Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Média

V USA už chápou, že za kvalitní žurnalistiku se musí platit. Ale u nás? Za 30 let tady nevzniklo nic, co by prosazovalo respekt k novinářské profesi

Redakce MAM20. 2. 20179. 7. 2019

Mediální doba šílí vymknuta z kloubů, nikdo neví, čemu věřit, profesionální média jsou válcována propagandistickými weby a infotainmentem. Je to smutný obrázek, ale možná se v něm kdesi v koutku skrývá příležitost. V USA se totiž objevila čísla, která říkají, že po nástupu Donalda Trumpa k moci prudce začalo růst předplatné prestižních médií. The New York Times hlásily v prosinci deset tisíc nových předplatitelů denně. Podobně mluví The Washington Post nebo CNN a další.

Lidé v USA, kteří chtějí dostávat vyvážený a pravdivý obraz o dění kolem sebe, zřejmě začínají chápat, že za profesionální žurnalistiku je nutné platit. Chtějí číst média, která dodržují přísné etické standardy, přinášejí pečlivě vyzdrojované zprávy a vyargumentované komentáře. Jako důsledek rostla na konci roku hodnota mediálních domů.

Zatímco Američané si na dobu postfaktickou teprve zvykají, sorry jako, my v ní žijeme už pěkně dlouho. Na Hradě sedí populista podobný Trumpovi, místopředsedu vlády fakta příliš nezajímají, proruská propaganda bují. Zároveň nám bohužel chybí jasní lídři typu The New York Times. Velká média jsou až na výjimky v rukou miliardářů či jejich finančních skupin, a přestože většina novinářů v nich jsou profesionálové, jen těžko se jim dokazuje, že v dnešním turbulentním světě přinášejí spolehlivé a objektivní informace. A že by za ně tedy lidé měli platit více než dosud. Nově vzniklá nezávislá média, zakládaná odpadlíky z velkých redakcí, se zase často diskreditují tím, že v zápalu boje o dobrou věc někdy také používají postfaktické postupy a jejich silně emotivní články a komentáře se tak vymykají z hranic žurnalistické profesionality.

Na rozdíl od řady vyspělých zemí u nás bohužel neexistuje respektovaný samoregulační orgán, k jehož etickým principům by se profesionální média hlásila a souhlasila by s tím, že je budou dodržovat – a to i v případě, že bude rozhodnuto v jejich neprospěch.

Fakt, že jsme za téměř 30 let od sametové revoluce nedokázali iniciovat vznik entity, která prosazuje respekt k žurnalistické profesi, je podle mne dluh, který mají ke své profesi novináři na vedoucích redakčních postech. Jestliže se bavíme o tom, jak vrátit do hry profesionální média, navrhuji možná začít odtud.

Martin Frýdl, managing partner, AC&C PR

×

1. Tváří kampaně na Kodiaq je končící designér Kabaň

Starší článek

S mobilním telefonem rádi vstáváme

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Rock Radio

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20213. 3. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

Austrálie má svůj bič na Google a Facebook. Inspiruje i další země

Australský parlament schválil hojně diskutovaný zákon, který přiměje technologické firmy platit vydavatelům za obsah. Jedná se o celosvětově doposud…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více