Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Foto: ČFTA
Média

Český lev vyhlásil nominace na filmové ceny roku 2018

Aleš Hudský21. 1. 201912. 3. 2019

Bude více oceňovat i TV filmy a seriály?

Nominace na nejlepší filmy roku 2018 vyhlásily v jeden den česká i americká filmová akademie. Zatímco ve Státech dominovaly s 10 nominacemi dva filmy – britský historický film Favoritka a španělsky mluvený (!) černobílý film produkovaný streamovací službou Netflix Roma, v Česku žebříček ovládl film Toman režírovaný a produkovaný Ondřejem Trojanem se 13 nominacemi v závěsu s filmy Hastrman a Všechno bude (po 10 nominacích). Černým koněm českých filmových cen se však může stát nenápadný, ale svým vyzněním silný snímek Jan Palach (8 nominací). Zatímco pro americkou televizi Netflix byla nominace na Oscara premiérou, Česká televize koprodukovala z 18 nominovaných filmů patnáct.

Na nominační tiskovce vedle představení nominovaných filmů v 15 soutěžních kategoriích dostali slovo i partneři Českého lva. Senior Brand Manager Karlovarských minerálních vod Martin Karas zdůraznil, že značka dlouhodobě spojená s udílením cen se i letos soustředí na ocenění nejlepšího studentského filmu a komunikačně o spojení Českého lva se značkou Magnesia dá vědět sérií spotů. Tváří Českého lva se v nich letos stane herečka Klára Melíšková.

Jak uvedl ředitel komunikace společnosti innogy Martin Chalupský, firma je partnerem Českých lvů pátým rokem, ovšem jako „Energie českého filmu“ působí už patnáct let, stejně dlouho ve Filmové nadaci finančně podporuje nové scénáře.

Generální ředitel České televize Petr Dvořák se mezi filmaři pochválil, že jím vedená instituce loni podpořila 34 celovečerních snímků. „Podporujeme divácké, ale i umělecké filmy, i loni jsme pomohli vzniku několika debutů“.

Také letos budou kromě filmů oceněny také nejlepší televizní film nebo minisérie a nejlepší dramatický televizní seriál, jejich nominace bude oznámena až 25.února. Své počiny přihlásily Česká televize, TV Nova a TV Prima. Nikoliv tedy TV Seznam, jejíž seriál Lajna by nemusel být bez šancí.

Na otázku MaM, zda akademie neuvažuje o znovuzavedení samostatného vyhlášení televizních cen, odpověděl člen jejího prezídia Jan Mattlach: „Ke změně zatím nedojde. Je nám ale jasné, že televizní tvorba kvalitativně roste, autoři dnes nosí zajímavá témata právě do televizí a mě přijdou zajímavější scénáře televizních formátů než celovečerních filmů. Osobně si myslím, že vývoj směřuje ke znovuzavedení udílení TV cen, své profesní ceny by si zasloužili i tvůrci vytvářející TV formáty“. A k tomu dodal ředitel České televize: „Svět televize a filmu se sbližuje, jejich výrazové prostředky se od sebe neliší. Televize dává díky svým formátům, jako jsou minisérie, tvůrcům více kreativního prostoru. Taková Marta Issová by si za svůj herecký výkon v TV minisérii Dukla 61 profesní cenu zasloužila. A ocenění by si zasloužili i kreativní TV producenti. Televizní ceny by měly vzniknout. Záleží ovšem na všech televizích a na jejich domluvě s Akademií“.

Vyhlášení Oskarů proběhne v neděli 24. února v přímém přenosu televize ABC, České lvy filmaři obdrží o měsíc později, v sobotu 23. března, před kamerami České televize.

×

Poštovní spořitelna se přebarví na ČSOB

Starší článek

Program Retail Summitu 2019 otevírá témata budoucnosti

Novější článek

Podobné zprávy

Média

Šéf CME: Na Voyo bude čím dál více exkluzivního obsahu. Výroba se rozjíždí

Skupina Nova se chystá významně investovat do výroby nového obsahu pro platformu Voyo, ročně by se mělo jednat o 15 až 20 nových produkcí.
13. 4. 202113. 4. 2021
Média

Konference Digimedia se přesouvá na září

Kvůli pandemii a prodlevě v očkování se konference o rozhlasové a televizní digitalizaci a mobilní komunikaci posouvá z 10. června na 22. září.
12. 4. 202112. 4. 2021
Média

Sportisimo pokračuje s mediální agenturou PHD

Mediální agentura PHD zajistí i v letošním roce nákup a plánování médií pro sportovní řetězec Sportisimo. Ten aktuálně expanduje a zároveň zvětšuje je svou…
12. 4. 202112. 4. 2021
Média

HoloMotion Media rozšiřuje svou reklamní síť

Společnost přidává Holografické inzertní plochy v Brně, Ostravě a Bratislavě. V krizi vidí příležitost.
12. 4. 202112. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí
Zástupcem šéfredaktora Eura bude Štěpán Etrych

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více