Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Pixabay
Média

2018: Hlavní proud českých médií se mění v hnojiště

Ondřej Fér22. 12. 201822. 2. 2019

S rostoucím znepokojením a znechucením sleduji, jak revolverová žurnalistika proniká do hlavního proudu. Existuje tisíc a jeden důkaz, že některé informační zdroje a autoři patří do tvrdého dezinformačního spektra. Nic však nenasvědčuje, že by se je v dohledné době povedlo vykázat do izolace. Trend je přesně opačný. Čím víc důkazů o koordinované činnosti mediálních pátých kolon je k dispozici, tím intenzivněji pronikají do mainstreamu. Dochází k legitimizaci tvrdých fake news, což je pro budoucnost celé společnosti mimořádně závažná informace.

Buďme konkrétní: Web Expres z vydavatelství Mafra, který opakovaně šířil zprávy podněcující nenávist, pravidelně odkazuje na obsah Parlamentních listů. Televize Prima si zase založila “zpravodajský web”, kde dává prostor konspirátorovi Tomáši Vyoralovi i jeho mentální souputnici Tereze Spencerové. Novinky pravidelně tisknou zavádějící a nenávistné sloupky poslance Václava Klause. Je samozřejmě právem každého mediálního domu vybrat si, jaký obsah vypustí do veřejného prostoru. Pokud ale vydavatelé nemají dost zodpovědnosti, měli by ji mít aspoň inzerenti.

Třeba televizi Fox ve Spojených státech se inzerentům povedlo pohrůžkou stažení inzerce odvrátit vysílání stupňované antisemitské propagandy. Jiná možnost, jak zabránit tomu, aby se z mediálního prostoru stala toxická bažina, po pravdě řečeno není. Činnost “internetových elfů” a dalších romantických společenstev by jistě potěšila Jaroslava Foglara, ale příliš efektivně aspoň zatím nevypadá. Od politiků změnu čekat nelze – na to je příliš mnoho z nich spolupachateli současného stavu. Takže inzerenti, budíček, vstávat! Nebo se vám zamlouvá dávat svoje inzeráty doprostřed hnojiště?

×

Zakladatelé ePojištění.cz chtějí vydělat na „digitalizaci zemědělství“

Starší článek

Praha a střední Čechy mají kampaň v New Yorku

Novější článek

Podobné zprávy

Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

Austrálie má svůj bič na Google a Facebook. Inspiruje i další země

Australský parlament schválil hojně diskutovaný zákon, který přiměje technologické firmy platit vydavatelům za obsah. Jedná se o celosvětově doposud…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

Televizní sledovanost v době pandemie: rostla v Česku …

V uplynulém roce dosáhla televizní sledovanost rekordních hodnot nejen v České republice, ale také v celém středoevropském regionu. Důvodem byla…
24. 2. 202124. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více