Dva roky věděla americká média o chystané regulaci GDPR v rámci Evropské unie. Přesto se někteří vydavatelé rozhodli „řešit“ situaci až na poslední chvíli. A to tím nejdrsnějším způsobem - uživatele z členských států EU prostě odřízli.

Jsou mezi nimi i weby The Chicago Tribune, Los Angeles Times nebo bulvární The New York Daily News ze skupiny Tronc Inc..

reklama
reklama

Stejné stanovisko zaujal i vydavatel Lee Enterprises, který v USA vydává 36 lokálních deníků. A s omezeným přístupem z území EU je nutné se smířit i u dalších služeb. Například platforma Instapaper, oblíbená aplikace pro odkládání článků k pozdějšímu přečtení, údajně teprve pracuje na legislativních změnách. „Instapaper je dočasně nedostupný pro obyvatele v Evropě. Mezitím pokračujeme ve změnách v důsledku GDPR,“ tvrdí provozovatel na svém webu.

Nicméně jsou i tací, kteří vytvořili variantu pro evropský trh. Například USA Today informuje, že se nacházíte na verzi webu určené evropským čtenářům. Zjednodušené stránky nesou v záhlaví název "European Union Experience". Provozovatel garantuje, že nesbírají žádné osobně identifikovatelné údaje, nezprostředkovávají personalizovaný obsah a ani jinak nemonitorují návštěvníky webu.

The Washington Post odstupňoval kvůli GDPR výši digitálního předplatného. Webová verze prestižního deníku nabízí dvě varianty. Ta levnější vyjde čtenáře na šest dolarů měsíčně a její podmínkou je akceptování cookies kvůli personalizaci reklam. Za devět dolarů mohou mít čtenáři informace z deníku bez reklamního obsahu i sledování reklamního chování. V obou případech ale web vyžaduje souhlas s novými podmínkami.

K dispozici je i bezplatná verze, ta je ovšem podmíněna jednak souhlasem s cookies a jednak nutností pořídit si předplatné po překročení určitého počtu přečtených článků v jednom měsíci.

reklama