vysílání se na Mall.tv vytvořily divácké komunity, které sledují různé typy obsahu. Protože víme, na co tyto skupiny slyší, je pro nás efektivnější cílit na ně v rámci interní propagace. Zároveň si testujeme, zda jsme odhadli cílovou skupinu správně a postupně upravujeme její definici pro další marketingové cílení. Naši věrní diváci jsou navíc zvyklí konzumovat obsah po týdnech a sledování seriálu v takové periodicitě mají zažité. Jiná situace nastává u diváků, kteří u nás ještě nebyli a které chceme oslovit. V případě Všechno je jinak jsme si vědomi toho, že se nejedná o mainstreamový seriál a pro širší diváckou skupinu je srozumitelnější, pokud ho zhlédne formou tzv. binge-watchingu, což se nám potvrdilo na projekcích.

Seriálová agentura produkuje lowcostové spoty vzbuzující úsměv, samotný sitcom ale taky nepůsobí nákladně…
Sitcom se odehrává ve třech prostředích a všech šest epizod bylo natočených za devět dní. Sídlem reklamní agentury se stal ateliér architekta Jana Novotného, který spolupracuje s Janem Prušinovským, telefonáty s klientem probíhaly na ulici a kancelář Boha poskytlo spřátelené studio Beep. Takže ano, slovy seriálového Krále jsme se snažili produkční možnosti vyždímat na maximum. Z čeho se ale vykecat nikdy nejde, jsou herci a štáb. To je myslím vidět a věřím, že právě zpracování a herecké výkony budou tím, co diváci ocení.

reklama