První kolo prezidentských voleb přitáhlo v sobotu k televizním obrazovkám statisíce lidí. Večerní zpravodajské pořady měly nejvyšší sledovanost v celém dni. Volební studio České televize na kanále ČT24 sledovalo odpoledne mezi 13:00 a 19:00 v průměru 817 000 diváků starších 15 let, tedy 27,9 procenta z těch, kteří měli puštěnou televizi.

Na základě dat Asociace televizních organizací to dnes uvedly server Mediaguru a Česká televize (ČT).

reklama
reklama

"Celodenní zásah tak překonal 3,5 milionu diváků. Nejsledovanějším momentem včerejška (soboty) byl briefing (prezidenta) Miloše Zemana, nejsledovanější zpravodajskou relací byly Události České televize," sdělila odpoledne  mluvčí televize Karolína Blinková.

Zemanovo vystoupení vidělo téměř 1,4 milionu lidí, večerní Události si dohromady na kanálech ČT1 a ČT24 pustilo 1,29 milionu diváků. Televizní noviny na stanici Nova sledovalo 1,14 milionu lidí starších 15 let.

Celkový podíl stanice ČT24 překročil v sobotu 15 procent, byl to pro ni druhý nejúspěšnější den za poslední čtyři roky. Větší, téměř pětinový podíl na sledovanosti měla jen v den sněmovních voleb loni 21. října. V sobotu dosáhla většího podílu než než ČT24 jen stanice ČT1 s 16,3 procenta. Novu si vybralo 12,8 procenta diváků starších 15 let.

Před pěti lety volební studio na ČT24 vysílané při druhém kole prezidentských voleb, ve kterém tehdy Zeman porazil Karla Schwarzenberga, sledovalo 1,039 milionu diváků.

reklama