Plánují Číňané vstup do českých rádií? Sondují investice, tvrdí jeden z provozovatelů

18. 6. 2018 00:06

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Fajn rádio si novým partnerstvím s Enterprise Esports otvírá dveře do gamingu

Fajn rádio z mediální skupiny Media Bohemia se v marketingu dlouhodobě zaměřuje na spolupráci s influencery a tiktokery z různých oblastí. Nyní prostřednictvím Enterprise Esports vstupuje do oblasti esportu a bude oslovovat milovníky gamingu.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Asijští investoři sondují na českém trhu, jaké rozhlasové stanice by mohli koupit. Má jít o čínské finančníky, pro které zároveň není bezprostředně rozhodující, jak velký podíl na trhu rádio má. Zájem údajně měli i o stanice, které jim „vyfouknul“ Seznam.cz, tedy rádia Expres FM a Classic Praha.

„Zažili jsme v posledních letech dost návštěv čínských zájemců,“ tvrdí ředitel rádií Pierre Beneš. „Mají o trhu úplně zcestné představy a zjevně mají zadání pořídit, co půjde,“ rekapituluje jednání s neupřesněnými návštěvníky. Majitelům se představa prodeje do čínských rukou příliš nezamlouvala, takže jsou rádi, že se nakonec dohodli právě se Seznamem.

Tvrdík: Netuším, o čem mluvíte

Provozovatel rádií neprozradil, který konkrétní čínský subjekt chce touto cestou na trh proniknout. Mediální akvizice na českém trhu dosud prováděla jen společnost CEFC Europe, která získala menšinové podíly v televizi Barrandov, vydavatelství Empresa Media a mediální agentuře Médea. Od té doby v tomto segmentu žádné další neoznámila.

Místopředseda představenstva CEFC Europe Jaroslav Tvrdík popřel, že by šlo právě o tuto skupinu. „O obou rádiích vím jen to, že existují. Naše společnost to určitě nebyla,“ odpověděl na dotaz redakce MAM.

Pro Čínu by strategický zájem o české publikum nebyl nic nového. Už 50 let na naše území vysílá pekingská stanice CRI, která zařazuje půlhodinový program v češtině. Stanice reprezentující oficiální státní a stranickou linii ale nemá valný dosah, vysílá totiž jen na krátkých a středních vlnách, ne v tradičním FM pásmu. Snaží se tedy získávat publikum prostřednictvím internetových stránek a sociálních sítí.

Tajná služba BIS před dvěma lety upozornila, že čínská ambasáda umisťuje do českých médií vlivové články a rozhovory, které jsou pak překládány na čínské weby a mají tvořit dojem podpory čínské zahraniční politiky.

 

Čínské zájmy v Česku šíří zahraniční rozhlas CRI. Usilují Číňané i o některé soukromé rádio?
Repro: MAM

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení