Foto: Český rozhlas

ČRo Vltava spustí v dubnu upravené vysílací schéma

21. 1. 2020 13:01

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Český rozhlas Vltava nabídne od 1. dubna ve svém programu novinky a proměnou projde i zvuková grafika. Na nové verzi znělek pracuje hudebník Tomáš Dvořák známý jako Floex, novými staničními hlasy budou Jana Plodková a Václav Neužil.

Více živého vysílání, noční řada odvážné četby i nedělní hry z rozhlasového archivu. „Aktuálně připravujeme dramaturgické plány na druhé čtvrtletí, takže řešíme konkrétní náplně jednotlivých programových řad. Těšíme se například na Četbu s hvězdičkou, což bude série tematicky i jazykové odvážnějších titulů, kterou zařadíme denně od 23. hodiny,“ uvedla šéfredaktorka stanice Český rozhlas Vltava Jaroslava Haladová.

Vltavský kulturní proud krátkých publicistických příspěvků a hudby Mozaika se od dubna rozšíří až do desáté hodiny dopolední, odpoledne přinese také o dvě a půl hodiny živého kulturního mixu. Stanice chce pružněji reagovat na aktuální kulturní dění, zároveň nabídne užší a moderátorský tým. Výrazně má posílit i role editorů vysílání.

Psali jsme
Český rozhlas provedl změny v nabídce digitálního vysílání DAB+

V hudbě bude stále převažovat klasika, do odpoledne se ale vmísí i jiné, příbuzné žánry, svůj stabilní prostor bude mít na Vltavě jazz. „Rozšiřujeme řadu Sedmé nebe, každý den bude od 19. do 20. hodiny vybírat a komentovat hudbu respektovaná osobnost ze světa hudební publicistiky nebo praxe,“ doplnila Haladová. 

Z vysílání nemá vymizet ani náročnější publicistika. Nově bude zařazen půlhodinový kulturní magazín, komplexní pohled na fenomény historie i současnosti nabídne obnovený premiérový cyklus Večer na téma. Novinkou bude nedělní rozhlasová hra. „Zůstaneme patrně u pracovního názvu Hra pro pamětníky, protože ten evokuje asi nejlépe profil nové řady – chceme se podívat i do pozapomenutých zákoutí rozhlasového archivu a nabídnout k poslechu s vysvětlujícím komentářem tituly, které léta nespatřily světlo světa,“ dodala šéfredaktorka Vltavy.

Foto: Český rozhlas

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.