Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Reuters vyvinula nástroj na pročesávání informací na Twitteru. Zprávy rovnou ověřuje

Redakce MAM12. 12. 20169. 7. 2019

Celý systém funguje na první pohled na jednoduchém principu. V reálném čase prochází data z Twitteru a identifikuje náměty, které by mohly být relevantní. K redaktorům se poté dostanou už vytříděná data, která jsou vyhodnocena jako legitimní a obsahují základní informace o konkrétní události.

“Pro naši agenturu jde o otázku přežití,” řekl k vývoji nového nástroje Reginald Chua, editor dat a inovací v Reuters. “S rostoucím počtem chytrých telefonů a růstem sociálních médií máme o mnoho více očitých svědků a také mnohem více událostí,” zdůraznil a dodal, že nová technologie spoustě žurnalistů usnadní práci. Pro agenturu má totiž význam i malý časový náskok.

Samotný nástroj byl už i několikrát vyzkoušen v ostrém provozu – a osvědčil se. V březnu tohoto roku Reuters díky systému odchytila bombové útoky v Bruselu, a to s osmiminutovým náskokem. Svou hodnotu má i v rámci finančního zpravodajství, kde může být pro investora rozhodující každá minuta.

KŘIČÍCÍ TWEET? Nevěrohodné

Nový systém je unikátní zejména díky algoritmu, který vyhodnocuje věrohodnost zpráv na základě až 40 faktorů. Vychází z akademického výzkumu sociálních médií. Umí odfiltrovat události, které jsou nezajímavé, i série tweetů, které jsou jen řetězovým spamem. Rozlišuje i to, jestli někdo píše o svém názoru, nebo o reálné situaci.

Roli při ověřování tweetů má i to, zda se jedná například o tweet pocházející z oficiální stránky nějakého subjektu, kolik lidí sleduje profil, na němž se tweet objevil, jestli je k tweetu připojen odkaz nebo obrázek, a v některých případech ovlivňuje datové výstupy i samotná struktura příspěvků. “U tweetů napsaných velkými písmeny je podstatně pravděpodobnější, že jsou nepravdivé,” uvedl příklad datový expert Reuters Reginald Chua.

×

Ortel nad Slavíkem: lidi estráda přestává bavit

Starší článek

Obsah pod Křišťálovou lupou. Co spojuje Avast a Jirku Krále?

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Pixabay.com

Austrálie má svůj bič na Google a Facebook

Australský parlament schválil hojně diskutovaný zákon, který přiměje technologické firmy platit vydavatelům za obsah. Jedná se o celosvětově doposud…
25. 2. 202125. 2. 2021
Marketing

VIDEO: Televizní spot pro Astrid natáčeli starou analogovou kamerou

Agentura Brain One natočila kampaň pro novou řadu produktů značky Astrid na analogovou kameru. Hlavní hrdinky spotu je pak vyobrazena ve snovém…
25. 2. 202125. 2. 2021
Marketing

Hollandia představí novou komunikaci zmrzlin: „Jogurt tak dobrej, až …

Jogurtová značka Hollandia se chce více zaměřit na image svých zmrzlin. Ty sice vyrábí už několik let, ale až nyní budou mít ucelený, modernější…
25. 2. 202125. 2. 2021
Marketing

„Opera je živý žánr.“ Spolek Run OpeRun představil nový vizuální styl

Spolek Run OpeRun oředstavil novou vizuální identitu, na které spolupracoval s grafickými designéry Markem Bulířem, Jáchymem Moravcem…
25. 2. 202125. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více