Průzkum CNN: Trumpova neustálá kritika nám paradoxně pomáhá

20. 2. 2017 00:02

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Generální ředitel zpravodajské televizní stanice CNN Jeff Zucker se neobává, že aktuální útoky amerického prezidenta Donalda Trumpa na jeho kabelovou televizi by ji mohly nějakým způsobem skutečně poškozovat. Naopak, prezidentova neustálá kritika prý napomáhá sledovanosti televize i růstům jejích příjmů z inzerce.

Zucker to prohlásil před americkými médii krátce po Trumpově první velké tiskové konferenci, na které prezident ve čtvrtek opět odmítl odpovídat na otázky reportéra CNN Jima Acosty a jeho televizní stanici nově překřtil z „fake news“ na „very fake news“.

Zucker před novináři nicméně připustil, že stanice si nebyla jistá, jaký dopad má Trumpova kritika, a v lednu si nechala udělat velkou analýzu vnímání značky CNN. Podle jejích výsledků televizi i přes prezidentskou kritiku věří nejen diváci, ale i zadavatelé reklamy. To potvrdil rovněž prezident mateřské mediální společnosti Turner David Levy s tím, že televize naopak zaznamenala rekordní čtvrtletní příjmy z inzerce.

Podle Zuckera přitom nejen CNN, ale i ostatní zpravodajské kabelové stanice očekávaly, že po prezidentských volbách dojde k poklesu jejich sledovanosti. Sledovanost CNN však v prvních sedmi týdnech roku 2017 v cílové skupině 25 až 54 let meziročně vzrostla dokonce o 39 procent.

„Prezident Trump tvrdí, že CNN je nesledovatelná. To ale znamená, že on sám ji sleduje,“ podotkl jízlivě Zucker. Na druhou stranu připustil, že prezident může hodnotit vysílání CNN, jak chce, a že neustálé obviňování z šíření falešných zpráv vnímá jako součást širší strategie.

Bývalí parťáci, dnes nepřátelé

CNN přitom není zdaleka jedinou americkou mediální organizací, kterou nový prezident kritizuje. CNN to však od něj schytává nejvíc. Jeffery Zucker a Donald Trump byli totiž paradoxně kdysi dávno „spojenci“. Zucker jako generální ředitel stanice NBC Universal prosadil do vysílání úspěšnou reality show The Apprentice, která pomohla formovat mediální tvář realitního magnáta Trumpa. Trump je zase přesvědčen, že díky úspěchu této show později Zucker získal vysoké postavení v CNN.

Zucker si ale nepřipouští, že by jeho rozhodnutí vysílat show Učedník mělo nějaký vliv na vzestup Donalda Trumpa. „Učedníka jsme začali vysílat před 13 lety. Proto dnes není přece Donald Trump prezidentem USA,“ vysvětluje Zucker. Dodal, že CNN se chce nadále soustřeďovat na zpravodajskou práci, zejména s důrazem kladeným na digitální prostředí: firma chce v následujících pěti letech vydělat miliardu dolarů jen ze svých digitálních projektů. Mateřská společnost CNN Time Warner taky usiluje o sloučení s telekomunikačním gigantem AT&T. Obě firmy momentálně očekávají vyjádření amerického antimonopolního úřadu k této chystané fúzi.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.