Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: archiv MaM
Média

Online média v Evropě čeká reforma. Jaká ale bude?

Vojtěch Kristen23. 12. 20181. 7. 2019

Nejpodstatnější událostí evropské mediální scény je jednoznačně vyhrocená debata o takzvané copyrightové směrnici. Malá rekapitulace: ta nejkontroverznější část se týká toho, že by agregátory zpráv – ukažme si na Facebook s Googlem – měly vydavatelstvím platit takzvanou daň z odkazu. Hlavní argumenty?

Podle Evropské komise, která má mimochodem na tyto internetové hegemony pořádnou pifku, je to jenom fér. Když už velké weby na cizích zprávách vydělávají díky vlastní přilepené reklamě, měly by také platit, jak se na slušnou společnost sluší a patří. Odpůrci zase argumentují – poněkud hyperbolickou – hrozbou cenzury internetu a tvrdí, že agregátory vlastně vydavatelstvím posílají na jejich weby větší traffic, což je do určité míry pravda. Ke které straně barikády se přidáte, nechám na vás, podstatné je to, že nějaká reforma dříve či později přijde. Současná právní úprava této oblasti je totiž zastaralá a s internetem vůbec nepočítá. Nastavit pravidla hry pro budoucí roky je zkrátka potřeba.

Jedno čínské přísloví ovšem tvrdí: “Dávej si dobrý pozor na to, co si přeješ. Mohlo by se ti to vyplnit.” Stejně tak i vydavatelé by měli postupovat obezřetně. Pokud vstoupí reforma v současné podobě v platnost – a vše tomu nasvědčuje -, Google zvažuje, že se svými Zprávami ze Starého kontinentu odejde. Zisk z reklamy prý není tak výrazný, aby se mu vyplatilo jím “dotovat” autorské poplatky vydavatelstvím.

Jenže když se před pár lety nachlup stejný scénář odehrál ve Španělsku a Google News z trhu odešel, padla návštěvnost tamních zpravodajských webů asi o sedminu. Podobný vývoj hrozil i v Německu, kde se však podařilo zástupcům obou stran na poslední chvíli dohodnout na win-win řešení. Podaří se to i v celoevropském kontextu?

Autor je redaktorem časopisu Marketing & Media.

×

10 tipů, jak vytřískat maximum z účasti na konferenci

Starší článek

8 filmů pro marketéry

Novější článek

Podobné zprávy

Média

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20213. 3. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

Austrálie má svůj bič na Google a Facebook. Inspiruje i další země

Australský parlament schválil hojně diskutovaný zákon, který přiměje technologické firmy platit vydavatelům za obsah. Jedná se o celosvětově doposud…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více