Působil jako mluvčí exministra kultury Jiřího Bessera, sbíral podpisy pro prezidentskou kandidaturu Tomia Okamury a do 6. listopadu vedl aktuální publicistiku v České televizi. Post ve veřejnoprávním médiu zastával, přestože je zároveň jednatelem PR agentury New Pin, spoluvlastní další PR agenturu INception a je prezidentem České komory loterního průmyslu. Těmito slovy uvedl článek o hodinovém padáku Stanislava Brunclíka týdeník Euro.

reklama
reklama

Na Kavčích horách Brunclík v klídku od ledna jako kreativní producent v divizi Vývoje pořadů a programových formátů připravoval novou podobu pořadu „Máte slovo“ (to je ten veřejnoprávní Kotel moderovaný Michaelou Jílkovou) a chystal i zbrusu nový diskuzní pořad pro ČT 1, který má „reflektovat závažná celospolečenská témata“.

Vaz mu zlomila až skutečnost, že pod něj měla nově spadat ekologicko-investigativní platforma „Nedej se“. A jeho tvůrci a fanoušci, to je hodně ostrá a odhodlaná partička, která si do „svého“ pořadu od nikoho „cizího“ mluvit nenechá. I napadlo je otevřít si prohlížeč Google a ejhle, co na Brunclíka vyplulo!

„Na základě pracovní smlouvy musí každý zaměstnanec informovat nadřízeného o jakémkoli svém potenciálním střetu zájmů," zdůvodnila mluvčí ČT Karolína Blinková okamžitý Brunclíkův vyhazov.

Nějak se mi ovšem nechce věřit, že až do 6. listopadu nikdo z odpovědných o Brunclíkově mimotelevizních aktivitách nevěděl. Brunclík se v médiích i PR pohybuje dlouhá léta a jeho angažmá pro vývoj klíčových pořadů veřejnoprávního vysílání jistě neproběhlo tak, že jednoho dne zaklepal na dveře na Kavčích horách s tím, že by rád Jílkové překopal Kotel – pardon, Máte slovo – a vyvinul nový diskuzní pořad o „závažných celospolečenských tématech“ pro ČT1.

Co tím chci říci: Úplně stejný osud – vyhazov – by si zasloužili všichni, kteří jsou za Kavčí hory odpovědní za Brunclíkův příchod a jeho působení. Stačilo otevřít Google a mohli se dozvědět to samé (pokud to nevěděli), co ekologové z Nedej se. Takhle si umyli ruce, uklidnili rozběsněné ekology a obětovali jednoho pěšáka...

Autor je zakladatelem webu Hlídací pes

reklama