Tuzemští posluchači si oblíbili zpravodajské stanice Českého rozhlasu. Poslechovost Radiožurnálu i Plusu podle aktuálních výsledků Radioprojektu roste. Naopak uvadá zájem o rodinné rádio Dvojka a kulturní stanici Vltava. Nejposlouchanějším rádiem na trhu zůstává komerční stanice Impuls, následuje zmíněný Radiožurnál a do první trojice se probojovala ještě Evropa 2.

reklama
reklama

Radiožurnál svou druhou pozici obhájil v týdenních i denních číslech. Zároveň by se dalo říct, že je skokanem ve své kategorii – ve srovnání s prvním pololetím loňského roku ho každý den ladí o sto tisíc lidí víc.

V denních číslech nasbíralo nejposlouchanější rádio na trhu, soukromý Impuls, více než milion posluchačů. Následuje právě Radiožurnál s 936 tisíci a Evropa 2 s 905 tisíci. „Vnímáme tento úspěch jako odměnu za naši každodenní práci. Intuice, motivace, pokora, upřímnost, lidskost a síla jsou fungujícími klíči k naší pozici lídra. V posledních letech se více zaměřujeme na osobnější kontakt s posluchači a velice rádi se s nimi setkáváme na našich velkolepých akcích,“ komentoval výsledky ředitel Impulsu Jiří Hrabák.

Z pohledu týdenních čísel si Impuls zapínají víc než dva miliony lidí, o 300 tisíc víc než Radiožurnál. Tomu na záda dýchá Evropa 2 s 1,6 miliony posluchačů.

Svého rekordu dosáhla stanice mluveného slova ČRo Plus (85 tisíc posluchačů denně, 139 tisíc týdně). Na její dosah mají bezesporu vliv i průběžně spouštěné doplňující vysílače.

S dlouhodobým úbytkem posluchačů se naopak potýkají stanice Dvojka a Vltava. Rodinnou Dvojku, druhou nejsilnější stanici Českého rozhlasu, si v prvním pololetí zapínalo 294 tisíc lidí denně, respektive 481 tisíc lidí týdně. Klesající zájem je zřejmý už několik let. Na konci června proto vedení rozhlasu řešilo, co s tím. Podle dostupných informací připravuje postupné změny programu a staniční slogan bude nejspíš „Rádio, které vás baví“.

Vltava, kolem které se v poslední době rozvířila diskuse kvůli domnělému pornu ve vysílání, oslovuje 47 tisíc posluchačů denně, respektive 140 tisíc týdně. Změnami prošla pod vedením šéfredaktora Petra Fischera teprve loni v říjnu, úpravy se na poslechovosti zatím moc neprojevily.

Velmi slabá čísla vykázalo v průzkumu poslechovosti soukromé zpravodajské rádio Zet, které zdědilo síť vysílačů po bývalém českém vysílání BBC. Přestože má slušné pokrytí, posluchače stále ztrácí. Na jeho číslech se negativně podepsal hlavně rozvoj veřejnoprávního rádia Plus. Dnes má 13 tisíc posluchačů denně a 23 tisíc týdně. To je srovnatelné třeba s Radiem Wave pro mladé posluchače, které přitom vysílá jen digitálně a na internetu.

Denní
Týdenní
Rádio Impuls
1 020 000
2 037 000
ČRo Radiožurnál
936 000
1 708 000
Evropa 2
905 000
1 657 000
Frekvence 1 756 000 1 455 000
ČRo Dvojka
294 000
481 000
ČRo Plus
85 000
139 000
ČRo Vltava
47 000
140 000
Zet 13 000
23 000
ČRo Radio Wave
6000
21 000
ČRo Rádio Junior
5000
16 000
ČRo D-dur
3000
16 000
ČRo Jazz
2000
10 000

Zdroj: Radioprojekt, realizátor Median a STEM/MARK

reklama