Dva dříve konkurenční časopisy o médiích a marketingové komunikaci, týdeník Marketing & Media a týdeník Marketing Sales Media, vyšly v prvním prosincovém vydání jako jeden časopis. Vydavatel, kterým je společnost Forum Media ze skupiny BR Holding, se rozhodl oba tituly spojit, protože míří na velmi podobnou skupinu čtenářů, věnují se prakticky stejným tématům a oslovují i tytéž inzerenty. Sloučený časopis ponese na titulu dál jméno Marketing & Media, zatímco značka Marketing Sales Media nově označuje speciální část časopisu věnovanou tématům z oblasti obchodu. Týdeník zároveň vyšel v novém, zmenšeném formátu.

reklama
reklama

„Po koupi časopisu Marketing & Media a konference Forum Media začátkem letošního roku jsme se rozhodli vytvořit okolo časopisu jakýsi ‚ekosystém’ pro všechny, které spojuje téma komerčních komunikací. Obměnili jsme redakci, přivítali nového šéfredaktora. Společně jsme investovali mnoho času i prostředků do zlepšení časopisu i výroční konference, změnili jsme nejen obsah, ale i formu. Reakce, které dostáváme, nám potvrzují, že směr, kterým jsme se vydali, byl správný,“ říká Roman Šmíd, jednatel vydavatelské společnosti Forum Media. „Když jsme před několika týdny převzali také časopis Marketing Sales Media, věděli jsme, že tato značka se svým profilem i historií do tohoto ‚ekosystému’ dobře zapadne. Zároveň jsme ale důkladně zvažovali, jak vůči sobě vymezit dva velmi podobné tištěné tituly. Závěr, k němuž jsme dospěli po mnoha diskusích s lidmi z oboru, našimi partnery, i po provedení rychlého průzkumu mezi čtenáři obou týdeníků, byl jednoznačný. Dva časopisy na stejné téma jsou pro náš nevelký trh zbytečně moc,” dodává Šmíd.

Do nové podoby Marketing & Media převzala redakce část obsahu i autorů z týdeníku MSM. Komentářové rubriky tak obohatí sloupky zakladatele obou časopisů Daniela Köppla či nestora oborové novinařiny Bohuslava Bohuňka. Pro spojený časopis bude dál psát Vilém Rubeš a mnozí další autoři původně píšící pro MSM. Také nový, zmenšený formát časopisu byl inspirován dosavadní podobou MSM. „Převzali jsme některé rubriky, jiné jsme upravili podle vzoru MSM, neboť jsme férově uznali, že kolegové v MSM je měli vymyšleny dobře,” doplňuje šéfredaktor Ondřej Fér.

reklama